Tuder snart over dagplejestart....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

Maja88

KittyGirl skriver:

Har ikke prøvet kamille the med sukker, men tilbyder ham vand om natten og han spytter det ud i raseri.. og hyler endnu mere.. så tør næsten ikke med kamillethe, da han aldrig har kunne lide det (har aldrig kunne få det i ham)..

Men kan da godt forsøge

Jo jeg kunne da overveje at holde ham hjemme...

altså ved jo godt han skal lære at komme i legestue også, men som sagt synes jeg ikke de behøves at lære det hele på en gang..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Mumto3

Jeg tænker at han måske savner sin mor. Han er vant til at have dig hele dagen og nu er du 'væk'. Måske ville det hjælpe hvis I delte natten sammen? (altså her tænker jeg på sam-sovning) at han fik lov til at ligge ved siden af dig, fornemme dig hele natten, og når han vågende ville han kunne konstatere: min mor er her stadig! og så trygt og godt sove videre.

Det er en metode som de beskriver i bogen: Det lille barn og dig

Bogen handler om, ja, det lille barn, altså fra barslen er slut og så tiden frem. Hun beskriver ihvertfald at nogle børn kan reagere som du fortæller om din søn, og forfatteren forslår samsovning som løsning på problemet (med mindre man er så radikal at man tager barnet ud og begynder at gå hjemme, men det er der jo næppe ret mange der gør!!)

Anmeld

21. januar 2011

Kristina V

KittyGirl skriver:

Jeg er ved at være brugt.. og færdig....

Min dreng startede i dagpleje for 14 dage siden, og har indkørt ham ligeså langsomt.... og han er glad for at være derovre....

MEN... fra at være den sødeste, nemmeste, fantastiske dreng han var.. er han blevet til et stort SKRIGE uhyre.. og gud hvor er jeg træt af ham

I sidste uge holdt han mig vågen om natten, og 2 af dagene skreg han hele tiden herhjemme, han vil heller ikke rigtig spise hans mad.. alt er bare blevet ødelagt...

Natten til onsdag.. skreg og brokkede han sig 3 timer... natten til torsdag, måtte jeg gå ind til ham hver halve time fra kl.1 af til kl.6 om morgenen og putte ham og give ham sutten... i nat har han holdt mig vågen fra 2-6... bare brokket og skreget sig..

da jeg kommer over til dagplejen og henter ham idag, har han kun sovet ½ time hele dagen.. (fra 8-14)... og jeg har prøvet at putte ham.. han skriger og skriger og skriger.... nu har jeg lige givet det et sidste forsøg.. og han har brokket sig og skreget i snart 15 minutter... Drengen er så træt, og mor her er så ked af det, for jeg aner ikke mine levende råd om hvad jeg skal gøre..

Hele hans rytme er fuldstændig smadret og jeg kender den ikke mere...

Jeg er ved at bukke under for det kæmpe temperament han har fundet her de sidste 14 dage... og sætter mig snart ned og hyler....

Ville ikke andet end ud med det.. for andet kan man jo ikke gøre...

Mvh en træt mor... - som bruger tiden uden Lasse på at sove hvor hun egentlig burde læse til semester opstart

Gider ikk lige til at læse alle svarende igennem, men vi er selvt startet i vuggestue. Der har en af de andres børn reageret lige sådan. De fandt så ud af igår hun har mellemøre betændelse.

Har i måske fået dem tjekket?

Anmeld

21. januar 2011

ChatH

KittyGirl skriver:

jeg synes bare det er nogle store reaktioner jeg får... når jeg nævner det for dagplejen, så siger hun altid "jamen det var det jeg sagde, og det er hårdt, i skal bare igennem det"... men SÅ hårdt??

Idag fordi han slet ikke ville sove derovre, sagde hun at jeg skulle have tjekket hans ører, for han har ikke villet sove idag... han har lige fået boel test og har fået tjekket dem ved lægen, og der var ingenting....

Ved godt dagpleje mødrene godt kan lide børnene sover, fordi så får de ro... men det er jo indkøring.. han vil måske bare gerne have hendes selskab lige idag ?

Ved det snart ikke.. er så frustreret!

Pu det lyder ikke sjovt, er selv dagplejemor og ved hvor hårdt det kan være. men til hendes forsvar vil jeg sige at det måske ikke ville skade at få ørerne tjekket hos en rigtig ørelæge.

