Hej
Det er et svært projekt du har sat dig for men det er ikke håbløst. Jeg har også været sukkerjunkie og havde i sommeren 2010 et BMI på 44,5 nu er jeg 18 kilo lettere og har et BMI på 37 og jeg kører stadigvæk gulerødder indenbords for vægttabet er som du kan hører af de langvarige af slagsen.
Jeg har fundet stor glæde i nogle bøger som er skrevet af en diætist som hedder Charlotte Hartvig. "Skrump dig glad", "Skrump dig smuk", "Spis dig gravid" og ikke mindst den seneste i rækken som jeg fik i julegave som hedder "Knæk sukkertrangen".
Alle bøgerne er med opskrifter på slankende kost - og den ene af bøgerne giver faktisk et fleksibelt skema for madindtag som er slankende. Så kan man ikke gå "forkert i byen" m.h.t. at tabe sig.
Du må ikke give op selvom du kæmper med motivationen. Jeg selv var et års tid om at samle overskuddet og motivationen til vægttab og det er en proces i sig selv. Lad være med at miste modet og lad for alt i verden være med at slå dig over i hovedet med at det også er for dårligt at du ikke kan tage dig sammen etc..
Det er et stor ting at skulle lægge sine livsstilsvaner om og det sker altså ikke fra den ene dag til den anden. Og det med sukkertrangen den er en svær nød at knække hvis du har det lige så slemt som jeg har haft det.
Start med at tillade dig selv at få chokolade eller slik f.eks. to gange om ugen i moderate mængder så det ikke helt skæres væk fra din dagligdag - men arbejd sideløbende på at få indkørt 6 måltider dagligt - med max. 3 timer imellem måltiderne. Når du opnår det som en daglig vane vil du opleve at din sukkertrang reduceres fordi dit blodsukker bliver stabilt.
Prøv det og så er du velkommen til at skrive til mig personligt her på baby.dk så vil jeg forsøge at guide dig så godt jeg kan undervejs. Jeg er nemlig selv tilkoblet en diætist fra slankedoktor og har da efterhånden fået nogle aha-oplevelser som jeg tænker at du også kan få gavn af hvis du altså vil...
Anmeld