Anbragte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.799 visninger
43 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Shibby

Har et bekendt par som har 3 anbragte børn. Den yngste er fra januar 2010.

I forgårs skrev parret at de nu venter deres barn nr 4 til sommer

De har haft skjult graviditeten i næsten 20 uger! Jeg forstår ikke hvorfor de bliver ved med at formere sig når børnene bliver fjernet. Den yngste blev fjernet et par dage efter fødslen sidste år og snart vil endnu et barn skulle stå i samme situation som de andre 3. De savner deres børn uendelig meget,børnene savner deres forældre,savnet til et barn eller en forældre man ikke kan se når man har lyst kan være/er rigtig stort.

De er overbevist om at de får lov til at beholde hvertfald et barn,og de bliver ved med at gøre hende gravid til kommunen overgiver sig,-men sker det overhovedet? Der er jo en grund til at de andre 3 er anbragte ,jeg kender ikke grunden men den eksistere vel ellers ville børnene jo ikke være anbragt 

Kan hun ikke blive tvangssteriliseret eller sådan noget?

Jeg forstår ingenting af den her sag.. Har enormt svært ved at sige tillykke og wee og alt det der! For jeg føler det modsatte. Chancen for at barn nummer 4 bliver anbragt efter fødslen er vel stor når de andre 3 blev anbragt?

Hvis det lød rodet,så undskyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

frk Jensen

Jeg vil ikke skrive så meget, andet end der er jo en grund til at de bliver tvangsfjernet...!!

Man burde kunne blive tvangs steraliseret i den situation.

Men, som nogle siger... " når man ikke kan være sammen med det barn man har, så kan man jo bare lave et nyt"...

Anmeld

11. februar 2011

Corn

De kan ikke tvinge hende til noget... Men måske overtale hende, og de vil sikkert forsøge.

Og indtil den problematik, der har fået fjernet de andre børn, er løst, så får de ikke lov til at få nogen af børnene hjem, og da slet ikke et spædbarn. Derimod kan de måske med tiden, få hjemgivet et større barn. Men det kommer helt klart an på problematikken.

Et eventuelt partner skift, kan også hjælpe med at få hjemgivet børn, hvis den nye kæreste har bedre forældreevne. Det har så ret lange udsigter, da man jo skal sikre sig, at det er et "holdbart" forhold

Men igen, det kommer an på problematikken

Anmeld

11. februar 2011

Aves.

Shibby skriver:

Har et bekendt par som har 3 anbragte børn. Den yngste er fra januar 2010.

I forgårs skrev parret at de nu venter deres barn nr 4 til sommer

De har haft skjult graviditeten i næsten 20 uger! Jeg forstår ikke hvorfor de bliver ved med at formere sig når børnene bliver fjernet. Den yngste blev fjernet et par dage efter fødslen sidste år og snart vil endnu et barn skulle stå i samme situation som de andre 3. De savner deres børn uendelig meget,børnene savner deres forældre,savnet til et barn eller en forældre man ikke kan se når man har lyst kan være/er rigtig stort.

De er overbevist om at de får lov til at beholde hvertfald et barn,og de bliver ved med at gøre hende gravid til kommunen overgiver sig,-men sker det overhovedet? Der er jo en grund til at de andre 3 er anbragte ,jeg kender ikke grunden men den eksistere vel ellers ville børnene jo ikke være anbragt 

Kan hun ikke blive tvangssteriliseret eller sådan noget?

Jeg forstår ingenting af den her sag.. Har enormt svært ved at sige tillykke og wee og alt det der! For jeg føler det modsatte. Chancen for at barn nummer 4 bliver anbragt efter fødslen er vel stor når de andre 3 blev anbragt?

Hvis det lød rodet,så undskyld

Ja, de kan blive ved så længe hun orker det og kan blive gravid, ja, de vil fårhåbentlig blive ved at fjerne børnene, da der sikkert ligger tungtvejende grunde bag. Og nej, man må ikke tvangssterilisere mennesker i dagens danmark.

Det er ikke et særsyn det du oplever, men hvor er det bare trist....men børnenes held at de bliver fjernet asap og ikke efter flere måneder, for så kan de være ødelagt.

Anmeld

11. februar 2011

Mi

Jeg har arbejdet med anbragte børn og den historie er bare SÅ typisk. Dette barn vil højst sandsynlig blive fjernet ved fødslen, med mindre der er sket en drastisk ændring i deres liv og med deres forældreevner siden sidste gang de fik fjernet et barn.

Kommunen kan intet gøre i forhold til sterilisation, desværre. Det er ethvert menneskes ret at sætte børn i verden, sådan som loven er idag. Jeg mener dog at der er lovhjemmel for at man kan tvangsbortadoptere et spædbarn, men er ikke sikker, og har aldrig hørt om at det er blevet brugt.