Det er de eneste der kan måle væske på ørerne og typiske reaktioner er at de ikke vil ligge ned fordi væsken trykker..

Har selv 2 ørebørn så ved det måske det kunne være fint og få det tjekket så er du da sikker på det ikke er det

Anmeld

21. januar 2011

Mille83

KittyGirl skriver:

Hey smukke dig..

Jeps, har tjekket munden flere gange om dagen.. der er absolut INTET og se..

og han skriger jo kun herhjemme og ikke derovre?

Men de må da gerne komme.. BRING IT ON

Her var det også kun om aftenen hun skreg, da det er der at der er fred og ro, så mærker de det bedre....Det var hvad jeg fik af vide, for om dagen var der intet og mærke på hende eller se...Og vupti en uges tid efter 1 stk tand, nu 6 stk 

Anmeld

23. januar 2011

Ryberg

Mumto3 skriver:

Jeg tænker at han måske savner sin mor. Han er vant til at have dig hele dagen og nu er du 'væk'. Måske ville det hjælpe hvis I delte natten sammen? (altså her tænker jeg på sam-sovning) at han fik lov til at ligge ved siden af dig, fornemme dig hele natten, og når han vågende ville han kunne konstatere: min mor er her stadig! og så trygt og godt sove videre.

Det er en metode som de beskriver i bogen: Det lille barn og dig

Bogen handler om, ja, det lille barn, altså fra barslen er slut og så tiden frem. Hun beskriver ihvertfald at nogle børn kan reagere som du fortæller om din søn, og forfatteren forslår samsovning som løsning på problemet (med mindre man er så radikal at man tager barnet ud og begynder at gå hjemme, men det er der jo næppe ret mange der gør!!)

jeg har forsøgt at lade ham sove ved mig, men han vil ikke, det bliver han faktisk endnu mere gal over, og ellers begynder han at lege... det ligger nok også i at han aldrig har sovet hos mig, og det eneste tidspunkt han er kommet ind til mig er når vi alligevel snart skulle til og op..

Men har forsøgt det...

Anmeld

23. januar 2011

Ryberg

Kristina V skriver:

Gider ikk lige til at læse alle svarende igennem, men vi er selvt startet i vuggestue. Der har en af de andres børn reageret lige sådan. De fandt så ud af igår hun har mellemøre betændelse.

Har i måske fået dem tjekket?

jeg har bare lige haft ham til læge og SSP har været her... og nu her i weekenden hvor han ikke har været i dagpleje har der intet været, har haft den sødeste dreng der sover fint, og som slet ikke har brokket sig..

Så har virkelig, virkelig svært ved at tro på der er noget med ørerne....

tror på, at det har noget med indtrykkene og alt det der sker i dagplejen...

Anmeld

23. januar 2011

Ryberg

Chatarina skriver:

Pu det lyder ikke sjovt, er selv dagplejemor og ved hvor hårdt det kan være. men til hendes forsvar vil jeg sige at det måske ikke ville skade at få ørerne tjekket hos en rigtig ørelæge.

Det er de eneste der kan måle væske på ørerne og typiske reaktioner er at de ikke vil ligge ned fordi væsken trykker..

Har selv 2 ørebørn så ved det måske det kunne være fint og få det tjekket så er du da sikker på det ikke er det

nu har jeg lige haft ham hjemme i weekenden, og der har intet været med ham, har sovet igennem om natten, sover strålende i hans barnevogn og brokker sig næsten ikke... han er som min bebs nu plejer at være....

Så har virkelig, virkelig svært ved at tro på, at det har noget med ørerne at gøre... men vil da få dem tjekket hvis det er noget der fortsætter, om ikke andet, så bare for at kunne sige til DP at de ikke fejler noget...

Anmeld

23. januar 2011

Ryberg

Mille83 skriver:

Her var det også kun om aftenen hun skreg, da det er der at der er fred og ro, så mærker de det bedre....Det var hvad jeg fik af vide, for om dagen var der intet og mærke på hende eller se...Og vupti en uges tid efter 1 stk tand, nu 6 stk 

Det her har jo stået på siden han begyndte i DP... og i weekenderne er der jo ro..... og har lige tjekket hans mund igen, ingen tænder.....

men der er nu velkomne

Anmeld

23. januar 2011

Ryberg

og tak for svar folkens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.