Børnebidraget/ penge fra faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Charlotte Wberg

LouiseVous skriver:

Er dit barn født den 28.?

Mit fader bidrag bliver overført den dato min datter er født i hver mdr, sådan har jeg forstået det er flere steder. Så længe det går over kommunen..

nej hun er fra den 29.

Det er ikke altid de kommer den 28., men mellem den 26. og den 31. alt efter hvilke dage der ligger og spærre hehe...

I december kan jeg se at de kom den 30.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Noneother

Charlotte Wberg skriver:

nej de kommer særskilt.

Jeg mener at jeg får bidrag fra faderen omkring den 28. i hver måned... og vil tro det er ens for alle, indenfor den samme kommune, men er ikke sikker...

Ja det fandt jeg ud af. Ringede til kommunen idag og hørte ad.

Det viser sig at jeg skal ned på kommunen med afgørelsen, og først derefter bli´r de udbetalt. Det er jo osse bare nemt at vide, når ingen fortæller mig det.

Anmeld

6. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Noneother skriver:

Ja det fandt jeg ud af. Ringede til kommunen idag og hørte ad.

Det viser sig at jeg skal ned på kommunen med afgørelsen, og først derefter bli´r de udbetalt. Det er jo osse bare nemt at vide, når ingen fortæller mig det.

jæpz, og du skal bestemt ikk eregne med at høre det automatisk fra kommunen.. Nej nej. Kan de blive fri så gør de det!!!

Anmeld

6. januar 2011

Noneother

LouiseVous skriver:

jæpz, og du skal bestemt ikk eregne med at høre det automatisk fra kommunen.. Nej nej. Kan de blive fri så gør de det!!!

Synes bare ligesom godt at det kunne ha´stået i brevet.
Lillefyrens far ringede på et tidspunkt ind, og han fik bare ad vide at de ville sende en girokort på et tidspunkt. -INTET om at jeg først skulle ned med afgørelsen.

Det er sgu da helt ude i hampen.

Anmeld

6. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Noneother skriver:

Lillefyrens far ringede på et tidspunkt ind, og han fik bare ad vide at de ville sende en girokort på et tidspunkt. -INTET om at jeg først skulle ned med afgørelsen.

Kan kun give dig ret. HAr kæmpet så meget med kommunen at selv min SP siger jeg ikke har holdt barsel, som man bør hols barsel. Det er bare super ufedt at vide, pga den kommune ejh

Anmeld

6. januar 2011

Charlotte Wberg

Noneother skriver:

Puha det ville jeg da heller ikke vide noget om... mit gik helt af sig selv... statsamtet sendte de relevante papir og afgørelser til kommunen. ( dengang boede jeg på Bornholm ) og tja siden er det bare flyttet med mig uden at jeg skulle gøre noget...

Har dog lige set at det stopper når børnene er 15 år, og der efter skal man vidst aktivt gøre noget selv hele tiden... virker uoverskueligt... Men jeg har dog kun gode oplevelser ved at henvende mig til Borgerservice i Slagelse.. synes de gør det godt og er yderst servicemindet så det går nok... og om 5 år har jeg jo glemt alt om det, så håber at der kommer noget skrivelse ud når automatiken stopper hehe

Anmeld

6. januar 2011

Noneother

LouiseVous skriver:

Kan kun give dig ret. HAr kæmpet så meget med kommunen at selv min SP siger jeg ikke har holdt barsel, som man bør hols barsel. Det er bare super ufedt at vide, pga den kommune ejh

Ja jeg har helt sikkert osse haft mine ture med dem.  
Nu har jeg fået en anden til af klare, hvad der end skulle komme til at "skulle klares" med dem. (forhåbentlig ikke mere efter barsel ) -Jeg magter ikke det der med at løbe panden mod muren hele tiden.

Anmeld

6. januar 2011

Noneother

Charlotte Wberg skriver:

Puha det ville jeg da heller ikke vide noget om... mit gik helt af sig selv... statsamtet sendte de relevante papir og afgørelser til kommunen. ( dengang boede jeg på Bornholm ) og tja siden er det bare flyttet med mig uden at jeg skulle gøre noget...

Har dog lige set at det stopper når børnene er 15 år, og der efter skal man vidst aktivt gøre noget selv hele tiden... virker uoverskueligt... Men jeg har dog kun gode oplevelser ved at henvende mig til Borgerservice i Slagelse.. synes de gør det godt og er yderst servicemindet så det går nok... og om 5 år har jeg jo glemt alt om det, så håber at der kommer noget skrivelse ud når automatiken stopper hehe

Det må man da håbe.  Der er heldigvis et stykke tid til.
men jeg synes godt nok at de er nogle spader dernede til tider. De tager aldrig telefonen, og deres evne til at ringe tilbage er ikke eksisterende.

Anmeld

6. januar 2011

Charlotte Wberg

Noneother skriver:

Det må man da håbe.  Der er heldigvis et stykke tid til.
men jeg synes godt nok at de er nogle spader dernede til tider. De tager aldrig telefonen, og deres evne til at ringe tilbage er ikke eksisterende.

hehe ja det er sagsbehandlerne, som regel... Dem i borgerservice er de assistenter der skal vide lidt om alt... gg...

Dem jeg har mødt har været super behjælpelige, men jeg har ikke haft behov eller brug for en sagsbehandler her i byen (endnu) så deres service niveau kender jeg ikke gg...

Anmeld

6. januar 2011

Pige2009

N&J skriver:

Han satte pengene (de første par måneder) lidt forsinket ind på min konto, og siden da får jeg "Bidrag fra far", som han har kaldt transaktionen omkring den 26. hver måned, syntes bare ikke jeg gider mere ballade over en årlig stigning, jeg får faktisk stadig det samme som satsen var i 2009.. 

Får du snart noget børnebidrag eller hvordan ser det ud??

Jeg har fået fra kommunen siden februar 2010 Mærkeligt, at Tue skriver fra far, hvis han ikke vil være en del af det. Han må jo føle et eller andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.