Min fantastiske Johannes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

CA

Molly8 skriver:

Et stort TILLYKKE med drengen  Hvor er det dejligt at læse en detaljeret fødselsberetning. Er selv ved at blive lidt småbekymret for fødslen (36+5), så er det godt at høre, hvordan det er gået I andre.

Kh Molly

Tak Ja, jeg syns også det var rart at læse om fødsler inden. Så er det hele ikke så nyt når man ligger der. Nu synes jeg bare det er sjovt at læse andre sætte ord på det man selv har været igennem. 

Småbekymret? Som i bange? Eller hvordan? 

Jeg var på et tidspunkt under fødslen rigtig rigtig bange! Jeg var helt overrasket over at min krop bare kunne overtage styringen og bestemme. Jeg var klar til at bakke ud, pakke sammen og gå hjem, men det var jo lissom ikke muligt. Så klamrede mig til Martin, tænkte på Johannes og blev enig med mig selv om, at jeg ligeså godt kunne arbejde med veerne og få det hurtigere overstået end jeg kunne forsøge at modarbejde og trække det ud. Selvom jeg jo slet ikke havde kontrol, gjorde det alligevel godt at jeg troede jeg havde kontrollen... Gir det overhovedet mening?

Held og lykke når det blir din tur Det er fantastisk at få sådn en smækket op på maven!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

Maria-s

Carina87 skriver:

Tak! Ja, synes det er helt utroligt hvor meget kærlighed man kan have indeni sig! Jeg forstår set slet ikke den lykke der bare vælter ud over det hele herhjemme 

GLÆD dig! 

Billederne er i min mappe. Har du en kode?

Nope har ingen kode, men vil meget gerne have!!??

Anmeld

29. januar 2011

Kats

Stort tillykke med jeres  lile (store) Johannes

Skønt med sådan en basse - og sikke et dejligt navn!

Anmeld

29. januar 2011

CA

Kats skriver:

Stort tillykke med jeres  lile (store) Johannes

Skønt med sådan en basse - og sikke et dejligt navn!

Tak og stort tillykke med lille Elly! Også et skønt navn! Kan virkelig godt lide navnene fra vores bedsteforældres generation!

Anmeld

30. januar 2011

Molly8

Carina87 skriver:

Tak Ja, jeg syns også det var rart at læse om fødsler inden. Så er det hele ikke så nyt når man ligger der. Nu synes jeg bare det er sjovt at læse andre sætte ord på det man selv har været igennem. 

Småbekymret? Som i bange? Eller hvordan? 

Jeg var på et tidspunkt under fødslen rigtig rigtig bange! Jeg var helt overrasket over at min krop bare kunne overtage styringen og bestemme. Jeg var klar til at bakke ud, pakke sammen og gå hjem, men det var jo lissom ikke muligt. Så klamrede mig til Martin, tænkte på Johannes og blev enig med mig selv om, at jeg ligeså godt kunne arbejde med veerne og få det hurtigere overstået end jeg kunne forsøge at modarbejde og trække det ud. Selvom jeg jo slet ikke havde kontrol, gjorde det alligevel godt at jeg troede jeg havde kontrollen... Gir det overhovedet mening?

Held og lykke når det blir din tur Det er fantastisk at få sådn en smækket op på maven!

Ja, lidt små-nervøsitet dukker op ind imellem. Jeg har været rimeligt længe om at fatte, at drengen også skal ud igen

I fredags var vi så til sidste fødselsforberedelse med fokus på smertelindring og diverse indgreb, man kan komme ud for. Alle de medicinske indgreb gør mig nervøs, og jeg er blevet ret påvirket ved tanken. Jeg er ikke særligt nervøs for ve-smerterne, har stor tillid til, at min krop kan klare det og føler mig tryg ved alle de ikke-medicinske hjælpemidler. Jeg har erfaring med visualisering, afspænding osv. Til gengæld har jeg altid haft det rigtigt svært med fagfolk, der skal "gøre ting" ved min krop. Jeg bliver nervøs ved tanken om kop, tang, stik i rygsøjlen, kejsersnit mv.  Jeg håber, jordemødrene er RIGTIG gode til at forklare, hvad der skal ske, og sørge for at berolige mig undervejs. Ellers er jeg bange for, at jeg kan blive ret hysterisk, hvilket næppe vil være en hjælp.

Jeg skal til jordemoder-samtale i morgen. Hidtil har det mest været noget med at mærke på maven, få en brochure stukket i hånden og ud igen. Men nu er det vist på tide at få en ordentlig snak med hende.

Under alle omstændigheder GLÆDER jeg til at få Lilledrengen i hænderne

Kh Molly

Anmeld

30. januar 2011

Kats

Carina87 skriver:

Tak og stort tillykke med lille Elly! Også et skønt navn! Kan virkelig godt lide navnene fra vores bedsteforældres generation!

Mange tak

Og ja, jeg er også begejstret for de klassiske navne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.