at sove selv eller i forældres seng?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Fru Nielsen

Nu har vi aldrig oplevet hverken nicklas eller mathias ikke vil sove i deres egen seng. Men de nætter nicklas så kommer ind til os for han lov til at blive, kan jeg intet forkert se i.....

Også er det skide hyggeligt at vågne op sammen med ham!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Heidisbebs

Nu blev jeg alene da jeg ventede min søn... han har altid sovet i min seng. Det startede med at han havde kolik og for at jeg også kunne nå at sove lidt, lå han hos mig, og har så gjort det lige siden, han er nu 4 år... vi har snakket om at når vi flytter skal  han prøve at sove på sit eget værelse(det kommer til at ligge  lige ved siden af soveværelset, det gør det ikke nu)men vi tager det stille og roligt

Anmeld

13. januar 2011

dorthemus

louiseandersen85 skriver:

Har lige set genudsendelsen a aftenshowet i går, hvor en sundhedsplejerske tale om at det faktisk er sundt når børnene får lov a sove sammen med sine forældre.

Hun var egentlig meget ked af metoder hvor man lod barnet græde fordi det senere i livet kunne få barnet til at få svært ved at føle tillid til at komme til sine forældre når det var utrygt eller lign.

Jeg blev personligt bare meget glad for denne udtalelse fordi jeg er meget imod principperne i FX. 'god nat og sov godt' bogen og andre metider hvor man lader dem blive i sin seng når de er kede af det, bange eller føler sig forladt, fordi de jo skal lære a sove alene..

Jeg vil, til dels godt lære min dreng a sove alene, men efter udsendelsen i går blev jeg bare opmærksom på at det ikke skal være på barnets bekostning.

Man må vel finde en ballance som man som familie føler sig godt tilpas med, men herhjemme skal sønnen være velkommen i vores seng end jeg tidliger har synes pga 'jeg er en god mor fordi jeg lader mit barn sove alene'.

Ville ikke noget specielt med dette indlæg andet end a sige a det gør mig glad a høre fra en professionel a det kun er sundt for barnet a det sover sammen med sine forældre i utrygge tider.

Min datter er nu 7½ måned og sover stadig hos mig fra hun vågner ved 5 tiden og til vi står op. Hun sov fast hos mig de første 4 måneder og så skiftevist i sin seng og min seng til hun var 6måneder. Og lige inden hun blev 7 måneder flyttede hun ind på eget værelse....men kommer altsåstadig ind til mig.

Jeg elsker at sove sammen med hende, men det er ikke altid det kan lade sig gøre fordi hun larmer så meget om natten at hun holdermig vågen med alle sine lyde

Synes det kommer meget an på barnet og dets behov. Er hun ked af det og savner tryghed så får hun det sammen med mig

Jeg minder mig selv om, at det ikke varer ved...har endnu aldrig hørt om nogen teenager der sover sammen med sine forældre

Anmeld

13. januar 2011

LR85

dorthemus skriver:

Min datter er nu 7½ måned og sover stadig hos mig fra hun vågner ved 5 tiden og til vi står op. Hun sov fast hos mig de første 4 måneder og så skiftevist i sin seng og min seng til hun var 6måneder. Og lige inden hun blev 7 måneder flyttede hun ind på eget værelse....men kommer altsåstadig ind til mig.

Jeg elsker at sove sammen med hende, men det er ikke altid det kan lade sig gøre fordi hun larmer så meget om natten at hun holdermig vågen med alle sine lyde

Synes det kommer meget an på barnet og dets behov. Er hun ked af det og savner tryghed så får hun det sammen med mig

Jeg minder mig selv om, at det ikke varer ved...har endnu aldrig hørt om nogen teenager der sover sammen med sine forældre

nemlig, tænker a man selv, børnene eller sammen bliver klar til hver sit værelse..

Selvom sønnen nu har sit nu og oftenst starter med a sove der.

Anmeld

13. januar 2011

Koen.

Eva. skriver:

Jeg synes jo bare det falder mig helt naturligt at have børnene tæt på, men det handler jo klart om hvordan man er som mor og hvordan man vil være og ikke mindst om hvordan børnene er... lige nu er det dog af nød, da vi kun har et værelse at sove i, så drengene har ikke et valg...

Ja det er rigtig, der er man jo så forskellige, kan bare slet ikke forstille mig at kunne ignorere mit barns behov Nyder at sove med hende.

Så længe dine drenge nyder det er det jo heller intet problem

Anmeld

13. januar 2011

LRJ

Julie sover stadig sammen med os, men  min SP sagde at hun SKAL ligge i sin egen seng om natten, og jeg har det med bedst hun ligger ved mig endnu, da hun skriger helt vildt hvis hun bliver lagt i sin egen seng og bare ikk vil sove  

Anmeld

13. januar 2011

Koen.

Lone H. skriver:

Julie sover stadig sammen med os, men  min SP sagde at hun SKAL ligge i sin egen seng om natten, og jeg har det med bedst hun ligger ved mig endnu, da hun skriger helt vildt hvis hun bliver lagt i sin egen seng og bare ikk vil sove  

Nu er det heldigvis ikke SP der bestemmer over julie smukke Har du/i det bedst sådan så lad hende da sove hos jer

Anmeld

13. januar 2011

LRJ

lillespurv20 skriver:

Nu er det heldigvis ikke SP der bestemmer over julie smukke Har du/i det bedst sådan så lad hende da sove hos jer

nej vi har prøvet at lave putteritualer plus i egen seng, men det lykkedes ikk, jeg har det bedste med hun ligger ved siden af mig, Da hun så ikk skriger

Anmeld

13. januar 2011

Sukkerblomst

Jeg sov i sovværelset næsten til jeg blev konfirmeret, eller smuttede derind til dem midt om natten... Ja det var hårdt da jeg skulle til at sove for mig selv,  de låste døren til soveværelset for at vænne mig af med det, så kunne jeg ellers stå der og banke på døren... det endte så med at min mor stod op og sad i sofaen indtil jeg sov igen. Når jeg tænker tilbage på det, synes jeg bestemt ikke det var sjovt, og får faktisk lidt ondt i maven over at tænke på det og ikke mindst var det flovt, meget flovt....

Det var svært når man skulle sove ved veninderne, da jeg savnede min mors tryghed, var jo lidt afhængig af at sove hos dem. De havde ikke meget privatliv, endte da også med at jeg forstyrede dem flere gang .

Som Lola Jensen vil have sagt, så skal børnene ud af soveværelset når forældrene er klar...

Anmeld

13. januar 2011

Vingummien

Emil sov på min mave de første 3 mdr. Og så kom han ned ved siden af mig. Og da han var 6 mdr sov han i sin egen seng, uden nogle problemer. uden gråd osv.

Han er nu 2½ og sover i sin egen seng. Og han kan slet ikke falde til ro hvis man en dag tænker at det kunne da være hyggeligt liiiiiigeee.... Men nej.

Og tror da bestemt at uanset hvad så kommer han da til mig senere hen.

Men er også i mod dem hvor barnet skal græde sig i søvn. Emil får lov til at pylre. Men jo ældre barnet bliver jo bedre kan man også selv høre om det er 1min pylre eller om det er virkelig ulykkelig, skal tages op pylre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.