bruger I potte til ungerne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2008

ka li ja

altså nu har jeg ikke lige læst alle svarene.. men min mor siger jo også at jeg blev renlig omkring 1 1½ års alderen... men dengang var der jo også kun stofbleer, så det galdt om at komme af med bleen så hurtigt som muligt!! nu er bleerne jo lavet til man kan gå med dem til man er klar til at få dem af. nogle jo før end andre...
alexander var ikke klar til det så tidligt. det endte med han først smed den da han var 3 ½!
man må endelig ikke begynde at presse dem til noget de ikke bryder sig om... så ender det bare med de holder sig i stedet for, og det kan jo ende uhyggeligt galt!

jeg syntes da det er super fint at i træner på potten hvis hun gerne vil. det vil da kun gøre det hele 1000gange nemmere for jer ;o)

jeg syntes hun er skide dygtig ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2008

linemus

Loggidut skriver:

altså...det giver sgu på en eller anden måde en anden frihed...det med at sidde på potten, for så sent som i morges tænkte jeg på at tif aldrig rendte med numsen bar...:$ men jeg gider ikke pis og lort over alt...men når hun så sidder der...eller den ene gang hun sad der, så havde hun da heldigvis numsen lidt fri...

render jeres unger nogen sinde med bagdelen ude i det fri? (lol...ja altså uden ble på mener jeg)

Nej, det gider jeg altså heller ikke. Altså det med pis og lort. Har nogle få gange haft pigerne rendende nøgne inden de skal i bad, men af en aller anden grund skal de altid lige tisse på gulvet, og det bliver alligevel en pæn sø, og så glider de rundt i det, og det er jo noget værre griseri.

Sebastian rendte rundt nøgen efter baden, da han var baby. Lige indtil den dag, han sad på gulvet i stuen og så på faren, der spillede computer, hvorefter han så lagde en ordentlig kage på gulvet - siddende! (Altså Sebastian, ikke faren). Siden da fik han ble på så hurtigt som muligt.

Anmeld

24. september 2008

heaven

Jeanette skriver:

hmmm..nej, jeg synes det er rimeligt for tidligt med pottetræning. Selvom jeg også er pædagog, så har jeg lidt end anden holdning til pottetræning.
Sådan rent kropsmæssigt, kan man først forvente af et barn, at det skal kunne kontrollere sin afføring- og tissefunktion ved 3 års alderen og man kan så hurtigt komme til at presse det til noget, det ikke er i stand til og derved komme til at give barnet et underligt og anstrængt forhold til dét at skulle give slip og gå på toilettet. Så længe det er en del af en leg, mener jeg det er ok at sidde på potten, men ren pottetræning, synes jeg Iza skal skånes for, indtil hun selv melder, at hun er klar til at smide bleen og selv føler hun kan kontrollere det hele. Det kan så nemt blive et nederlag. Som regel synes jeg det starter med, at børnene fortæller de har tisset/lavet i bleen og næste fase er så, at de fortæller, at de skal tisse/lave...og så vil jeg begynde pottetræningen.....Så vi venter her ;)

ENIG;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.