Anbragte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

pussepige

MarianneSonne skriver:

Jeg oplever det lige omvendt. Alt for få børn lever i alt for lang tid, overladte til forældre som ikke magter opgaven. Disse børn risikerer at få meen for livet, og jeg mener at der skulle bruges flere penge på at fjerne flere børn tidligere. Faktisk sker der flest anbringelser af unge og ikke af små børn, så vidt jeg ved.

Da jeg arbejdede på døgninstitution for anbragte børn oplevede jeg ikke ét eneste tilfælde hvor man kunne være i tvivl om, hvorvidt forældrene alligevel godt kunne klare at have børnene. Men jeg oplevede mange forældre som gennem pressen gav et indtryk af at de da var helt normalfungerende familier som sagtens kunne klare deres børn selv  Pga vores tavshedspligt kunne vi jo intet sige når pressen ville have en kommentar, og derfor var det forældrenes version der blev godtaget  

Der er jo også nogen som virkelig ikke har forældreevnen og ikke kan lærer det hvis man kan sige det sådan.. Men så er der også dem som godt kan men ikke får en ærlig chance det synes jeg er synd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Shibby

Syntes det med anbragte børn er så stort et emne..Jeg forstår det ikke. Min veninde som er her-som på rigtig mange områder er bedre end mig,- fik fjernet sine børn,men hun kan håndtere mikkel uden problemer! Mikkel! Han er altså vild,men hun gør ham blid..Hvis man kan håndtere mikkel på den måde så er man altså hardcore. Her forstår jeg ikke hvorfor hun ikke fik en chance?

Men det med det bekendte par,de fik chancer til at begynde med,men efter kommunen havde overvejet sagen blev det til anbringelse.

Jamen..Hvad gør kommunerne når der ikke er flere penge..Skal de børn som så faktisk burde blive fjernet hjemmefra-forblive hjemmeboene? Det er da forfærdeligt!

Anmeld

11. februar 2011

Mi

pussepige skriver:

Der er jo også nogen som virkelig ikke har forældreevnen og ikke kan lærer det hvis man kan sige det sådan.. Men så er der også dem som godt kan men ikke får en ærlig chance det synes jeg er synd..

Jeg oplever bare slet ikke at kommunen går ind og tvangsfjerner børn uden at de først har haft hjemmepædagoger på besøg i hjemmet for at vejlede og observere forældrene, eller forældrene er blevet tilbudt et forløb på et mor/barn hjem. Eller der ligger underretninger fra institutioner, sp eller læge. Jeg afviser ikke at der sidder en enkel forældre et sted i Danmark som måske ville kunne klare opgaven, men der sidder tusinde børn som ikke bliver hjulpet.

Jeg har lavet flere underretninger og jeg oplever at forældrene får RIGTIG lang snor og at forældrenes ret til deres børn opvejer børnenes ret til en god barndom.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. februar 2011

sarahb

FUCK HVOR ER DET BARE SYND FOR DE BØRN OG DET KOMMENDE BARN, at de skal blive klude for dem for at se om de bliver eller ej

Anmeld

11. februar 2011

Mi

Shibby skriver:

Syntes det med anbragte børn er så stort et emne..Jeg forstår det ikke. Min veninde som er her-som på rigtig mange områder er bedre end mig,- fik fjernet sine børn,men hun kan håndtere mikkel uden problemer! Mikkel! Han er altså vild,men hun gør ham blid..Hvis man kan håndtere mikkel på den måde så er man altså hardcore. Her forstår jeg ikke hvorfor hun ikke fik en chance?

Men det med det bekendte par,de fik chancer til at begynde med,men efter kommunen havde overvejet sagen blev det til anbringelse.

Jamen..Hvad gør kommunerne når der ikke er flere penge..Skal de børn som så faktisk burde blive fjernet hjemmefra-forblive hjemmeboene? Det er da forfærdeligt!

De mennesker som får fjernet deres børn er jo ikke onde og ja de kan sagtens have masser af hjerterum og også være gode til børn. Jeg har en person tæt på mig som er fantastik til mine børn, hun vil gøre alt for dem og er virkelig kærlig. Men det daglige med hendes egne børn, det magter hun ikke. Hun bør ikke få fjernet børnene, men bør nok få noget hjælp alligevel. De to ting hænger ikke nødvendigvis sammen. Måske er din veninde så god fordi hun får nogle pauser fra børn ind i mellem?

