Medicinrester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

K&S

AnneBJ skriver:

Ja, ganske enkelt, afleverer du dine medicinrester på apoteket?

For mit eget vedkommende er jeg nødt til at svare nej. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg regner med, at det vil kræve jeg "trækker" et nummer og står i kø og det gider jeg ganske enkelt ikke bruge min tid på...

Jeg afleverer altid rester af medicin (hvis jeg har nogle) på apoteket - du kan bare putte det hele i en pose og aflevere til en medarbejder, du behøver ikke stå i kø - i hvert fald ikke på de apoteker, jeg har været kommet på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

K&S

bondepigen skriver:

Ja det gør jeg! Hvis ikke jeg gør, og bare smider det i skraldespanden, kan det jo havne i de forkerte maver...F.eks. kan det falde ved siden af skraldespanden, når skraldemændende tømmer den, et barn finder det på jorden og putter det i munden... Eller dyr spiser det sammen med evt. Madrester på en losseplads...

Anmeld

1. februar 2011

K&S

kitty skriver:

Det bryder den kommende sygeplejerske sig ikke om. Receptmedicin deler man ikke.

Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå det. Det ér dyrt. Men derfra og til de får mit bidrag, der er langt!

Anmeld

1. februar 2011

AnneBJ

Ja, det kunne helt sikkert være smart med sådan en afleveringsboks ligesom til batterier. Selvfølgelig skulle den nok ikke stå "frit fremme" for så kan man jo snuppe ind og hente "spændende rester"...

Men ja, lige præcis den med at HVIS NU et barn fandt nogle rester, det ville jo være forfærdeligt. Jeg tror jeg vil lave en opsamling herhjemme, og så sørge for at aflevere af og til når jeg har tid.

Her drejer det sig fx om astmamedicin, hormonsalve til eksem og sådan noget - almindelige hovedpinepiller når vi oftest at bruge inden dato-udløb..

Tak for Jeres svar, bliv endelig ved at svare! Jeg er overrasket over hvor mange der faktisk afleverer det!

Anmeld

1. februar 2011

Chamomile

Jeg har endnu ikke skulle afleverer medicin rester, gemmer dem til hvis jeg får brug for dem. Jeg tænker, er en mulighed mon at skylle det ud i toilettet?

Anmeld

1. februar 2011

Plysbjørnen

Baby-støv skriver:

Det er rigtigt....  Men der er altid mange mennesker på det apotekt hvor jeg bor også håndkøb.....  Man kan sagtens komme til a vente en 3 kvarter...  Men hvis man sætte sådan nogle ting op, ligesom batterier, så havde jeg også afleveret...

Du kunne jo gøre det at du samler sammen, og når du på et tidspunkt så skal ned og hente noget medicin kunne du jo tage det med.

For mener faktisk at man SKAL aflevere det.

Anmeld

1. februar 2011

AnneBJ

Chamomile skriver:

Jeg har endnu ikke skulle afleverer medicin rester, gemmer dem til hvis jeg får brug for dem. Jeg tænker, er en mulighed mon at skylle det ud i toilettet?

Men det er svært at skylle salve og astma spray i toilettet jo....

Anmeld

1. februar 2011

twinny

BBK skriver:

Du kunne jo gøre det at du samler sammen, og når du på et tidspunkt så skal ned og hente noget medicin kunne du jo tage det med.

For mener faktisk at man SKAL aflevere det.

Nu er det ikk særlig tit jeg kommer derned. Og når jeg kommer dernede, så har jeg været til lægen eller meget syg. så før jeg det aldrig med... Nu smider jeg det heller ikk ud. det står bare bagerst i skabet...

Anmeld

1. februar 2011

otlitrom

Chamomile skriver:

Det synes jeg vil være en meget dum idé. Den opløses i vandet, som så går gennem rensningsanlægget...

Medicin skal på apoteket..

Anmeld

1. februar 2011

otlitrom

K&S skriver:

Dejligt at se andre er enige. Jeg vælger ikke at tage debatten om det andet op. For jeg ændre ikke holdning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.