Min fantastiske Johannes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.395 visninger
35 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

CA

Så piger, nu skal der fortælles og vises billeder

Freddag var jeg rasende(det fornemmede i nok herinde) over ikke at have født og jeg gav op! Vi havde gæster til spisning - vældig hyggeligt, men jeg var simpelthen så bitter. De gik hjem til midnat og vi gad(for første gang i en måned) ikke rydde pænt op så alt var klappet og klart til HVIS NU. Kl. 3 vågnede jeg og havde det underligt. Martin var også oppe, da han IGEN var blevetramt af influenzaen.

Kl. 7 stod jeg op. Havde veer med 10 min i mellem, men tænkte at det nok bare endnu engang "var for sjov" selvom de var ret så onde! Jeg turde bare ikke tro det.

Jeg gik i seng igen efter ikke at kunne sidde mere af smerte og ved 9-10 tiden vågnede Martin og jeg fortalte hvad der foregik. Han tog den heldigvis med ro( det var nok feberen der havde en del at sige der). Der var nu 8 min. i mellem. Han forsøgte at få ryddet op, men jeg havde virkelig brug for ham når veerne var der, så oprydning var for en gangs skyld fudstændig lige meget for mig - her gik det op for ham at det var alvor

Kl. 11 ca. ringede Martin til FG. Jeg var ikke længere i stand til at snakke og gik/lå/vred mig bare rundt. Der var nu 5 min. i mellem og jeg havde tegnblødning.

Kl. 12. var vi på FG med 3 min. i mellem. Jeg aner ikek hvordan vi kom derop. Jeg blev undersøgt af den sødeste JM studerende. Hun sagde jeg var 6 cm. åben og han var godt nede. Hun roste os for det gode hjemme arbejde. Vi fik en stue og jeg kom i vand.

Her palskede jeg lidt rundt en times tid og øvede mig i at trække vejret. Kunne slappe lit af mellem veerne som virkelig tog til i styrke.

Jeg kom op på briksen. Fik akupunktur, men det virkede ikke. 

De undersøgte igen. Manglede 1 cm. de målte hjertelyd på Johannes, men var ikke tilfredse. Der kom fere læger og JMere og han fik en ?? på hovedet, hvor de så at han lå i den lave ende. Hver gang der kom en ve lå han lidt for lavt. Jeg fik ilt for at hjæpe ham og hjælp til den sidste cm. Heldigvis kom presseveerne derefter og jeg kunne begynde at presse. Men veerne var for korte, s jeg fik vedrop og det rykkede! Jeg kunne tage 4-5pres i hver ve og jeg troede jeg skulle dø af det, men ud skulle han. Efter en times pres og lidt bekymring fra lægerne til sidst, et klip og et meget langt og meget stædigt pres kom han ud! Helt fin, sund og rask! Han skreg og sked en kæmpe lort på min mave Martin klippede navlestrengen og jeg blev syet i noget der føltes som 100år, men heldigvis havde jeg min guldklump og min helt fantastiske mand hos mig!

Johannes er helt sorthåret, vejer 4084g og er 55cm lang, sund og rask og MEGET søvnig, men også fantastisk opmærksom når han er vågen. Han sover på min mave lige nu, mens Martin forsøger at sove feberen væk. Fatter ikke han skal blive ved med at være så syg, men han er der heldigvis 100% for Johannes og mig hele tiden alligevel. Og under ødslen. Nøj jeg havde ikke klaret den uden ham! Utroligt han ikke har alle fingre i gips

Amningen går fint. Mælken løb til i går, så det er dejligt! Min klipning er meget øm og jeg priser mig lueg nu lykkelig for forstoppelse. TØR ikke gå på toilettet! Men det går nu nok over

Jeg smider billeder i mappen nu...

IIIIH hvor er jeg lykkelig! Forstår slet ikke hvordan man kan være så heldig!!

Undskyld det blev lidt langt - føler selv jeg har begrænset mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Marco2

Neeeeiiiiii Carina. Igen stort tillykke med Johannes.

Lyder som en dejlig fødsel. Men det der klip gør noget niller i tiden bagefter.

Og godt at Martin var en god støtte og ikke mindst her bagefter.

Glæder mig til billederne bliver valideret.

AG

Anmeld

25. januar 2011

DK

Stort tillykke! Det var bare så dejligt for jer at han endelig kom ud (og glemte du ikke liiiige at sende vestøv retur, host host?)

Sikke en dejlig FB. De bliver ALDRIG for lange! Jeg glæder mig til at se billeder af den lille Johannes. Det trøster mig at han havde sådan en fin størrelse, trods du også var gået så meget over tid! Det er alligevel rart nok at det ikke er en 5 kg.s baby der lander!

Igen kæmpe tillykke! Jeg har sådan gået og ventet på at du kom hjem og fik tid til at lave en status herinde!

Anmeld

25. januar 2011

mimse

Sikke dog en skøn beretning. STORT STORT tillykke! Det lyder til at være en drømmefødsel - og dejligt med så stor en dreng!

Ønsker jer al held og lykke med hinanden!!!

Anmeld

25. januar 2011

AnneBJ

Kæmpe tillykke!! OG INGEN undskyldning over lange indlæg - vi kan ikke få for meget af sådan noget der!

Anmeld

25. januar 2011

Maria-s

Dejlig FB og SLET ikke for lang Jeg sidder her med et smil på læben og kan ligefrem mærke den kærlighed du har til din søn og mand, strømme gennem skærmen

Endnu engang stort tillykke!

Men billeder?? Hvor?? (fordi da slet ikke utålmodig, nejnejnej )

Anmeld

25. januar 2011

piadas

Jaaa, Carina is back!

Den FB har jeg glædet mig til! Det lyder altså bare som et fantastisk forløb lige bortset fra klippet til sidst!

Så tror jeg godt min mand kan snakke med om det der med fingrene i gips. Sidst jeg fødte, sagde han, at han havde det som om han havde løbet en marathon! Jeg klemte også bare hans fingre i vildskab og samtidig hang jeg meget af tiden hen over ham - og jeg er altså større end ham!

Men ej altså - endnu et KÆMPESTORT TILLYKKE med Johannes - og så skal der ses billeder!

Anmeld

25. januar 2011

Diana...

Ihh endnu engang tillykke. dejlig fb det lyder til at være en god oplevelse. 

He he ja de mænd må sgu lide noget. Min jdm sagde at hvis de ikke havde accepteret mit ønske om vand var jeg enten hoppet ud af vinduet eller revet halsen af min mand he he. 

Glæder mig til at se billeder af det lille vidunder 

Knus Diana

Anmeld

25. januar 2011

Lene76

Lyder som et dejlig forløb, og kort taget i betragtning af at det er 1 barn

Stort tillykke med Johannes  glæder mig til at se billeder

Anmeld

25. januar 2011

piadas

Tak for kigget, Carina! Hvor er han bare for dejlig!

Jeg vil også have min - NUUUU!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.