Der står jeg af :-O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Ja jeg står simpelhen af, en tæt på har simpelthen valgt at deres lille søn, skal bære initialerne på deres yndlings fodboldholds navn, han har da også allerede en sut fra fan shoppen, selvom det ikke er en man vil anbefale til nyfødte børn

Jeg synes det er så synd, for hvad nu hvis drengen ikke synes om fodbold, eller synes om et helt andet hold, skal barnet ikke selv have lov at bestemme? Jeg synes da det er synd, for navnet vil jo være der til evig tid. Det er jo deres valg, men synes nu dte er en tand for meget

hvad synes i, er det en tand for meget, eller bare sødt man giver børnene navne efter fodblubbens navn

eks:

Frode Carl Kristiansen= FCK

Børge ingolf Frederiksen = BIF

Ole Brandt = OB

Stakkels barn! Det er jo helt ekstremt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Tja synes måske bare det er lidt for meget, når det er bevidst valg, og vi har da tænkt lidt over hvilke navne man skal undgå

er jo feks ikke så smart med navnet William Christensen = WC

Jeg tror seriøst ikke, der vil være nogen det tænker over det, da man sjældent bruger sine initialer...

Anmeld

10. januar 2011

roenlund

Baagøe skriver:

Jeg tror seriøst ikke, der vil være nogen det tænker over det, da man sjældent bruger sine initialer...

der er alligevel en del jobs hvor man skal bruge dem...

eks som lærer er det nokikke så fedt at hedde wc

Anmeld

10. januar 2011

oo

Sørens initialer er SS Juhl - og ja han er gymnasielærer, så han bruger stort set KUN sine initialer på arbejdet...og så kan man jo sige at det at hedde SS Juhl som leder tankerne direkte hen på nazityskland ikke er specielt fedt (med mindre man er 2. verdenskrigsnørd som Søren netop er, og synes det er OVERsejt )

Da jeg var teenager var mine initialer TVH og der var meget sjov ud af, at jeg hed TV Høybye i folkeskolen 

altså...jeg har det nok sådan, at man har kun det sjov man selv laver og så synes de forældre det er sjov og ballade NU med de initialer, men det er jo næppe noget drengen vil slæbe med sig ud i livet, altså...jeg tror ikke han NOGENSINDE vil blive spurgt om hans forældre er fan af FCK (eller whatever) ud fra hans initialer...det kan da godt være der er nogen der vil bide mærke i, at hans initialer ER FCK (eller whatever), men....folk bider mærke i de mest spøjse ting. og så er det vel heller ikke værre!!!

Anmeld

10. januar 2011

Pigent

Synes det er synd men kan jo komme til at kalde sin børn det uden man tænker over det men hvis man gør det når man ved det. Fx. FCK kunne man jo komme til at kalde sit barn Freja Celina Karlsen og ikke tænke over det.

Anmeld

10. januar 2011

Bavianis

TbCp skriver:

Altså så længe barnet hedder et almindeligt navn og ikke direkte er døbt Odense Boldklub, så ser jeg intet galt i det...

Der er sikkert mange mennesker der har sjove initialer...

Min mand hedder f.eks. CPR
Og vores datter LABR (laber dulle ) - det er altså ikke noget vi er gået bevidst efter

OMG Tina - du er simpelthen for sjov!

Anmeld

10. januar 2011

Sees

Jeg kender en Villiam Christensen - Men netop fordi at hans initialer ville blive WC, hvis Villiam skulle staves normalt, valgte de at stave det med enkel V

Deudover er min fars initialer PIS, og min faster var MIS - Det er måske heller ikke så heldigt  

Mine er MLS og Emils er ESS - Er der noget kendt over dem?

Ej, det minder mig også lige om min matematiklærer i folkeskolen - Hans initialer var sgu da BMI .. hahaha

Dog synes jeg det er værre, når man opkalder sine børn efter sine ynglings biler - Jeg har en veninde, hvor både hun og hendes to søstre har bilnavne til mellemnavne .. RIGTIG flotte navne, men jeg synes charmen går af det, når man ved at det er fordi deres far var bilhandler, at de hedder det

Anmeld

10. januar 2011

TbCp

Tjuhl skriver:

Sørens initialer er SS Juhl - og ja han er gymnasielærer, så han bruger stort set KUN sine initialer på arbejdet...og så kan man jo sige at det at hedde SS Juhl som leder tankerne direkte hen på nazityskland ikke er specielt fedt (med mindre man er 2. verdenskrigsnørd som Søren netop er, og synes det er OVERsejt )

Da jeg var teenager var mine initialer TVH og der var meget sjov ud af, at jeg hed TV Høybye i folkeskolen 

altså...jeg har det nok sådan, at man har kun det sjov man selv laver og så synes de forældre det er sjov og ballade NU med de initialer, men det er jo næppe noget drengen vil slæbe med sig ud i livet, altså...jeg tror ikke han NOGENSINDE vil blive spurgt om hans forældre er fan af FCK (eller whatever) ud fra hans initialer...det kan da godt være der er nogen der vil bide mærke i, at hans initialer ER FCK (eller whatever), men....folk bider mærke i de mest spøjse ting. og så er det vel heller ikke værre!!!

HAH!

Carsten bliver da drøn midsundelig hvis han hører det

Han ville gå med til, hvis vi havde fået en dreng, at han skulle hedde Albert..... (Gøring.....)

Anmeld

10. januar 2011

TbCp

Forøvrigt var mine initialer, inden jeg blev gift, TKO.... jeg hed tit Tina Ko.... muuh

Anmeld

10. januar 2011

Mormilla

Jeg synes ikke at det er så slemt. Det er der nok mange der får ved tilfælde... Man bruger jo ikke initialer til noget. Jeg gør ikke og kender heller ikke nogen der gør...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.