@nn@ skriver:
Hej 
Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..
Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..
Er der ikke nogen derude der kan hjælpe, en lidt magtesløs mig? 
Hej med dig,
Altså sukker er jo noget, man bliver afhængig af, hvis man indtager en del. Det skal du altså vide - der er en grund til at du har svært ved det, det er ikke kun et spørgsmål om viljestyrke! 
Det der skal til er en kold tyrker. Man siger det tager kroppen 2-3 uger at detoxe fra sukkerafhængigheden.
Det hjalp mig at have sukkerfri slik (evt. gajoler er gode) som jeg kunne snacke på, hvis jeg bare ikke kunne lade være (kostede kun½ point hos vægtvogterne). Derudover tog jeg en kop varm kakao, når sukkertrangen blev for meget. Der er meget få kalorier i og så smager det dejligt sødt. Det var sådan noget kakao med vand i breve. Det "kostede" kun et halvt point hos vægtvogterner, så det er en rigtig super løsning.
Der findes mange gode alternativer der smager sødt og er med kalorier. Det gælder bare lige om at finde ud af, hvad du synes er dejligt lige at få. Jeg drak også en del light sodavand - det var også super og ifølge vægtvogterne må man drikke ½ liter om dagen og stadig tabe sig.
Jeg håber, dette hjælper dig lidt. Husk, når du får er kommet igang, så er det meget nemmere for så begynder du simpelthen at få det skidt, hvis du får sukker. Og det er der, du skal hen
Rigtig mange gange held og lykke med vægttabet