Hvorfor kan jeg bare ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Kløver

@nn@ skriver:

Hej

Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..

Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..

Er der ikke nogen derude der kan hjælpe, en lidt magtesløs mig?

hmm kan kun de generelle råd.

Brug en indkøbsseddel når du handler, undgå at være træt og sulten, sæt dig overskuelige mål, og bestem dig for hvor stramt det skal være, feks tillad dig selv noget godt 1 dag i ugen, så du ikke går 100% kold tyrker, og nyd det når det er. og spis det med god samvittig. Dvs at træffe valg og ha det godt med valgene

snak evt med manden om at i sammen handler, så er i 2 der sammen kan støtte op om dte der ryger i kurven. undgå at have en masse liggende derhjemme

Håber det kan hjælpe, men jeg ved at det er utrolig svært, kender det desværre alt for godt selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Carina1977

@nn@ skriver:

Hej

Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..

Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..

Da jeg vejede mest havde jeg en bmi på 34,5....nu ligger den på omkring 26.

Det er vigtigt at du aldrig handler ind, når du er sulten, for så kan det kun gå galt. det der hjalp for mig, det var at vænne min krop af med sukker. man får et par dage hvor man virkelig har det skidt, men så er det også ovre bagefter. da jeg gjorde det, var trangen til chokolade næsten væk.

Du bliver nødt til at sige til dig selv, at det er farligt at veje så meget og du bliver også nødt til at være fuldstændig klar til en kostomlægning. for går man kun halvhjertet ind for det, så går det ofte galt. Du skal være 100 % klar.

jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal råde dig, men måske kunne du handle ind kun 1 gang i ugen, så du ikke så ofte løber ind i de fristelser.

Anmeld

12. januar 2011

Amso

For nogen år siden havde jeg det også sådan, at jeg ikke kunne gå ind på en tank uden at have chokolade med ud. Og sagde til mig selv jeg var opsat på i hvert fald at blive sundere, og så måtte vægt-tabet komme bagefter. Og jeg blev ved og ved og ved. Tog det slet ikke seriøst nok..!! For VIL man 100% og ikke kun 95, så burde man i hvert fald kunne fratage sig mange af gangene ikke at købe chokolade med ud.. Det er svært, men man SKAL simpelthen ville det, og ikke liiiige syntes man kan droppe det en enkelt gang..

Du kan prøve at spise noget rugbrød eller andet inden du tager ned og handler, så du er mæt.. For er man sulten når man handler, så er det slik kroppen hungrer efter.. Det er facts..! Det hjalp mig SÅ meget i starten, og gjorde mig endnu mere mulitveret til at være sundere. Køber chokolade nogen gange men ikke af MUST...!! Har lært at styre mig. Det kræver du virkelig tager dig i nakken hvis du vil igang.

Anmeld

12. januar 2011

marhemor

Jeg har det på fuldstændig samme måde som dig... Kan have de bedste intentioner og så have varevognen fyldt med masser af grøntsager og frugt, men alligevel ryger der lige lidt chokolade med, som skal ÆDES... Nogle gange glemmer jeg næsten at smage på det, for det skal bare ned!!!

Jeg har gjort det at jeg har købt nogle müslibar'er, som jeg så spiser, når jeg får den søde trang! Sådan én og en banan, så er den søde trang som regel stillet!

Håber at det lykkes for dig, for jeg tror godt at du har viljen, men mangler styrken... Pludselig er den der!!

Anmeld

12. januar 2011

ønskebørn74

@nn@ skriver:

Hej

Jeg spiser mig monster mæt lige inden jeg køber ind... Så kan jeg lade være... Og jeg er en hund efter søde sager...

Anmeld

12. januar 2011

SpunkenJo

Ni-ko-li-ne skriver:

jah, jeg kender problemet alt for godt....

det begynder med at du må erkende, at det ene og alene er dit ansvar hvad du spiser... og at det er dig selv og ingen andre der skal gøre det...

når først du er over den, så er det lettere

Hvor er det dog sandt!

It's all in the head....

Anmeld

12. januar 2011

B&J

et stort trik fra mig er spis 6 gange om dagen i små potioner og max 2 stykker frugt også mister du lysten til alt det søde fordi du er mæt hele tiden og hvis en dag du er virkelig lækker sulten ta tyggegummie eller 4 stykker slik og slut eller spis 70% chokolade bare et stykke

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Jeg har ikke prøvet at skulle knokle med vægten, men jeg kan levende forestille mig hvor svært det må være.

Selvfølgelig skal man ligge sin livsstil og spise- og motionsvaner helt om, men det er da bare så uoverskuelig. Jeg tror derimod på at små skridt kan gøre det. Hvis du kan finde én usund vane, som du vil ændre på. Ikke noget stort, men måske bare at du vil spise morgenmad hver morgen (hvis du ikke allerede gør det). Eller ikke vil spise slik efter kl 20 eller tage trapperne i stedet for elevatoren. Når du så er helt tryg ved at du er nået i mål, men den lille udfordring så kan du påtage dig en ny.

Og så smid din vægt ud. Din sundhed handler om meget mere end vægt.

Der findes et godt ordsprog

"Giv mig styrke til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen."

Dermed sagt, at du måske ikke kan ændre hele din livsstil, og det skal du acceptere, men der er sikkert ting som du kunne gøre anderledes, og det er der du skal tage fat.

God lykke med det

Marianne

www.stjernleg.dk

Anmeld

12. januar 2011

Nettemor

har selv haft det samme problem. jeg gjorde det at jeg tillod mig selv at tage et enkelt stykke mørk (over 70%) chokolade når trangen virkelig meldte sig. og det blev stille og roligt længere og længere mellem. men det værste var også bare når man skulle handle.. for det var vane lige at gå forbi sodavanden eller chokoladen.. men man har det også bare så godt med sig selv når man kan lade være..

Anmeld

12. januar 2011

slettet_7530

Skil dig af med ALT sukkerholdigt i huset også hvidt brød det gør bare at du får trangen til sødt endnu mere  bed din søde kæreste om at handle så ryger der ikek ritter sport med i kurven, så går du ind på bibliotekets hjemmeside og låner bogen slank dig let af Camilla Holst, elelr endnu bedre køber den, den sætter du dig ned og læser fra ende til anden, så vil du være SÅ klar.

Når du er nået længere så spørger du dig selv hver gang du er på vej i køkkenskabet hvad det gør godt for? har du brug for det? bliver du gladere hvis du spiser det? du vil opleve mange gange at du slipper taget i køkkenskabet igen.

Da jeg var størst var mit BMI på 43,5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.