at sove selv eller i forældres seng?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

LR85

Sukkerblomst skriver:

Jeg sov i sovværelset næsten til jeg blev konfirmeret, eller smuttede derind til dem midt om natten... Ja det var hårdt da jeg skulle til at sove for mig selv,  de låste døren til soveværelset for at vænne mig af med det, så kunne jeg ellers stå der og banke på døren... det endte så med at min mor stod op og sad i sofaen indtil jeg sov igen. Når jeg tænker tilbage på det, synes jeg bestemt ikke det var sjovt, og får faktisk lidt ondt i maven over at tænke på det og ikke mindst var det flovt, meget flovt....

Det var svært når man skulle sove ved veninderne, da jeg savnede min mors tryghed, var jo lidt afhængig af at sove hos dem. De havde ikke meget privatliv, endte da også med at jeg forstyrede dem flere gang .

Kan du ikke prøve a fortælle din ide om hvordan man måske kan finde en ballance.

Nu ved jeg jo ikke hva din holdning er om det med a ens børn sover i forældrenes seng, men jeg kan godt forstå den problemstilling du har stået i, og et 'voksent' konfirmations barn burde måske heller ikke have bohov for a komme ind til sin mor, men det har du haft.. vær ikke flov. Men hvordan tror du det kunne været gjort bedre så du stadig følte tryghed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Sukkerblomst

louiseandersen85 skriver:

Kan du ikke prøve a fortælle din ide om hvordan man måske kan finde en ballance.

Nu ved jeg jo ikke hva din holdning er om det med a ens børn sover i forældrenes seng, men jeg kan godt forstå den problemstilling du har stået i, og et 'voksent' konfirmations barn burde måske heller ikke have bohov for a komme ind til sin mor, men det har du haft.. vær ikke flov. Men hvordan tror du det kunne været gjort bedre så du stadig følte tryghed?

Jeg vil ønsket jeg var smidt ud noget før... da jeg tror at jeg var blevet lidt mere selvstændig af det. Jeg gad heller ikke med på spejder lejre osv.

Synes faktisk også det var total ufedt at tage dem når de havde sex, og jeg vidste udmærket godt hvad der forgik, selvom de prøvede at skjule det... måske følte jeg mig lidt udenfor.

Det er jo min forældres behov at jeg sov der så længe, tror jeg.

Alting med måde og det skal ikke være hver nat.... Nu har jeg ikke børn, så skal ikke kloge for meget i det.

Anmeld

13. januar 2011

Pige2009

Har lige set genudsendelsen a aftenshowet i går, hvor en sundhedsplejerske tale om at det faktisk er sundt når børnene får lov a sove sammen med sine forældre.

Hun var egentlig meget ked af metoder hvor man lod barnet græde fordi det senere i livet kunne få barnet til at få svært ved at føle tillid til at komme til sine forældre når det var utrygt eller lign.

Jeg blev personligt bare meget glad for denne udtalelse fordi jeg er meget imod principperne i FX. 'god nat og sov godt' bogen og andre metider hvor man lader dem blive i sin seng når de er kede af det, bange eller føler sig forladt, fordi de jo skal lære a sove alene..

Jeg vil, til dels godt lære min dreng a sove alene, men efter udsendelsen i går blev jeg bare opmærksom på at det ikke skal være på barnets bekostning.

Man må vel finde en ballance som man som familie føler sig godt tilpas med, men herhjemme skal sønnen være velkommen i vores seng end jeg tidliger har synes pga 'jeg er en god mor fordi jeg lader mit barn sove alene'.

Ville ikke noget specielt med dette indlæg andet end a sige a det gør mig glad a høre fra en professionel a det kun er sundt for barnet a det sover sammen med sine forældre i utrygge tider.

Det er der vel intet nyt i Afhængig af SP er der forskellige anbefalinger. Hvis Laura græder om natten og ikke er til at trøste kommer hun også over i min seng. Som du selv skriver, handler det om, at baby kan stole på, at forældrene er der, såfremt h*n er bange eller utryg

Så ja, jeg er enig med dig...

Anmeld

13. januar 2011

LR85

Baagøe skriver:

Det er der vel intet nyt i Afhængig af SP er der forskellige anbefalinger. Hvis Laura græder om natten og ikke er til at trøste kommer hun også over i min seng. Som du selv skriver, handler det om, at baby kan stole på, at forældrene er der, såfremt h*n er bange eller utryg

Så ja, jeg er enig med dig...

