Hvorfor kan jeg bare ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Chewy

@nn@ skriver:

Hej

Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..

Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..

Er der ikke nogen derude der kan hjælpe, en lidt magtesløs mig?

Hej med dig,

Altså sukker er jo noget, man bliver afhængig af, hvis man indtager en del. Det skal du altså vide - der er en grund til at du har svært ved det, det er ikke kun et spørgsmål om viljestyrke!

Det der skal til er en kold tyrker. Man siger det tager kroppen 2-3 uger at detoxe fra sukkerafhængigheden.

Det hjalp mig at have sukkerfri slik (evt. gajoler er gode) som jeg kunne snacke på, hvis jeg bare ikke kunne lade være (kostede kun½ point hos vægtvogterne). Derudover tog jeg en kop varm kakao, når sukkertrangen blev for meget. Der er meget få kalorier i og så smager det dejligt sødt. Det var sådan noget kakao med vand i breve. Det "kostede" kun et halvt point hos vægtvogterner, så det er en rigtig super løsning.

Der findes mange gode alternativer der smager sødt og er med kalorier. Det gælder bare lige om at finde ud af, hvad du synes er dejligt lige at få. Jeg drak også en del light sodavand - det var også super og ifølge vægtvogterne må man drikke ½ liter om dagen og stadig tabe sig.

Jeg håber, dette hjælper dig lidt. Husk, når du får er kommet igang, så er det meget nemmere for så begynder du simpelthen at få det skidt, hvis du får sukker. Og det er der, du skal hen

Rigtig mange gange held og lykke med vægttabet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

smutti1975

Madlog blev hjælpen til mig. Her er intet forbudt, men alt skal tastes ind og alt har en pris i kcal.

Har indtil videre tabt 32 kg siden sommer - har selv været der hvor du er og den ene dag tog den ande med imorgen starter jeg, så idag skla jeg da lige have det sidste sød....

Anmeld

13. januar 2011

Kløver

@nn@ skriver:

Ville SÅ gerne at manden gad med ud og handle, men han føler bare aldrig rigtig for det.. - Han giver mig også altid de der øjne man får dårlig samvittighed af, hvis man tager noget forkert i kurven  

Mange tak for svaret

Måske det var en god ide så, for så er det jo heller ikke så nemt, at få de usunde ting med hjem

Anmeld

13. januar 2011

Nenus

Maja84 skriver:

Måske det var en god ide så, for så er det jo heller ikke så nemt, at få de usunde ting med hjem

Nej, hehe

Anmeld

13. januar 2011

Maise

@nn@ skriver:

Hej

Jeg var ved lægen i mandags, og fik at vide at jeg har en bmi på 39,5 - hvilket jo er ekstremt risikofyldt..

Jeg var så opsat på, at nu skulle det altså bare være slut med alle de f*ndens sukkerting! Men ak.. Jeg kan bare ikke lade være! Bare det at gå i føtex, fik mig til at købe en plade ritter sport med hjem, og om ikke jeg sidder og trøste snasker i den til aften..

har du fået undersøgt om du evt. har PCOS ?? ellers hør din læge om du kan få en henvisning til diætist.

Anmeld

13. januar 2011

Sphynxlover

Jeg er også vildt afhængig af alt hva der hedder kage og chokolade - men istedet for at købe en stor plade chokolade så køber jeg bevist f.eks en af de bittesmå rittersport eller en minimars (det virker for mig så synes det skulle prøve det)

Og husk kun en af dagen og så nyd den på et bestemt tidspunkt f.eks til aftenkaffen

Det handler tit ikke om hvor meget sukker man spiser men bare det at lade et lille stykke chokolade smelte på tungen og virkelig nyde det.

HVis du f.eks køber et stykke kage . feks en hindbærsnitte - så del den op i 2 eller 3 stykker og smid resten ud eller giv det til kæresten - det hjælper ikke at gemme det har jeg erfaret - så er jeg bare ude og hente det senere

Anmeld

13. januar 2011

Sphynxlover

Alternativt kan du også lave små regler for dig selv - f.eks sige at du skal gå/løbe en tur inden du må spise et stykke chokolade - fordi så har du gjort dig fortjent til det - men ikke noget med at overspise det er roden til alt ondt !

Anmeld

13. januar 2011

Steph_Laurits

@nn@ skriver:

Hej

Har du prøvet at du kun tager ud og handler når du HAR spist så du ikke føler sult og trang til sødt?

Og ja ellers er mit råd at finde styrken og viljen

Anmeld

13. januar 2011

Nenus

Maise skriver:

har du fået undersøgt om du evt. har PCOS ?? ellers hør din læge om du kan få en henvisning til diætist.

Har fået tjekket ved blodprøve, og der var ikke noget. - Men skal til gynækolog om 2 uger for at være sikker.

Anmeld

14. januar 2011

Maise

@nn@ skriver:

Har fået tjekket ved blodprøve, og der var ikke noget. - Men skal til gynækolog om 2 uger for at være sikker.

ok, for at blive scannet ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.