Hvorfor kan jeg bare ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.203 visninger
43 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Nenus

Hej

Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..

Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..

Er der ikke nogen derude der kan hjælpe, en lidt magtesløs mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

sarahb

når man har det sådan er det fordi man ikke vil og er opsat på det nok tror jeg...
Men håber du finder gejsten og dropper de søde sager..

Jeg ellllsker også chokolade..

Anmeld

12. januar 2011

Nenus

sarahb skriver:

når man har det sådan er det fordi man ikke vil og er opsat på det nok tror jeg...
Men håber du finder gejsten og dropper de søde sager..

Jeg ellllsker også chokolade..

Jeg er virkelig opsat på det, har købt grøntsager og frugt, og sørger for at der er mad at tage af hele tiden hvis det skulle være..

Men jeg kan bare ikke holde mig fra det

Anmeld

12. januar 2011

sarahb

@nn@ skriver:

Jeg er virkelig opsat på det, har købt grøntsager og frugt, og sørger for at der er mad at tage af hele tiden hvis det skulle være..

Men jeg kan bare ikke holde mig fra det

tror bare man virkelig skal hanke op i sig selv.
Jeg havde også lovet mig selv jeg ikke ville men jeg spiser det alligevel, er slet heller ikk stærk. Ikke fordi jeg vil tabe mig helt vildt eller noget.Men tror det er fordi jeg er tilfreds med min krop så ser jeg ikk hvorfor jeg ikk skal.. Selvom jeg er i træningscenter og spiser sunde måltider så hænger chokoladen på mig..

Anmeld

12. januar 2011

Kay

intet er umuligt for den der bære viljen i hjertet... og har nogle gode triks i mod sig selv...

kender det alt for godt... men jeg er begyndt at lave regler for mig selv... kan ikke leve uden cola og chokolade... men man må ogå godt engang i mellem (siger den diætist jeg har snakket med) og i min verden er det en dag om ugen.... hvor jeg må snolle....

de andre dage har jeg køleren fyldt op med frugt... har lige spsit en grape og en banan... da jeg havde lyst til noget...

ved ikke om det kan hjælpe dig... men det hjælper mig

Anmeld

12. januar 2011

mth1987

Sådan har jeg også haft det. Har en bmi på lige under 30 så det heller ikk godt. Men nu har jeg sagt til mig selv at det skal være slut, har det rigtig skidt med mig selv og hader spejle. Har været på kur i halvanden uge og har tabt 5 kg. Jeg savner stadig alle hofterne men ved hvad der sker når jeg spiser det. Hvis man endelig ska ha noget så bliver det kvalitets chokolade en god en med masser af kakao og så en lille smule.
Men det lyder heller ikk på mig som om du virkelig har sat dig i hovedet at du vil tabe dig?

Anmeld

12. januar 2011

Ni-ko-li-ne

@nn@ skriver:

Hej

Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..

Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..

Er der ikke nogen derude der kan hjælpe, en lidt magtesløs mig?

jah, jeg kender problemet alt for godt....

det begynder med at du må erkende, at det ene og alene er dit ansvar hvad du spiser... og at det er dig selv og ingen andre der skal gøre det...

når først du er over den, så er det lettere

Anmeld

12. januar 2011

Nenus

mth1987 skriver:

Sådan har jeg også haft det. Har en bmi på lige under 30 så det heller ikk godt. Men nu har jeg sagt til mig selv at det skal være slut, har det rigtig skidt med mig selv og hader spejle. Har været på kur i halvanden uge og har tabt 5 kg. Jeg savner stadig alle hofterne men ved hvad der sker når jeg spiser det. Hvis man endelig ska ha noget så bliver det kvalitets chokolade en god en med masser af kakao og så en lille smule.
Men det lyder heller ikk på mig som om du virkelig har sat dig i hovedet at du vil tabe dig?

Jeg har altid skulle tabe mig, siden jeg var 10 år, og får det smidt i hovedet hele tiden. Det har bare gået rigtig meget op og ned med vægten, fordi jeg har haft en depression, og derfor har været på noget medicin, og oveni har jeg bare altid trøstespist. Jeg véd at jeg virkelig skal gøre noget nu, for jeg får det jo ikke bedre med mig selv, før jeg også ser bare lidt godt ud.. Jeg havde sådan opsat mig på det i starten af ugen, men bukker bare under på få sekunder for det f*ndens sukker

Anmeld

12. januar 2011

mth1987

@nn@ skriver:

Jeg har altid skulle tabe mig, siden jeg var 10 år, og får det smidt i hovedet hele tiden. Det har bare gået rigtig meget op og ned med vægten, fordi jeg har haft en depression, og derfor har været på noget medicin, og oveni har jeg bare altid trøstespist. Jeg véd at jeg virkelig skal gøre noget nu, for jeg får det jo ikke bedre med mig selv, før jeg også ser bare lidt godt ud.. Jeg havde sådan opsat mig på det i starten af ugen, men bukker bare under på få sekunder for det f*ndens sukker

Hvis du har lyst vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe dig. Vi kan tag den over pb hvis du har lyst så skriver du bare

Anmeld

12. januar 2011

SpunkenJo

Det hele handler om vilje!

Det er en livstilsændring du skal foretage, og på den måde få indarbejdet gode vaner der skal erstatte de gamle.

Der er ikke nogen universel- opskrift på det, den ska udvikles individuelt.

Måske du sku få noget hjælp fra en diætist, personlig træner eller lignende.

En go måde at starte på kan være at måle og veje dig, og så sætte mål udfra det. Fx. At smide 3 cm om livet på 2 uger, eller lignende.

Held og lykke med det! Det er ikke umuligt, bare mentalt hårdt, men fandens befriende når det lykkes!

Knus Jo

Tro på det! Så ska det nok lykkes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.