Hvorfor kan jeg bare ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

mamalicious

@nn@ skriver:

Hej

Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..

Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..

Er der ikke nogen derude der kan hjælpe, en lidt magtesløs mig?

DITTO......

Er også større end jeg nogensinde har været!! Vejer nu mere end jeg gjorde som højgravid

Sidder og læser dit indlæg med hånden i en skål med drago chokolade

HVORFOR kommer det ikke bare over mig???... GEJSTEN !!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

slettet_7530

mamalicious skriver:

DITTO......

Er også større end jeg nogensinde har været!! Vejer nu mere end jeg gjorde som højgravid

Sidder og læser dit indlæg med hånden i en skål med drago chokolade

HVORFOR kommer det ikke bare over mig???... GEJSTEN !!!!!!!!

Ja der er desværre kun 1 der kan få gejsten og opretholde den  håber du finder den

Anmeld

12. januar 2011

Tkcuf

Hvis du ikke boede så dælens langt væk kunne vi holde hinanden i ørene.. For jeg er også alt for god til at falde i. Ca. hver 4 dag ryger der en cola(af de store) eller en pakke chokolade kiks ned. Selv om jeg er virkelig opsat på at nu skal det fandme være nu. Jeg har to børn og vil gerne kunne løbe og lege med dem. Indtil videre har jeg tabt ca. 13 kg- udelukket af dårlig samvittighed og hjælp fra kæresten.. Men kunne sku godt brug en at ta i fitness med, alle mine veninder er tynde og i god form så de er ikke lige sagen at hive med når man selv føler sig som en flodhest! Har du ikke en du kan hive med og få en god gang hygge ud af det samtidig? Eller evt bede din kæreste om at sætte lås på slikskabet og støtte dig?

Jeg har tabt 10 kg med har stadig et højt bmi. tror det er på omkring 32. Men har jo været højere så jeg forstår dig godt.

Anmeld

13. januar 2011

Nenus

SpunkenJo skriver:

Det hele handler om vilje!

Det er en livstilsændring du skal foretage, og på den måde få indarbejdet gode vaner der skal erstatte de gamle.

Der er ikke nogen universel- opskrift på det, den ska udvikles individuelt.

Måske du sku få noget hjælp fra en diætist, personlig træner eller lignende.

En go måde at starte på kan være at måle og veje dig, og så sætte mål udfra det. Fx. At smide 3 cm om livet på 2 uger, eller lignende.

Held og lykke med det! Det er ikke umuligt, bare mentalt hårdt, men fandens befriende når det lykkes!

Knus Jo

Tro på det! Så ska det nok lykkes!

Min læge valgte heldigvis også at tilbyde mig, at jeg kunne komme til vejning hver 2. uge - Han sagde også, at vi godt kunne supplere op med et slankemiddel.. Jeg tror lidt på at det vil hjælpe mig, for så bliver jeg jo også straffet hvis jeg spiser for fedt

Anmeld

13. januar 2011

Nenus

Maja84 skriver:

hmm kan kun de generelle råd.

Brug en indkøbsseddel når du handler, undgå at være træt og sulten, sæt dig overskuelige mål, og bestem dig for hvor stramt det skal være, feks tillad dig selv noget godt 1 dag i ugen, så du ikke går 100% kold tyrker, og nyd det når det er. og spis det med god samvittig. Dvs at træffe valg og ha det godt med valgene

snak evt med manden om at i sammen handler, så er i 2 der sammen kan støtte op om dte der ryger i kurven. undgå at have en masse liggende derhjemme

Håber det kan hjælpe, men jeg ved at det er utrolig svært, kender det desværre alt for godt selv

Ville SÅ gerne at manden gad med ud og handle, men han føler bare aldrig rigtig for det.. - Han giver mig også altid de der øjne man får dårlig samvittighed af, hvis man tager noget forkert i kurven  

Mange tak for svaret

Anmeld

13. januar 2011

Vidunderligeunger

MarianneSonne skriver:

Jeg har ikke prøvet at skulle knokle med vægten, men jeg kan levende forestille mig hvor svært det må være.

Selvfølgelig skal man ligge sin livsstil og spise- og motionsvaner helt om, men det er da bare så uoverskuelig. Jeg tror derimod på at små skridt kan gøre det. Hvis du kan finde én usund vane, som du vil ændre på. Ikke noget stort, men måske bare at du vil spise morgenmad hver morgen (hvis du ikke allerede gør det). Eller ikke vil spise slik efter kl 20 eller tage trapperne i stedet for elevatoren. Når du så er helt tryg ved at du er nået i mål, men den lille udfordring så kan du påtage dig en ny.

