Har lige set genudsendelsen a aftenshowet i går, hvor en sundhedsplejerske tale om at det faktisk er sundt når børnene får lov a sove sammen med sine forældre.
Hun var egentlig meget ked af metoder hvor man lod barnet græde fordi det senere i livet kunne få barnet til at få svært ved at føle tillid til at komme til sine forældre når det var utrygt eller lign.
Jeg blev personligt bare meget glad for denne udtalelse fordi jeg er meget imod principperne i FX. 'god nat og sov godt' bogen og andre metider hvor man lader dem blive i sin seng når de er kede af det, bange eller føler sig forladt, fordi de jo skal lære a sove alene..
Jeg vil, til dels godt lære min dreng a sove alene, men efter udsendelsen i går blev jeg bare opmærksom på at det ikke skal være på barnets bekostning.
Man må vel finde en ballance som man som familie føler sig godt tilpas med, men herhjemme skal sønnen være velkommen i vores seng end jeg tidliger har synes pga 'jeg er en god mor fordi jeg lader mit barn sove alene'.
Ville ikke noget specielt med dette indlæg andet end a sige a det gør mig glad a høre fra en professionel a det kun er sundt for barnet a det sover sammen med sine forældre i utrygge tider.
Anmeld