Er stadig ked, vred og skuffet over at forældremyndighessag-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2011

frk Jensen

Noneother skriver:

Uuhh held og lykke Det kan bare tage laaaaang tid at få afsluttet sådan en sag

Det kan tage laaaang tid... Forventer det værste, og håber det beste..

vil ikke offentligøre noget herinde endnu, da min eks har håndlangere der sladre videre til ham,...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Noneother

frk Jensen skriver:

Det kan tage laaaang tid... Forventer det værste, og håber det beste..

vil ikke offentligøre noget herinde endnu, da min eks har håndlangere der sladre videre til ham,...

Ej en irriterende type!

Anmeld

28. januar 2011

frk Jensen

Noneother skriver:

Ej en irriterende type!

Nej da... Det er HELT vildt fedt at vide at de gider bruge tid på at snage i mit liv... hæhæ..

Anmeld

28. januar 2011

Noneother

frk Jensen skriver:

Nej da... Det er HELT vildt fedt at vide at de gider bruge tid på at snage i mit liv... hæhæ..

Så er man lige berømt engang. HaHa. Det er jo osse her på baby at de store afsløringer om diverse ulovligheder og forsømmelser finder sted!  Sshhh..

Anmeld

28. januar 2011

frk Jensen

Noneother skriver:

Så er man lige berømt engang. HaHa. Det er jo osse her på baby at de store afsløringer om diverse ulovligheder og forsømmelser finder sted!  Sshhh..

ja det er faaaantastisk.... Lidt kongelig er man vel altid

Det er også en af grundene til at jeg MEGET sjælent smider billeder osv ind af min søn...

Anmeld

29. januar 2011

sophiemy

RGN skriver:

Ved du om det er oppe og vende om den skal revurderes?

Kære Lene

Jeg håber det snart er overstået for dig og du får den fulde forældremyndighed, så det her cirkus snart kan få en ende.

Men mon ikke?

Undskyld jeg har ikke set dit spørgsmål. Det har hele tiden været planen at loven skal revurderes efteråret 2011 - men det betyder desværre ikke nødvendigvis at den bliver ændret. Blot at de kigger den igennem for at se om der skal foretages ændringer.

Den blev indført af et enigt folketing, og ingen af partierne ved tilsyneladende nu hvad de mener om den. Jeg har henvendt mig flere steder og ingen er i stand til at svare.

Der er i mit sind ingen tvivl om at den burde ændres - men jeg ved at der er foreninger der forsøger at bearbejde politikkerne for at bibeholde den som den er.

Anmeld

29. januar 2011

wamse

madagaskar skriver:

Undskyld jeg har ikke set dit spørgsmål. Det har hele tiden været planen at loven skal revurderes efteråret 2011 - men det betyder desværre ikke nødvendigvis at den bliver ændret. Blot at de kigger den igennem for at se om der skal foretages ændringer.

Den blev indført af et enigt folketing, og ingen af partierne ved tilsyneladende nu hvad de mener om den. Jeg har henvendt mig flere steder og ingen er i stand til at svare.

Der er i mit sind ingen tvivl om at den burde ændres - men jeg ved at der er foreninger der forsøger at bearbejde politikkerne for at bibeholde den som den er.

Spørger lige af rent uvidenhed, for ved reelt ikke, hvad den lov går ud på.

Men hvad kunne du tænke dig der skulle ændres? Hvordan synes du den skulle være?

Anmeld

29. januar 2011

sophiemy

wamse skriver:

Spørger lige af rent uvidenhed, for ved reelt ikke, hvad den lov går ud på.

Men hvad kunne du tænke dig der skulle ændres? Hvordan synes du den skulle være?

Jeg synes, at det er fint at mændene får flere rettigheder - dog synes jeg at der skal være plads til undtagelser. Loven som den er nu kan kun forvaltes på en sådanne måde at alle er lige. Den kærlige far der har deltaget 100% i sine børns liv sidestilles altså med manden der har gennembanket sin kone og ikke interesseret sig for sine unger (bare for at sætte det på spidsen). Det betyder at de mennesker der i forvejen ligger ned i systemet, bliver på ingen måder tilgodeset, men skal tvinges til samarbejde.

En anden ting, som jeg synes er grotesk er at børnene skal hives ind i konflikten. Fra en meget tidlig alder skal de vælge hvor de helst vil bo. Også de børn der ikke kan/vil vælge skal tvinges til at tage stilling. Jeg kan kun forestille mig hvilke traumer det kan give et barn at have valgt/fravalgt. Især hvis den fravalgte part forholder sig uheldigt til barnet efter valget.

Efter min mening skal loven gøres langt mere individuel. Statsforvaltningen skal kunne bruge deres viden og professionalisme i langt højere grad. Samarbejde for enhver pris i ALLE situationer er ikke i alle børns tarv. Derudover mener jeg ikke barnet skal tvinges til at tage stilling.

Men det er jo kun de sager der allerede er ekstreme, det er vores egen sag desværre - og jeg frygter hvad vores barn skal udsættes for, hvis loven ikke tages op til revurdering. Vores sagsbehandler er opmærksom på vores ekstreme situation, men loven binder hende til samarbejde for enhver pris.

Anmeld

30. januar 2011

Pige2009

Leneur skriver:

Jamen der ville da heller ikke have været tvivl i mit sind, at hvis faren havde været en god far og gerne ville tilbringe tid med hende, så skulle han da også det. For alt andet lige ville det da have været det bedste.

Det ved jeg, Lene. Det var heller ikke sådan ment, men ment som at systemet er stift og uhåndterligt

Anmeld

31. januar 2011

Leneur

RGN skriver:

Ved du om det er oppe og vende om den skal revurderes?

Kære Lene

Jeg håber det snart er overstået for dig og du får den fulde forældremyndighed, så det her cirkus snart kan få en ende.

Men mon ikke?

Altid dejligt med noget tiltro. Ja håber at det d. 7. marts er en ende på det. Min kære advokat siger også at jeg burde vinde denne sag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.