Tuder snart over dagplejestart....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

Ryberg

Mormilla skriver:

Måske han bare har haft en dårlig dag...

ja det tror jeg også.. men straks så fejler han noget med hans ører... tænker det er for "hurtigt" bare at skyde skylden på noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Ciss

Hej

Min lille dreng har godt nok ikke reageret så kraftigt som din, da han startede i vuggestue, men jeg var alligevel inde ved ham mange mange gange gennem hele natten, hver nat. Han vrælede og slo til vandflasken og var helt umuligt.

Indtil jeg fik mistanke om, at han ret og slet ikke fik spist nok i løbet af dagen, så han var hamrende sulten. Det er sansynligvis totalt ukorrekt på alle måder, men jeg krøb til korset og gav ham mælk - og det lille væsen sukker og lægger sig ned og sover i mange timer sammenhængende..... Dejligt!

Trin to var så at snakke med personalet og forklare problemet. Han er så aktiv at han kun lige klarer at spise det, han har brug for i løbet af dagen, så når hans spiserytme blev forstyrret gik det galt.  Nu er der enkelte dage, hvor jeg mærker at han ikke har fået spist nok, men stort set sover han fint og aksepterer vandflasken om han skulle vågne.

Håber, ting løser sig for jer snart!

Anmeld

23. januar 2011

Mormilla

KittyGirl skriver:

ja det tror jeg også.. men straks så fejler han noget med hans ører... tænker det er for "hurtigt" bare at skyde skylden på noget andet?

Det kunne jo godt være han`s øre. Jeg har selv et ørebarn og når han har det skidt så sover han os dårligt og han kan være meget sur.

Anmeld

23. januar 2011

Ryberg

Ciss skriver:

Hej

Min lille dreng har godt nok ikke reageret så kraftigt som din, da han startede i vuggestue, men jeg var alligevel inde ved ham mange mange gange gennem hele natten, hver nat. Han vrælede og slo til vandflasken og var helt umuligt.

Indtil jeg fik mistanke om, at han ret og slet ikke fik spist nok i løbet af dagen, så han var hamrende sulten. Det er sansynligvis totalt ukorrekt på alle måder, men jeg krøb til korset og gav ham mælk - og det lille væsen sukker og lægger sig ned og sover i mange timer sammenhængende..... Dejligt!

Trin to var så at snakke med personalet og forklare problemet. Han er så aktiv at han kun lige klarer at spise det, han har brug for i løbet af dagen, så når hans spiserytme blev forstyrret gik det galt.  Nu er der enkelte dage, hvor jeg mærker at han ikke har fået spist nok, men stort set sover han fint og aksepterer vandflasken om han skulle vågne.

Håber, ting løser sig for jer snart!

ja.. tænker også der skal mere indenbords, men ikke nemt når han ikke vil have mere.. og SSP har sagt vi skal føje os, for ellers går det først galt..

Men nu har jeg fået styr på ham her i weekenden, så nu krydser jeg bare fingre for at næste uge får problemfrit... og så må jeg sige til dagplejen at hun skal sørge for at han får mad nok, og forsøge at køre en fast rytme ind...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.