I min optik, så skulle det være sådan, at hvis en kvinde har fået fjernet et barn pga svigtende forældreevne, alm svigt eller misbrug, så skulle alle fremtidige babyer tvangsbortadopteres indtil kvinden har styr på sit liv, og igen kan tage sig af sit første barn og evt flere. Der er så mange familier i Danmark som har hjerterum til at få børn, men som ikke kan, og samtidig så mange børn som mangler en forældre som vil og kan dem, men sidder i plejefamilier eller på døgninstitutioner.

Hvor må det være barskt at være vidne til. Hvis ikke kommunen kommer ind i sagen, så bliver du nødt til at kontakte sagsbehandler og informere om at dine bekendte venter sig igen.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. februar 2011

qp

Bare dét, at de bliver ved synes jeg fortæller ret meget om dem som mennesker. Måske de bliver ved med at få børn da de ikke vil erkende, at de andre ikke er der? - En måde at skjule sorgen på?

Ihvertfald ved jeg, at når familier der allerede har fået fjernet børn igen får børn, så skal kommunen se objektivt på sagen og må faktisk ikke kigge på, at de tidligere har fået fjernet børn. Hver gang de får et nyt barn skal kommunen ind i sagen med "nye og åbne øjne".

Som andre skriver må der være en årsag til, at børnene bliver fjernet og set i forhold til det, at de bliver ved med at blive gravide - ja så må jeg da sige at dét i sig selv lyder jo lidt alarmerende.

Anmeld

11. februar 2011

qp

MarianneSonne skriver:

Jeg har arbejdet med anbragte børn og den historie er bare SÅ typisk. Dette barn vil højst sandsynlig blive fjernet ved fødslen, med mindre der er sket en drastisk ændring i deres liv og med deres forældreevner siden sidste gang de fik fjernet et barn.

Kommunen kan intet gøre i forhold til sterilisation, desværre. Det er ethvert menneskes ret at sætte børn i verden, sådan som loven er idag. Jeg mener dog at der er lovhjemmel for at man kan tvangsbortadoptere et spædbarn, men er ikke sikker, og har aldrig hørt om at det er blevet brugt.

I min optik, så skulle det være sådan, at hvis en kvinde har fået fjernet et barn pga svigtende forældreevne, alm svigt eller misbrug, så skulle alle fremtidige babyer tvangsbortadopteres indtil kvinden har styr på sit liv, og igen kan tage sig af sit første barn og evt flere. Der er så mange familier i Danmark som har hjerterum til at få børn, men som ikke kan, og samtidig så mange børn som mangler en forældre som vil og kan dem, men sidder i plejefamilier eller på døgninstitutioner.

Hvor må det være barskt at være vidne til. Hvis ikke kommunen kommer ind i sagen, så bliver du nødt til at kontakte sagsbehandler og informere om at dine bekendte venter sig igen.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. februar 2011

Shibby

Er ikke i tvivl om at kommunen kender til graviditeten da de tager til møder omkring deres 3 andre børn. Men at stå her på sidelinien og vide at de igen sætter et barn til verden som med stor sandsynlighed bliver fjernet er bare ikke rar! Syntes det er mega nederen. Der må være en grund til de er blevet anbragt men de påstår der ikke er en reel grund? Øv. Så de kan lave 5 børn mere og lade historien gentage sig år efter år. Det er jeg rigtig ked af at høre

Anmeld

11. februar 2011

Corn

qp skriver:

Bare dét, at de bliver ved synes jeg fortæller ret meget om dem som mennesker. Måske de bliver ved med at få børn da de ikke vil erkende, at de andre ikke er der? - En måde at skjule sorgen på?

Ihvertfald ved jeg, at når familier der allerede har fået fjernet børn igen får børn, så skal kommunen se objektivt på sagen og må faktisk ikke kigge på, at de tidligere har fået fjernet børn. Hver gang de får et nyt barn skal kommunen ind i sagen med "nye og åbne øjne".

Som andre skriver må der være en årsag til, at børnene bliver fjernet og set i forhold til det, at de bliver ved med at blive gravide - ja så må jeg da sige at dét i sig selv lyder jo lidt alarmerende.

Det skal de også, men bør/skal/vil selvfølgelig også være obs på, om de tidligere problematikker stadig er gældende, hvilket jo er "nemt" at tage stilling til, når der kan forholdes til tidligere tvangssager.

Anmeld

11. februar 2011

qp

Macaab skriver:

Det skal de også, men bør/skal/vil selvfølgelig også være obs på, om de tidligere problematikker stadig er gældende, hvilket jo er "nemt" at tage stilling til, når der kan forholdes til tidligere tvangssager.

Selvfølgelig er årsagen til at de overhovedet går ind i sagen, at der tidligere er blevet fjernet børn el. lignende. Men de skal altså se objektivt på sagen i den forstand, at det ikke er nok bare at sige "der er tidligere blevet fjernet børn pga. x..... hvorfor der nu igen bliver truffet en afgørelse om tvangsfjernelse". Nyt barn ... ny sag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.