Kan hun ikke mærke at hun skal tisse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

- fra en kommende pædagog

Uha jeg synes ellers bare det er virkelig u-pædagogisk at gøre sådan noget ...

Hilsen en pædagog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Stumpen

TbCp skriver:

Det er slet ikke fordi vi presser hende, det må det endelig ikke lyde som.
Men tror måske bare vi skal være lidt tålmodige og hvis hun så først kommer af med den til sommer så må det jo være sådan.

Det kunne jeg nu heller ikke tro om dig

Det er også meget nemmere til sommer, så får græsset noget gratis gødning

Anmeld

26. januar 2011

AnneBJ

TbCp skriver:

Uha jeg synes ellers bare det er virkelig u-pædagogisk at gøre sådan noget ...

Hilsen en pædagog

Men du er jo heldigvis heller ikke på arbejde derhjemme

Anmeld

26. januar 2011

TbCp

Stumpen skriver:

Det kunne jeg nu heller ikke tro om dig

Det er også meget nemmere til sommer, så får græsset noget gratis gødning

Heh nemlig og der er ikke så meget tøj der skal hives af

Anmeld

26. januar 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

Men du er jo heldigvis heller ikke på arbejde derhjemme

Præcis

Anmeld

26. januar 2011

camillahej

jeg vil sige det kommer når det kommer og hun er klar på det!

vi har 3 i børnehaven på 4 år med ble

og nogen der kun for ble på når de skal udenfor..

men hvis hun ikke er bange for potte og toilet og det at få bleen af kan man da øve med det hjemme hvor der. Men ved for tidligt fødte KAN det være en ordenlig omgang da de har det bedst med deres "normale" rytme altså med bleen på!..

Så skal i måske begynde at få det ind i jeres rutine at når i har hentet i børnehave og kommet hjem, så prøve at bleen er af hende hvis hun er méd på den?

Hvis ikke må hun bare ha lidt længere tid..

Knus Camilla

Anmeld

26. januar 2011

TbCp

camillahej skriver:

jeg vil sige det kommer når det kommer og hun er klar på det!

vi har 3 i børnehaven på 4 år med ble

og nogen der kun for ble på når de skal udenfor..

men hvis hun ikke er bange for potte og toilet og det at få bleen af kan man da øve med det hjemme hvor der. Men ved for tidligt fødte KAN det være en ordenlig omgang da de har det bedst med deres "normale" rytme altså med bleen på!..

Så skal i måske begynde at få det ind i jeres rutine at når i har hentet i børnehave og kommet hjem, så prøve at bleen er af hende hvis hun er méd på den?

Hvis ikke må hun bare ha lidt længere tid..

Knus Camilla

Hun er ikke bange for det og vil rigtig gerne sidde på potten og kigge i en bog og sådan....

Men ja, tror måske bare hun skal have lidt tid.... det er vist bare mig der er for utålmodig fordi "normalen" jo er at bleen kommer af omkring 3 år

Anmeld

26. januar 2011

camillahej

TbCp skriver:

Hun er ikke bange for det og vil rigtig gerne sidde på potten og kigge i en bog og sådan....

Men ja, tror måske bare hun skal have lidt tid.... det er vist bare mig der er for utålmodig fordi "normalen" jo er at bleen kommer af omkring 3 år

jeg sys det der er normalt er når man er klar på den, kan fortælle dig så meget at min gamle bedste veninde havde ble på da hun var lille til hun var 5 og så soveble til 6 års alderen det kan altså være så forskelligt.. Men ja

Nøjs med det derhjemme første omgang, bare det jeg ville gøre i bestemmer jo selv i kender hende aller bedst  Så bare når ´hun ikke har bleen på og så tisser i bukserne, så bare sige når pyt med det. Uanset hvor mange gange hun gør det! Men er jeg os sikker på du gør, du gør alt hvad du kan helt sikkert!

for det snart kommer af sig selv og hun ikke gider bleen længere!! knus

Anmeld

26. januar 2011

TbCp

camillahej skriver:

jeg sys det der er normalt er når man er klar på den, kan fortælle dig så meget at min gamle bedste veninde havde ble på da hun var lille til hun var 5 og så soveble til 6 års alderen det kan altså være så forskelligt.. Men ja

Nøjs med det derhjemme første omgang, bare det jeg ville gøre i bestemmer jo selv i kender hende aller bedst  Så bare når ´hun ikke har bleen på og så tisser i bukserne, så bare sige når pyt med det. Uanset hvor mange gange hun gør det! Men er jeg os sikker på du gør, du gør alt hvad du kan helt sikkert!

for det snart kommer af sig selv og hun ikke gider bleen længere!! knus

Tak Vi håber også

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

TbCp skriver:

Vi gør det slet ikke til et problem, det må endelig ikke lyde sådan. Altså jeg indrømmer gerne at jeg rigtig gerne vil have hende blefri, men vi presser hende ikke, men roser i stedet meget når der så endelig kommer noget på wc'et/potten.
Jeg synes bare det er underligt at hun nogen gange godt kan mærke det og andre gange (de fleste) kommer det så nærmest bag på hende.
Vores egen læge sagde også at de ikke gør noget ved det før ved 5 års alderen, men håber godt nok ikke at hun skal være blebarn så længe

Det er godt I ikke gør det til et problem.
Men at hun nogen gange opdager det og andre gange ikke gør, skyldes jo netop at hormonet ikke virker helt som det skal endnu.
Jeg vil tro, at der er tidspunkter, hvor hun har lidt mere af det i kroppen end andre.
Ligesom med mennesker, der er på grænsen til at få sukkersyge.
De har en sløv bugspytkirtel, der virker nogle dage og andre mindre, så deres insulinniveau farer op og ned.

Men det afhænger også af hvor optaget hun er af andre ting eller om hun er blevet kold.
Hvis hun er kold, kan hun have sværere ved at mærke og genkende, at hun skal tisse eller lave stort, og hvis hun er helt opslugt af noget andet lige sådan. Og så er det at hormonet, der pr instinkt skal fortælle hende, at nu er det altså wc-tid, ikke vækker hende, så hun kommer afsted tidsnok, hun kan pga det manglende hormon ikke genkende følelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.