Anbragte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

Shibby

qp skriver:

Bare dét, at de bliver ved synes jeg fortæller ret meget om dem som mennesker. Måske de bliver ved med at få børn da de ikke vil erkende, at de andre ikke er der? - En måde at skjule sorgen på?

Ihvertfald ved jeg, at når familier der allerede har fået fjernet børn igen får børn, så skal kommunen se objektivt på sagen og må faktisk ikke kigge på, at de tidligere har fået fjernet børn. Hver gang de får et nyt barn skal kommunen ind i sagen med "nye og åbne øjne".

Som andre skriver må der være en årsag til, at børnene bliver fjernet og set i forhold til det, at de bliver ved med at blive gravide - ja så må jeg da sige at dét i sig selv lyder jo lidt alarmerende.

Okay..Hmm..Måske det med at man visker tavlen ren og starter forfra er grunden til at de bliver ved hvis de altså betragter et nyt barn som en ny chance ..hmm.. Jeg tror det kan være sådan det hænger sammen! Tvivler på at kommunen anbringer 3 børn uden en reel grund. De bor i rækkehus,de har bil,de har et pænt hjem,moren ser spciel ud,virker speciel,faren lesber,men thats it. Man kan jo godt give børn et godt hjem selvom man ikke er helt som andre oppe i hovedet og lesber.. Der må bare være noget andet,og det irritere mig at jeg ikk ved hvorfor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

pussepige

Shibby skriver:

Har et bekendt par som har 3 anbragte børn. Den yngste er fra januar 2010.

I forgårs skrev parret at de nu venter deres barn nr 4 til sommer

De har haft skjult graviditeten i næsten 20 uger! Jeg forstår ikke hvorfor de bliver ved med at formere sig når børnene bliver fjernet. Den yngste blev fjernet et par dage efter fødslen sidste år og snart vil endnu et barn skulle stå i samme situation som de andre 3. De savner deres børn uendelig meget,børnene savner deres forældre,savnet til et barn eller en forældre man ikke kan se når man har lyst kan være/er rigtig stort.

De er overbevist om at de får lov til at beholde hvertfald et barn,og de bliver ved med at gøre hende gravid til kommunen overgiver sig,-men sker det overhovedet? Der er jo en grund til at de andre 3 er anbragte ,jeg kender ikke grunden men den eksistere vel ellers ville børnene jo ikke være anbragt 

Kan hun ikke blive tvangssteriliseret eller sådan noget?

Jeg forstår ingenting af den her sag.. Har enormt svært ved at sige tillykke og wee og alt det der! For jeg føler det modsatte. Chancen for at barn nummer 4 bliver anbragt efter fødslen er vel stor når de andre 3 blev anbragt?

Hvis det lød rodet,så undskyld

Ja man kan sige at der desværre tit er nogen der blir ved med at få børn selvom de har fået fjernet et eller flere.. Jeg mener at i nogen tilfælde blir børnene fjernet for hurtig og forældrene ikke får en chance.. Men når det er sagt ja så er der jo oftes en god grund i de fleste tilfælde til at børn blir tvangsfjernet..

Der blir jo lagt vægt på mange ting når et barn blir fjernet.

Jeg tænker også lidt var det ik bedre at kæmpe for at få de børn/barn hjem der er anbragt udenfor hjemmet først frem for at sætte flere børn i verden..

Anmeld

11. februar 2011

pussepige

Shibby skriver:

Okay..Hmm..Måske det med at man visker tavlen ren og starter forfra er grunden til at de bliver ved hvis de altså betragter et nyt barn som en ny chance ..hmm.. Jeg tror det kan være sådan det hænger sammen! Tvivler på at kommunen anbringer 3 børn uden en reel grund. De bor i rækkehus,de har bil,de har et pænt hjem,moren ser spciel ud,virker speciel,faren lesber,men thats it. Man kan jo godt give børn et godt hjem selvom man ikke er helt som andre oppe i hovedet og lesber.. Der må bare være noget andet,og det irritere mig at jeg ikk ved hvorfor!

Har du prøvet at spørge hvorfor de andre er blevet fjernet? Altså grunden?

De siger jo nok at der ikke er en ordenlig grund.. Tror jeg alle ville sige hvis de stod i det..

Anmeld

11. februar 2011

Mi

Shibby skriver:

Kommunen vil aldrig tvangsfjerne uden en meget god grund, for det er en helt vild dyrt foranstaltning. Man kan jo sagtens have et pænt hjem og ligne en alm familie og så ikke have forældreevne. 

Men tro mig, kommunerne vil for alt i verden undgå at anbringe børn pga økonomi. Faktisk er det sådan at sidst på året sker der færre tvangsfjernelser som resten af året, for der er kommunekasserne ved at være tomme

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. februar 2011

qp

Shibby skriver:

Ja jeg tror de holder drømmen om en familie i live ved, at blive ved.... Det er faktisk ret sørgeligt/ synd for dem et eller andet sted, for det viser jo at de slet ikke vil erkende de problemer der er.