Og så smid din vægt ud. Din sundhed handler om meget mere end vægt.

Der findes et godt ordsprog

"Giv mig styrke til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen."

Dermed sagt, at du måske ikke kan ændre hele din livsstil, og det skal du acceptere, men der er sikkert ting som du kunne gøre anderledes, og det er der du skal tage fat.

God lykke med det

Marianne

www.stjernleg.dk

det er fra  AA

Anmeld

13. januar 2011

Nenus

Carina1977 skriver:

Da jeg vejede mest havde jeg en bmi på 34,5....nu ligger den på omkring 26.

Det er vigtigt at du aldrig handler ind, når du er sulten, for så kan det kun gå galt. det der hjalp for mig, det var at vænne min krop af med sukker. man får et par dage hvor man virkelig har det skidt, men så er det også ovre bagefter. da jeg gjorde det, var trangen til chokolade næsten væk.

Du bliver nødt til at sige til dig selv, at det er farligt at veje så meget og du bliver også nødt til at være fuldstændig klar til en kostomlægning. for går man kun halvhjertet ind for det, så går det ofte galt. Du skal være 100 % klar.

jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal råde dig, men måske kunne du handle ind kun 1 gang i ugen, så du ikke så ofte løber ind i de fristelser.

Håber også lidt på, at min læge kan hjælpe hen mod at blive 100% hooked på det..

Prøver på at handle ind 1 gang i ugen, men der kommer altid nogle småting vi mangler, det er der den går galt..

Anmeld

13. januar 2011

Tystys14

Jeg er virkelig opsat på det, har købt grøntsager og frugt, og sørger for at der er mad at tage af hele tiden hvis det skulle være..

Men jeg kan bare ikke holde mig fra det

Har selv været lidt i samme situration efter jeg stoppede til karate, der gik det hurtigt ned af bakke  jeg gjorde det, at jeg skar agurker og gullerødder, samt nogle snack pepper ud i skiver, som jeg tog med mig overalt, også når jeg skulle handle, så blev jeg ikke fristet til at købe ting jeg ikke burde  prøv det evt. det hjalp mig.

Anmeld

13. januar 2011

<3

Jamen du må starte med at finde ud af hvornår det går galt og hvad det er der får dig til at købe noget "snoller".

Du kan evt. købe ind en gang om ugen så er der dårligt plads i vognen/kurven til guf, hvis det er fordi du er lækkersulten jamen så må du finde et sundere alternativ evt.70%mørk chokolade og så kun 1 stykke. Du kan få ret små plader.

Du kan evt. købe ind over nettet og få det bragt hvis vi snakker om at du bliver lokket i butikken.

Der er mange muligheder også flere end her men du må finde ud af hvad det er og hvad der fungerer for dig

Herhjemme er det at handle ind mæt, spejl i køkkenet, så bare ikke have noget guf herhjemme plus at spise de anbefalede 600gr grønt om dagen.

Pøj pøj med det!

Anmeld

13. januar 2011

SpunkenJo

@nn@ skriver:

Min læge valgte heldigvis også at tilbyde mig, at jeg kunne komme til vejning hver 2. uge - Han sagde også, at vi godt kunne supplere op med et slankemiddel.. Jeg tror lidt på at det vil hjælpe mig, for så bliver jeg jo også straffet hvis jeg spiser for fedt

Nu ved jeg ikke neget om slankemidler, men kan huske da Lethigen blev udskrevet til den danske befolkning som var det mm's.... Og der var nogen uhmbehagelige bivirkninger ved skidtet.

Der er altså ikke nogen let måde at løse problemet overvægt!

Du skal på afvænning fra mad, præcis ligesom en der er afhængig af cigaretter eller alkohol. Dem med alkohol og cigaretter har det (lidt) lettere for de behøver aldrig mere at indtage det, men mad skal vi jo leve af!!!!

Du skal igennem en livstilsændring for at stoppe med at spise fedende, usunde og forkerte madvarer!

Det hele handler om vilje og erkendelse! Det er ikke dine hænder der propper madn i hovedet den er gal med, det er hovedet i sig selv!

Go ide med vejning hos lægen
- det er et skridt på vejen.

Men husk, der er ingen nem vej og ingen kan gære de her for dig. De er KUN DIG SELV der kan løse problemet!

Go arbejdslyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.