bruger I potte til ungerne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2008

Astrid P

Jeanette skriver:

hmmm..nej, jeg synes det er rimeligt for tidligt med pottetræning. Selvom jeg også er pædagog, så har jeg lidt end anden holdning til pottetræning.
Sådan rent kropsmæssigt, kan man først forvente af et barn, at det skal kunne kontrollere sin afføring- og tissefunktion ved 3 års alderen og man kan så hurtigt komme til at presse det til noget, det ikke er i stand til og derved komme til at give barnet et underligt og anstrængt forhold til dét at skulle give slip og gå på toilettet. Så længe det er en del af en leg, mener jeg det er ok at sidde på potten, men ren pottetræning, synes jeg Iza skal skånes for, indtil hun selv melder, at hun er klar til at smide bleen og selv føler hun kan kontrollere det hele. Det kan så nemt blive et nederlag. Som regel synes jeg det starter med, at børnene fortæller de har tisset/lavet i bleen og næste fase er så, at de fortæller, at de skal tisse/lave...og så vil jeg begynde pottetræningen.....Så vi venter her ;)

Samme her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2008

Rasmine

Eh... Prøvede at sætte Rasmus på potten forleden. Men DET gad han ikke, om det så var fordi det er Mille's gamle(lyserød) :'(, eller om det var fordi bollerne kom i klemme aner jeg ikke. 8D

Anmeld

23. september 2008

Grynt

Jeanette skriver:

hmmm..nej, jeg synes det er rimeligt for tidligt med pottetræning. Selvom jeg også er pædagog, så har jeg lidt end anden holdning til pottetræning.
Sådan rent kropsmæssigt, kan man først forvente af et barn, at det skal kunne kontrollere sin afføring- og tissefunktion ved 3 års alderen og man kan så hurtigt komme til at presse det til noget, det ikke er i stand til og derved komme til at give barnet et underligt og anstrængt forhold til dét at skulle give slip og gå på toilettet. Så længe det er en del af en leg, mener jeg det er ok at sidde på potten, men ren pottetræning, synes jeg Iza skal skånes for, indtil hun selv melder, at hun er klar til at smide bleen og selv føler hun kan kontrollere det hele. Det kan så nemt blive et nederlag. Som regel synes jeg det starter med, at børnene fortæller de har tisset/lavet i bleen og næste fase er så, at de fortæller, at de skal tisse/lave...og så vil jeg begynde pottetræningen.....Så vi venter her ;)

enig med dig. Jeg ville bestemt hellere ikke prøve at potte træne for end om meget lang tid. Desuden kommer mine unger ikke på potte men starter direkte på toilettet med sådan et toilet sæde til små. Jeg HADER potter og syntes de er totalt klamme +o( derfor vil jeg ikke eje en potte +o(

Anmeld

23. september 2008

Hyner

Jeanette skriver:

Heysa...
Det er nu heller ikke træning TRÆNING, vi har gang i... Det er nu mere kunsten i at sidde på potten og være fortroligt med den.. Og Emma hygger sig, så når mor er på toilet er Emma på potten med en bog eller lidt legetøj. Og jeg ved godt at man ikke kan få dem til at styrer deres tissefunktion før senere, men nu er det jo også kun en leg:)

Krams Henriette -der er ked af hun har formuleret sig forkert.

Anmeld

23. september 2008

LouiseViola

Grynt/Tina skriver:

Jeanette skriver:

enig med dig. Jeg ville bestemt hellere ikke prøve at potte træne for end om meget lang tid. Desuden kommer mine unger ikke på potte men starter direkte på toilettet med sådan et toilet sæde til små. Jeg HADER potter og syntes de er totalt klamme +o( derfor vil jeg ikke eje en potte +o(

HØRT!
Kunne ikke være mere enig.
Her hjemme har storebror på 3 år uden problemer lært at gå på wc og sover endda også uden ble! Og han har aldrig ejet en potte. Så det kan sagten lade sig gøre :)

Anmeld

24. september 2008

Siber

Johanna har siddet på Potte, men lige som dig sloggi, ja så glemmer jeg det sku lidt!

Johanna har også tisset på potten!
Jeg vil hellere ikke kalde det pottetræning, men mere at øve sig i at sidde på den! Johanna sidder også og læser bøger, og synes det er hyggeligt!

Knus Siber

Anmeld

24. september 2008

Plysbjørnen

Jeg synes altså det er for tidligt at øve med potte, det kan god vente et års tid til 1½ endnu...

Betina

Anmeld

24. september 2008

Rasmine

Det er nu heller ikke træning TRÆNING, vi har gang i... Det er nu mere kunsten i at sidde på potten og være fortroligt med den..

Nemlig, det er for tidligt at pottetræne, men der sker da ikke noget ved at de lærer hvad det er.

Laver de noget på potten er det fint, gør de ikke er det ligeså fint.

Anmeld

24. september 2008

Loggidut

altså...det giver sgu på en eller anden måde en anden frihed...det med at sidde på potten, for så sent som i morges tænkte jeg på at tif aldrig rendte med numsen bar...:$ men jeg gider ikke pis og lort over alt...men når hun så sidder der...eller den ene gang hun sad der, så havde hun da heldigvis numsen lidt fri...

render jeres unger nogen sinde med bagdelen ude i det fri? (lol...ja altså uden ble på mener jeg)

Anmeld

24. september 2008

Anja

Loggidut skriver:

altså...det giver sgu på en eller anden måde en anden frihed...det med at sidde på potten, for så sent som i morges tænkte jeg på at tif aldrig rendte med numsen bar...:$ men jeg gider ikke pis og lort over alt...men når hun så sidder der...eller den ene gang hun sad der, så havde hun da heldigvis numsen lidt fri...

render jeres unger nogen sinde med bagdelen ude i det fri? (lol...ja altså uden ble på mener jeg)

Elias har faktisk kun bar numse, når han er bad .... det er han så også stort set hver dag og han ELSKER det uanset om det er i badekaret eller en tur ind i brusekabinen :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.