Anmeld

11. februar 2011

pussepige

Shibby skriver:

Det der tit er, er at de sagtens kan tages sig af feks dit barn.. Men det er jo heller ikke 24/7 de skal det..

Anmeld

11. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

hmm....  tænk at man som forældrer ikke tænker sig lidt om... fordi der er da ikke store chancher for at de kan beholde det ufødte barn...

Anmeld

11. februar 2011

Majbriteriksen

Shibby skriver:

Har et bekendt par som har 3 anbragte børn. Den yngste er fra januar 2010.

I forgårs skrev parret at de nu venter deres barn nr 4 til sommer

De har haft skjult graviditeten i næsten 20 uger! Jeg forstår ikke hvorfor de bliver ved med at formere sig når børnene bliver fjernet. Den yngste blev fjernet et par dage efter fødslen sidste år og snart vil endnu et barn skulle stå i samme situation som de andre 3. De savner deres børn uendelig meget,børnene savner deres forældre,savnet til et barn eller en forældre man ikke kan se når man har lyst kan være/er rigtig stort.

De er overbevist om at de får lov til at beholde hvertfald et barn,og de bliver ved med at gøre hende gravid til kommunen overgiver sig,-men sker det overhovedet? Der er jo en grund til at de andre 3 er anbragte ,jeg kender ikke grunden men den eksistere vel ellers ville børnene jo ikke være anbragt 

Kan hun ikke blive tvangssteriliseret eller sådan noget?

Jeg forstår ingenting af den her sag.. Har enormt svært ved at sige tillykke og wee og alt det der! For jeg føler det modsatte. Chancen for at barn nummer 4 bliver anbragt efter fødslen er vel stor når de andre 3 blev anbragt?

Hvis det lød rodet,så undskyld

Puha sådan nogle sager stinker. Desværre kan de ikke tvanssteralisere, men det burde kunne lade sig gøre i de tilfælde. Jeg kender en pige som har boet i plejefamilie lige som hendes 3 ældste søskende. Så fik moderen 1 barn mere og det barn blev fuldstændig fejlernæret, kunne ikke fungere socoal og kom på børnepsk flere gange pga dårlig opvækst. Efter flere indlæggelser både som baby og ældre pga dehydrering og ingen eller forkert mad bliver barnet tvangsfjernet som, og hold nu fast: 11 årig. I mellemtiden var moderen steraliseret af egen fri vilje, men da hun fik ny kæreste og ikke havde barn hjemme fik hun hjælp af det offentlige til at blive gravid. Hun venter nu tvillinger og hendes andre børn er selvfølgelig kede af det og står uforstående over for hvordan det kan lade sig gøre.

Anmeld

13. februar 2011

pussepige

Majbriteriksen skriver:

Puha sådan nogle sager stinker. Desværre kan de ikke tvanssteralisere, men det burde kunne lade sig gøre i de tilfælde. Jeg kender en pige som har boet i plejefamilie lige som hendes 3 ældste søskende. Så fik moderen 1 barn mere og det barn blev fuldstændig fejlernæret, kunne ikke fungere socoal og kom på børnepsk flere gange pga dårlig opvækst. Efter flere indlæggelser både som baby og ældre pga dehydrering og ingen eller forkert mad bliver barnet tvangsfjernet som, og hold nu fast: 11 årig. I mellemtiden var moderen steraliseret af egen fri vilje, men da hun fik ny kæreste og ikke havde barn hjemme fik hun hjælp af det offentlige til at blive gravid. Hun venter nu tvillinger og hendes andre børn er selvfølgelig kede af det og står uforstående over for hvordan det kan lade sig gøre.

Det burde jo ikke kunne lade sig gøre at sådan en kvinde kan få hjælp til det når hun har fået fjernet de andre.. Indimellem forstår man altså ikke systemtet..

Anmeld

13. februar 2011

Shibby

Jeg ved ikke om hun kan klare det fuldtid. Hun fik jo aldrig chancen,men helt ærligt. Hvor mange mødre har deres barn fuldtid?

Dagpleje/vuggestue/børnehave/skole, weekend hos bedsteforældre eller far.

Den slags SKAL der være plads til

Åh jeg fatter hat af systemet! 4 barn..Jeg tror ikke de får lov at beholde det. Syntes det er helt vildt at de overhovedet tør. Jeg ville være smadret hvis jeg vidste at mit barn skulle fjernes efter fødslen,og det her bliver 2 gang de skal opleve afsked med en nyfødt. De første to havde de lidt længere-

Majbriteriksen: Det forstår jeg ikke  Hvordan kan en som hende få hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.