Gode råd mod bristninger ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Zafir

thilde-tusindfryd skriver:

Hej og tak for de gode råd

Ja, jeg tænker også, at det er bedst, hvis huden får tid til at udvide sig  Men mange skriver netop, at man skal presse alt, hvad man kan og ikke holde igen 

Men jeg tænker, at det måske er lidt, hvis man har hård afføring og har svært ved at få det ud  Hvis man der presser alt, hvad man kan og det så pludselig kommer ud (altså de hårde klumper), så kan man også revne rundt omkring endetarmen (det har jeg ihf selv prøvet flere gange &nbsp. Men hvis man derimod bare lader det langsomt udvide sig og komme stille og roligt, så tilpasser huden sig. Mon ikke det er det samme ved fødsler ?

Olien fra Weleda.....har du gode erfaringer med den ? Er den uparfumeret og til det formål eller hvad er den til ?

Det gælder om at få huden til at strække sig stille og roligt. det med at presse alt hvad de kan, er ofte på sygehuset, hvor der er lidt travlt. Så insister på at tage lidt ekstra tid til dig. - selvom det gør NAS, lige på det tidspunkt - lidt svært at holde igen
Olien er uden parfume, med morgenfrue og vidst nok evitamin og er beregnet til det og mavsen
HER er det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Zafir skriver:

Det gælder om at få huden til at strække sig stille og roligt. det med at presse alt hvad de kan, er ofte på sygehuset, hvor der er lidt travlt. Så insister på at tage lidt ekstra tid til dig. - selvom det gør NAS, lige på det tidspunkt - lidt svært at holde igen
Olien er uden parfume, med morgenfrue og vidst nok evitamin og er beregnet til det og mavsen
HER er det

Hm.....ja, må hellere få snakket med jordemoderen om det hele i hvert fald.

Tak for link  Ser godt ud. Det må jeg hellere prøve...smører du det også i skedeåbningen ? Eller kun mellemkød og ved endetarm ?

Anmeld

2. februar 2011

Zafir

Hm.....ja, må hellere få snakket med jordemoderen om det hele i hvert fald.

Tak for link  Ser godt ud. Det må jeg hellere prøve...smører du det også i skedeåbningen ? Eller kun mellemkød og ved endetarm ?

Altså bare over det hele Få manden til at gøre det - så kan det jo nemt udvikle sig i en hyggelig retning... Der er ikke noget skadeligt i, så ingen problemer

Anmeld

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Zafir skriver:

Altså bare over det hele Få manden til at gøre det - så kan det jo nemt udvikle sig i en hyggelig retning... Der er ikke noget skadeligt i, så ingen problemer

Jo tak for tanken, men jeg har ikke nogen mand

Anmeld

2. februar 2011

Mumto3

En sok ? Kan man ikke bare bruge et langt the-filter ? Det giver vel samme resultat ?

Altså man skal bare rive et helt ingefær og koge sammen med nogle klude....

Skal de så holdes varme og lægges på varme ? Eller må de godt være kolde ? For spørgsmålet er så, om det mon ikke er varmen, altså den varme damp fra kludene, der kan forhindre sprækningen ? Det blødgør jo huden.

Jeg har til alle 3 fødsler brugt dem varme ( og det er skøønt! også på lænden)

Jeg tror ikke du kan bruge et langt tefilter, for det vil smulre når det bliver kogt. Det er selvfølgelig en ren sok jeg bruger, og den er næsten fyldt helt op med revet ingefærd.

Jeg kender en tandlæge som jeg fortalte det til, og han sagde, at i gamle dage brugte man faktisk ingerfærdklude som bedøvelse når man skulle ordne en tand, da det åbentbart også er smertelindrende.

Anmeld

2. februar 2011

Zafir

Jo tak for tanken, men jeg har ikke nogen mand

Undskyld... Vidste jeg ikke. :-) men det kan også være sjovt selv. :-)

Anmeld

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg har til alle 3 fødsler brugt dem varme ( og det er skøønt! også på lænden)

Jeg tror ikke du kan bruge et langt tefilter, for det vil smulre når det bliver kogt. Det er selvfølgelig en ren sok jeg bruger, og den er næsten fyldt helt op med revet ingefærd.

Jeg kender en tandlæge som jeg fortalte det til, og han sagde, at i gamle dage brugte man faktisk ingerfærdklude som bedøvelse når man skulle ordne en tand, da det åbentbart også er smertelindrende.

Jeg tror bestemt de der the filte kan tåle at blive kogt. Ellers kan man købe de der af stof. Hvor længe koger du det da ? Vel ikke i flere timer ?

Og hvordan holder du så kludene varme, hvis de skal med på sygehuset ? Jeg bor ca. 40 min. fra fødehospitalet, så de skal transporteres i noget tid. Og så går der jo sandsynligvis også en del timer, inden man føder. Der kan jo gå op til et par døgn vel ?

Anmeld

2. februar 2011

thilde-tusindfryd

Undskyld... Vidste jeg ikke. :-) men det kan også være sjovt selv. :-)

Ja  det har du da ret i....så længe man kan nå, i hvert fald..

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

N&J skriver:

Jeg var i vand under hele udvidelsesfasen, men veerne stoppede så jeg måtte op af karet, jeg sprækkede alt hvad der kunne sprækkes, også ringmusklen..

av, av, av. Stakkels dig

Anmeld

2. februar 2011

VIPpigen

Min JM lagde en klud på under veerne, for at man ikke skulle sprække. Jeg fik 4 sting i den ene skamlæbe,og 2 i den anden, og mærkede intet til det hverken under fødsel, eller efter. Det eneste var at når man skulle tisse, så kunne det svie lidt, men det gjorde det heller ikke her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.