Og jeg tror da, at hvis det bare var et eller andet de var uenige med kommunen om, så ville de nok ikke være blege for, at dele det med andre (eks. dig) men når nu de ikke taler åbent om årsagen til tvangsfjernelserne så må det være noget ret alvorligt.

Man kan se speciel ud, lesbe, have et pænt hjem og stadig være psykisk ustabil på den ene eller anden måde - det er ofte dem der netop har de pæne hjem der ligesom skjuler problemerne og viser folk det de vil se. Jeg kendte engang en alkoholisk kvinde hvis hjem var præget af renlighed, hygge og hjertevarme - man kunne ikke i sin vildeste fantasi forestille sig, at hun var alkoholiker... Men det var noget hun sørgede for, at have styr på så ingen kunne sætte en finger på noget

Anmeld

11. februar 2011

komodo

Du kunne jo bare spørge hvad kommunen gav som grund til at fjerne børnene, så har du fået svar uden at de føler sig anklaget, det ville jeg da gøre, jeg bliver også vildt nysgerrig når jeg høre sådan noget, for der skal være meget tungtvejende grunde for direkte at fjerne børnene istedet for at forsøge at hjælpe dem til at blive hjemme

Anmeld

11. februar 2011

Shibby

pussepige skriver:

Ja man kan sige at der desværre tit er nogen der blir ved med at få børn selvom de har fået fjernet et eller flere.. Jeg mener at i nogen tilfælde blir børnene fjernet for hurtig og forældrene ikke får en chance.. Men når det er sagt ja så er der jo oftes en god grund i de fleste tilfælde til at børn blir tvangsfjernet..

Jeg tænker også lidt var det ik bedre at kæmpe for at få de børn/barn hjem der er anbragt udenfor hjemmet først frem for at sætte flere børn i verden..

Vores barnepige som så også er en god veninde af mig er kanon til børn. På nogle områder bedre end mig. Mikkel har det så fantastisk i hendes nærvær,hun er god til at lege med ham,hun er omsorgsfuld og kærlig,hun passer på ham og forkæler ham da osse lidt! Hun kan bare det der med børn! Men kommunen har taget hendes 2 børn? Det burde de bare ikke..De burde have givet hende en reel chance for hun kan det man skal! Hun er længere tilbage eller hvad man skal kalde det,men det ændre bare ikke på at hun er så dejlig som hun er! Hun gør desuden rent,laver mad,handler,er god til børn,har en god familie,god omkreds osv..Hun har gode odds,men kommunen gav hende ikke en chance! I hendes tilfælde fatter jeg ingenting

Man burde måske blive sagsbehandler for at forstå det..

Anmeld

11. februar 2011

Mi

pussepige skriver:

Jeg oplever det lige omvendt. Alt for få børn lever i alt for lang tid, overladte til forældre som ikke magter opgaven. Disse børn risikerer at få meen for livet, og jeg mener at der skulle bruges flere penge på at fjerne flere børn tidligere. Faktisk sker der flest anbringelser af unge og ikke af små børn, så vidt jeg ved.

Da jeg arbejdede på døgninstitution for anbragte børn oplevede jeg ikke ét eneste tilfælde hvor man kunne være i tvivl om, hvorvidt forældrene alligevel godt kunne klare at have børnene. Men jeg oplevede mange forældre som gennem pressen gav et indtryk af at de da var helt normalfungerende familier som sagtens kunne klare deres børn selv  Pga vores tavshedspligt kunne vi jo intet sige når pressen ville have en kommentar, og derfor var det forældrenes version der blev godtaget  

Anmeld

11. februar 2011

pussepige

Shibby skriver:

Vores barnepige som så også er en god veninde af mig er kanon til børn. På nogle områder bedre end mig. Mikkel har det så fantastisk i hendes nærvær,hun er god til at lege med ham,hun er omsorgsfuld og kærlig,hun passer på ham og forkæler ham da osse lidt! Hun kan bare det der med børn! Men kommunen har taget hendes 2 børn? Det burde de bare ikke..De burde have givet hende en reel chance for hun kan det man skal! Hun er længere tilbage eller hvad man skal kalde det,men det ændre bare ikke på at hun er så dejlig som hun er! Hun gør desuden rent,laver mad,handler,er god til børn,har en god familie,god omkreds osv..Hun har gode odds,men kommunen gav hende ikke en chance! I hendes tilfælde fatter jeg ingenting

Man burde måske blive sagsbehandler for at forstå det..

Ja der kan du se i nogle tilfælde får folk ikke en ærlig chance for at vise at de kan.. Det er jo forfærdeligt for de mennesker at det er sådan....

Anmeld

11. februar 2011

pussepige

Jeg kender en der har været tidligere nakoman. Hun kom på nordlyset (familiecenter) med sin datter var der i 4 mdr og kom hjem med hende.. Kender en anden pige hun kom på nordlyset hun var der i 3 uger og så kom hun hjem uden barnet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.