Heej piger ..
Nu får Oscar gang på gang af vide at han ligner sin far , og ingen har sagt han ligner mig
Hvilket jeg syns han gør helt vildt !
Og jeg ved ikke hvorfor , men jeg blir lidt trist over det ... Det næsten hver dag altså .
Så vil gerne vide hvem jeres søn/datter ligner mest .. Kom gerne med billeder af jer sammen 
Ps... Ligner Oscar mig ?????
Det siges at et barn ofte vil ligne faderen i begyndelsen og så efterhånden blive mere og mere en blanding. Biologisk giver det mening, da faderen på denne måde kan blive forvisset om at han er det fædrene ophav og dermed være mere tilbøjelig til at knytte sig til barnet, men jeg ved ikke om der er videnskabeligt evidens for teorien.
Under alle omstændigheder er der ingen tvivl om at din søn er 50% dig. Du har skabt ham, og det er der ingen der kan tage fra dig, fordi de lige synes at han ligner sin far mest. Hvis det er noget der fylder meget, bør du tage hjem til dine forældre og kigge billeder fra den gang du selv var helt lille, så er jeg sikker på at du nok skal "se din søn".
*Tilføjelse: Jeg tvivler meget på at ovenstående (hvis det passer) kun gør sig gældende for det første barn som der er nogen der foreslår. Hvordan skal et barns biologi vide hvor barnet ligger i arverækkefølgen??
Anmeld