at sove selv eller i forældres seng?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.759 visninger
50 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

LR85

Har lige set genudsendelsen a aftenshowet i går, hvor en sundhedsplejerske tale om at det faktisk er sundt når børnene får lov a sove sammen med sine forældre.

Hun var egentlig meget ked af metoder hvor man lod barnet græde fordi det senere i livet kunne få barnet til at få svært ved at føle tillid til at komme til sine forældre når det var utrygt eller lign.

Jeg blev personligt bare meget glad for denne udtalelse fordi jeg er meget imod principperne i FX. 'god nat og sov godt' bogen og andre metider hvor man lader dem blive i sin seng når de er kede af det, bange eller føler sig forladt, fordi de jo skal lære a sove alene..

Jeg vil, til dels godt lære min dreng a sove alene, men efter udsendelsen i går blev jeg bare opmærksom på at det ikke skal være på barnets bekostning.

Man må vel finde en ballance som man som familie føler sig godt tilpas med, men herhjemme skal sønnen være velkommen i vores seng end jeg tidliger har synes pga 'jeg er en god mor fordi jeg lader mit barn sove alene'.

Ville ikke noget specielt med dette indlæg andet end a sige a det gør mig glad a høre fra en professionel a det kun er sundt for barnet a det sover sammen med sine forældre i utrygge tider.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Mullebergen

Kamille sover i min seng, sammen med mig hver nat 

De nætter Hjalte kommer ind i løbet af natten, får han også lov til at blive liggende, der går intet af mig ved at lade mine små pus putte sammen med mig 

Anmeld

13. januar 2011

afrobabies

louiseandersen85 skriver:

Har lige set genudsendelsen a aftenshowet i går, hvor en sundhedsplejerske tale om at det faktisk er sundt når børnene får lov a sove sammen med sine forældre.

Hun var egentlig meget ked af metoder hvor man lod barnet græde fordi det senere i livet kunne få barnet til at få svært ved at føle tillid til at komme til sine forældre når det var utrygt eller lign.

Jeg blev personligt bare meget glad for denne udtalelse fordi jeg er meget imod principperne i FX. 'god nat og sov godt' bogen og andre metider hvor man lader dem blive i sin seng når de er kede af det, bange eller føler sig forladt, fordi de jo skal lære a sove alene..

Jeg vil, til dels godt lære min dreng a sove alene, men efter udsendelsen i går blev jeg bare opmærksom på at det ikke skal være på barnets bekostning.

Man må vel finde en ballance som man som familie føler sig godt tilpas med, men herhjemme skal sønnen være velkommen i vores seng end jeg tidliger har synes pga 'jeg er en god mor fordi jeg lader mit barn sove alene'.

Ville ikke noget specielt med dette indlæg andet end a sige a det gør mig glad a høre fra en professionel a det kun er sundt for barnet a det sover sammen med sine forældre i utrygge tider.

Nu har jeg så aldrig haft problemer med at putte min datter i sin egenseng, på sit eget værelse, der har hun sovet siden hun var 4 måneder Men jeg vil da også sige, at hvis det er et problem, så vil jeg nok også lade barnet sove hos forældrene eller have tremmesengen til at stå i soveværelset, så man ikke er så langt væk

Anmeld

13. januar 2011

Koen.

Ih hvor dejligt at høre, her sover Lærke (9mdr) nemlig i sengen

Anmeld

13. januar 2011

Koen.

MatildeS skriver:

Kamille sover i min seng, sammen med mig hver nat 

De nætter Hjalte kommer ind i løbet af natten, får han også lov til at blive liggende, der går intet af mig ved at lade mine små pus putte sammen med mig 

Anmeld

13. januar 2011

LR85

lillespurv20 skriver:

Ih hvor dejligt at høre, her sover Lærke (9mdr) nemlig i sengen

lige mine ord, det er nemligt en dejlig 'nyhed'.

Nyhed for mig og mine 'åndsvage' principper  

Anmeld

13. januar 2011

Jibbe

Vi snakkede også med en sygeplejerske om det på barselsgangen og fik af vide at der intet var i vejen med at han sov hos mig og det mener min SP også. Så det gør han stadig (5½ mdr) og det bliver han ved med så længe han skal spise om natten, og måske længere 

Anmeld

13. januar 2011

Mumto3

Der er masser af eksperter ude over den sp der siger at det er usundt for børn at græde sig selv i søvn (b.a. hjerneforskere kan dirkte se en forskel i hjerneudvikling hos børn der får lov til at græde (etremt) meget)

men der er også ekspert der siger det modsatte, f.eks. forfatterene af bogen Godnat og sov godt

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

Jeg læste for nylig at mange forældre faktisk afviser deres børn om natten når de har brug for denne nærhed og tryghed..jeg synes det er lidt trist. Børn er i forvejen ikke meget sammen med deres forældre i hverdagene og de kommer jo ikke ind for at genere børnene.

Mine børn sover ved mig så længe de har lyst til det..det fungerer her og vi har haft mange mange hyggelige morgener og aftener.. og aldrig har jeg haft natterenderi, gråd eller andet uro..

Anmeld

13. januar 2011

birthee

Tror jeg skal ind og se det program fra igår... Frederik falder i søvn i egen seng - men hvis han vågner mere end 2 gange i løbet af aftenen, så kommer han ind og sover ved os.... Det giver en mere rolig nattesøvn for både barn og forældre...  nu her, hvor min mand er ved at lave soveværelse til os ovenpå, bliver det også som sov-sammen løsningen... Frederik har sin juniorseng ved siden af vores seng, og lille bebsen sin vugge når h*n kommer til verden - hvis de så vågner i løbet af natten og bliver kede af det... Det er så meningen at Frederik skal ind og sove i hans værelse ved siden af vores soveværelse, når det bliver færdigt... Men stadig med mulighed for at han kan putte ved os, hvis han trænger til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.