Jeg har bare ikke hørt om det så direkte fra en prof.

Der har jo været debatter herinde om de forskellige metoder, men synes det gav mig lidt ro og en bredere synsvinkel sundhedsplejersken i GoAften Danmark fortalte om konsekvenserne både for den enkelte situation og i barnets fremtid.

Anmeld

13. januar 2011

Pige2009

Jeg har bare ikke hørt om det så direkte fra en prof.

Der har jo været debatter herinde om de forskellige metoder, men synes det gav mig lidt ro og en bredere synsvinkel sundhedsplejersken i GoAften Danmark fortalte om konsekvenserne både for den enkelte situation og i barnets fremtid.

Jeg tror også blot, at man skal lytte til sin mave og gøre, hvad der føles rigtigt

Anmeld

20. januar 2011

Angelica

Lækker besked at få (sagde den moren, der ikke orker at genoprette putteritualet lige pt, og derfor putter pigebarnet i egen seng).

Ja, som sagt har jeg her til aften faktisk puttet Tyllen i min seng. Jeg har simpelthen ikke overskud til at skulle guide hende ind i seng tyvetusind gange her til aften, og jeg ved at hun alligevel nok kommer ind i løbet af i nat.
Men alt i alt kan jeg blive overrasket over at det barn så stædigt holder sig vågen. Vi står op kl. seks hver dag, og pt er hun stadig vågen, det på trods af udflytterbørnehave, leg og nix sukker.... kors altså. Men i det mindste sidder hun ikke og hyler, fordi hun ligger i min seng.

Anmeld

20. januar 2011

sarahb

Vores søn elsker sin seng og vil med glæde sove derinde og har altid ville. Nu hvor han selv kan komme ud af den om natten og kommer ind til os kommer han op og ligge og hvis han stadig ligger og vender og drejer sig og ikk falder i søvn efter en halv times tid så kommer han ind i sin egen seng igen uden nogen form for protest .. Og så sover han med det samme... Han synes han seng er fantastisk og er så stolt over han sover i en stor seng

Anmeld

20. januar 2011

JonTri

Tja her soves der sammen allesammen... Vi går også i bad sammen allesammen. Min søn er nu 2,5 og så længe vi forældre synes det er fint, så må andre synes deres. Om en måned kommer så et nyt fam medlem og vi overvejer, med tiden, at købe en 90'er mere til samlingen. Hvem ved, måske gider den lille ikke sove ved os???
Og ja... Vi knalder bare andre steder i huset...

Klem Rikke - der sov ved Moar og far til jeg var 12.

Anmeld

20. januar 2011

LR85

sarahb skriver:

Vores søn elsker sin seng og vil med glæde sove derinde og har altid ville. Nu hvor han selv kan komme ud af den om natten og kommer ind til os kommer han op og ligge og hvis han stadig ligger og vender og drejer sig og ikk falder i søvn efter en halv times tid så kommer han ind i sin egen seng igen uden nogen form for protest .. Og så sover han med det samme... Han synes han seng er fantastisk og er så stolt over han sover i en stor seng

Det lyder dejligt a du har sådan en god sove dreng. Jeg har ikke en bestemt holdning til hvordan det 'SKAL' være hjemme hos os, andet end a det var en øjenåbner for mig, a det netop ikke behøver være a de skal sove hos sig selv, hvis det ender med magt og tvang.

Anmeld

20. januar 2011

LR85

rikkekrogh skriver:

Tja her soves der sammen allesammen... Vi går også i bad sammen allesammen. Min søn er nu 2,5 og så længe vi forældre synes det er fint, så må andre synes deres. Om en måned kommer så et nyt fam medlem og vi overvejer, med tiden, at købe en 90'er mere til samlingen. Hvem ved, måske gider den lille ikke sove ved os???
Og ja... Vi knalder bare andre steder i huset...

Klem Rikke - der sov ved Moar og far til jeg var 12.

Det lyder da også bare smadder hyggeligt, så bliver det spændende når den næste kommer, om i bliver en stor familie i dobbeltsengen

Så længe man finder en metode der passer en og familien godt, ja så er det vel den man skal vælge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.