Pyh, det lyder godt nok hårdt. Du får lige et lille trøstekram
og krydsede fingre for at det snart bliver nemmere
. Min datter er også lige startet i pasning, og jeg mærker det også herhjemme. Slet ikke til de grader du oplever, men hun har også mistet sin rytme om dagen. Vores barnepige kan ikke rigtig få hende til at sove til middag, mens jeg er væk, og nu her i weekenden har jeg prøvet alle mine sædvanlige tricks for at få hende til at sove til middag (noget vi slet ikke plejer at have problemer med), men enten vil hun slet ikke eller sover kun meget kort. Jeg opfatter det som om hun har brug for mit nærvær og tryghed, og tænker at hvis jeg giver hende det så meget som muligt, vil hun måske finde melodien igen snart. Jeg tror virkelig, at det er en fase, og at det eneste man kan gøre er at vise dem at man er der, og lade dem putte og ligge i arm og hygge så meget som muligt. Hvis du stadig ammer kan det måske også være en måde at give ham tryghed på.
Alternativet er jo at gøre opstarten endnu blidere eller rykke den lidt frem i tid. Selvom din søn er glad de timer han er afsted, virker hans reaktion resten af døgnet måske alligevel som om det er lidt mere end han kan kapere lige nu.
Anmeld