Er stadig ked, vred og skuffet over at forældremyndighessag-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.025 visninger
33 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Leneur

en ikke er slut endnu. Jeg har jo i tidernes morgen søgt om den fulde forældremyndighed bla. pga. faren slet ikke er til stede i min datters liv. Hun er efterhånden blevet 17 mdr. og der har ingen kontakt været overhovedet. Oveni har både faren og jeg af forskellige årsager valgt at have hemmelig adresse. Jeg fordi jeg faktisk er bange for ham og ikke vil have han skal finde os. Hans årsager kender jeg selvsagt ikke men kan forestille mig at han efterhånden har røvrendt så mange mennesker at han ikke vil risikere at blive fundet og hvad der evt. ville kunne ske hvis de gjorde. Envidere ville han højst sandsynligt sætte sig imod at vi skulle rejse på ferie til udlandet, så derfor ville jeg ikke kunne få hans samtykke.  Eller vide hvordan jeg ville komme i kontakt med ham. Ergo ville vi være stavnsbundet herhjemme, endda på trods af den manglende kontakt. Oveni har jeg en gang oplevet at han var alt for hård ved sine drenge. Altså slået dem, hvor jeg fór op og sagde med meget store ord at det skulle han ikke prøve på en gang til.

Nok om det. Han fik jo 2 chancer i statsforvaltningen for at dukke op, så vi kunne få det løst efter bedste beskub. Første gang aflyser han samme dag, som mødet. 2. gang hører de slet ikke fra ham, så jeg vælger at få sagen sendt i retten. I mandags skulle der så være partshøring og idioten kommer selvfølgelig ikke, så nu går der mindst en måned endnu inden det bliver afgjort. Da han jo selvfølgelig skal have en chance til. Hvad filen er det for noget? Er så harm over at han skal have så mange chancer. At Silje slet ikke betyder noget i den sammenhæng. Synes snart man skulle begynde at tænke på hvad der er bedst for barnet fremfor den ikke eksisterende far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

CS

Leneur skriver:

en ikke er slut endnu. Jeg har jo i tidernes morgen søgt om den fulde forældremyndighed bla. pga. faren slet ikke er til stede i min datters liv. Hun er efterhånden blevet 17 mdr. og der har ingen kontakt været overhovedet. Oveni har både faren og jeg af forskellige årsager valgt at have hemmelig adresse. Jeg fordi jeg faktisk er bange for ham og ikke vil have han skal finde os. Hans årsager kender jeg selvsagt ikke men kan forestille mig at han efterhånden har røvrendt så mange mennesker at han ikke vil risikere at blive fundet og hvad der evt. ville kunne ske hvis de gjorde. Envidere ville han højst sandsynligt sætte sig imod at vi skulle rejse på ferie til udlandet, så derfor ville jeg ikke kunne få hans samtykke.  Eller vide hvordan jeg ville komme i kontakt med ham. Ergo ville vi være stavnsbundet herhjemme, endda på trods af den manglende kontakt. Oveni har jeg en gang oplevet at han var alt for hård ved sine drenge. Altså slået dem, hvor jeg fór op og sagde med meget store ord at det skulle han ikke prøve på en gang til.

Nok om det. Han fik jo 2 chancer i statsforvaltningen for at dukke op, så vi kunne få det løst efter bedste beskub. Første gang aflyser han samme dag, som mødet. 2. gang hører de slet ikke fra ham, så jeg vælger at få sagen sendt i retten. I mandags skulle der så være partshøring og idioten kommer selvfølgelig ikke, så nu går der mindst en måned endnu inden det bliver afgjort. Da han jo selvfølgelig skal have en chance til. Hvad filen er det for noget? Er så harm over at han skal have så mange chancer. At Silje slet ikke betyder noget i den sammenhæng. Synes snart man skulle begynde at tænke på hvad der er bedst for barnet fremfor den ikke eksisterende far.

Synes bare lige du skulle have et fra en anden solo mor

Anmeld

26. januar 2011

dorthemus

Jeg føler virkeligt med dig og din datter..sikke en redelighed

Systemet fungerer tydeligvis ikke når sådan en mand får chance på chance på chance. Jeg håber inderligt, at næste gang er NOK så du og din datter kan få lukket den dør permanent!

Dorthe 

Anmeld

26. januar 2011

Leneur

ChristinaS skriver:

Synes bare lige du skulle have et fra en anden solo mor

Tak skal du have...

Anmeld

26. januar 2011

Leneur

dorthemus skriver:

Jeg føler virkeligt med dig og din datter..sikke en redelighed

Systemet fungerer tydeligvis ikke når sådan en mand får chance på chance på chance. Jeg håber inderligt, at næste gang er NOK så du og din datter kan få lukket den dør permanent!

Dorthe 

Tak Dorthe. Ja det ønsker jeg også, for selvom jeg nyder livet og min dejlige datter, fylder det ret så meget og er jo selvsagt lidt trist nogen gange.

Anmeld

27. januar 2011

Pige2009

Leneur skriver:

Ja, sådan er det desværre skruet sammen. En af mine kammerater har så ikke set sin søn i 4 mdr. fordi moderen fremkommer med uhyrlige påstande såsom, at han har truet hende osv. osv. blot fordi, hun ikke vil have ham til at se sønnen. Jeg ved godt det ikke er det samme, men det viser blot hvor firkantet systemet er

Anmeld

27. januar 2011

Talbutikken

Leneur skriver:

Desværre er det blevet sådan, at retten til samvær bliver vejet højer en barnet tarv.. Vores "kære" politiker burde gøre noget ved loven som den er nu, men det sker desværre nok først til den tid, hvor der er to torsdage på en uge

Anmeld

27. januar 2011

frk Jensen

Hej...

Vil bare give dig et kæmpe

Jeg gennemgår selv en lignende situation, men grundet min søns far kigger med herinde, kan vi tage den over pb hvis du har lyst.

Anmeld

27. januar 2011

sophiemy

Det er måske ikke meget trøst, men jeg kan fortælle at du ikke har brug for faderens tilladelse for at rejse til udlandet som bopælsforældre. Du skal selvfølgeligt bruge hans underskrift på passet - men hvis han ikke vil give den, kan statsforvaltningen udstede et midlertidigt pas. Det sker hurtigt og smertefrit.

Men jeg er helt klar over, at det er de andre ting de skriver der er hårde for dig/jer. Forældreansvarsloven gør livet surt for rigtigt mange børn og forældre. Men forhåbenligt revurderer de den her til efteråret.

Håber på alt det bedste for jer. Han ved da ikke hvad han går glip af.

Anmeld

27. januar 2011

Leneur

Baagøe skriver:

Ja, sådan er det desværre skruet sammen. En af mine kammerater har så ikke set sin søn i 4 mdr. fordi moderen fremkommer med uhyrlige påstande såsom, at han har truet hende osv. osv. blot fordi, hun ikke vil have ham til at se sønnen. Jeg ved godt det ikke er det samme, men det viser blot hvor firkantet systemet er

Jamen der ville da heller ikke have været tvivl i mit sind, at hvis faren havde været en god far og gerne ville tilbringe tid med hende, så skulle han da også det. For alt andet lige ville det da have været det bedste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.