Børnebidraget/ penge fra faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

DK skriver:

Godt du skrev det, ellers ville jeg have glemt det. Kirstines far skal gøres opmærksom på det hvert år...

Men nu har han lige fået en sms, og så må vi se. Det er jo ikke så stor en stigning, men alligevel! Han betaler INTET til Kirstine derudover, så så er det også kun på sin plads at han betaler det han minimum skal iflg. loven! Han overfører dem selv hver mdr. d. 3-4 cirka!

præcis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Mullebergen

frk Jensen skriver:

Pengene går ind, alt efter hvad der aftales indbyrdes.

Hvis at forældrene kan snakke sammen, kan far jo selv overføre dem..

I mit tilfælde går det gennem kommunen, og her får jeg dem udbetalt den dato hvor sagen er gået i gennem.. Det er den 20. hver måned, og min søn har fødsdag den 26, så det hænger absolut ikke sammen.

Det er jeg klar over, det er jo det jeg skrev at ungernes fædre gør  Vi har heldigvis aldrig haft brug for hverken statsamt eller kommunes indblanden!

Anmeld

5. januar 2011

frk Jensen

MatildeS skriver:

Åh ok, hvad ved jeg  Jeg har aldrig selv haft kommunen indover men så blev jeg da lidt klogere 

Det er også klart det bedste selv at finde ud af det..

Anmeld

5. januar 2011

MorTilGustav

Hmm, mit sidste papir fra kommunen sagde:
For perioden 30.12 - 29.01: 1.170 kr  
Mon fordi de to første dage var i december?

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

MorTilGustav skriver:

Hmm, mit sidste papir fra kommunen sagde:
For perioden 30.12 - 29.01: 1.170 kr  
Mon fordi de to første dage var i december?

Det tror jeg.

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

LouiseVous skriver:

Det tror jeg.

Men får du fremad betaling??
Mit hedder da bare børnebidrag fra fadern. og får det 25. i hver mdr. Der er ikk periode på..

Anmeld

6. januar 2011

N&J

LouiseVous skriver:

Tog det som et nederlag pga at Astrid og DPs andre børn ikke kunne samme, det var 3 drenge, men det var ikke lige så hurtig i udvikling som Astrid. Så Astrid havde det med at mugle drengene og nu kunne vores DP ikke mere. Helt i orden vi havde en fantatisk snak. Og vi ses stadig. Men da jeg snakkede med DP-pædagogen, så fik jeg bare at vide at der jo måtte være noget galt hjemme siden Astrid havde den adfær og jeg ved ikke hva jeg fik smidt i hovedet...
Og efter hun er kommet hos den nye DP (hun heldigvis har været i gæste ved) kan hun ikke forstå DP-pædagogen har sagt sådan. For det er simpelthen fordi der var for lidt udfordring for hende. Nu er hun jordens dejligste pige igen. Men det var nok chokket der var værst. For fik beskeden om at hun skulle flytte om mandagen og tirsdag (dagenefter) sku hun starte det nye sted..

Hold da op, troede faktisk det var dig der skulle beslutte de ting og ikke dem, Nikita gør det også indimellem, dog tror jeg hun gør det når hun ikke føler hun kan sige fra, men jeg var rigtig nervøs for start i vg, men det er bare gået rigtig godt. Det er da dejligt at det er gået rigtig godt med hende det nye sted, når nu hun ikke kunne med børnene det andet sted... men kan godt forstå du blev ked af det, man er bare mere sårbar når man er alene om det, men jeg ser dog ingen grund til at du skal føle at det er din skyld.. 

Anmeld

6. januar 2011

Charlotte Wberg

Noneother skriver:

Undskyld, men jeg bli´r lige nødt til at spørge. Går børnepengene ikke ind d. 20 ligesom alt det andet??

Jeg har fået papir på at det skulle gå i orden her fra januar, og jeg satsede da lidt på at få dem der

nej de kommer særskilt.

Jeg mener at jeg får bidrag fra faderen omkring den 28. i hver måned... og vil tro det er ens for alle, indenfor den samme kommune, men er ikke sikker...

Anmeld

6. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

N&J skriver:

Hold da op, troede faktisk det var dig der skulle beslutte de ting og ikke dem, Nikita gør det også indimellem, dog tror jeg hun gør det når hun ikke føler hun kan sige fra, men jeg var rigtig nervøs for start i vg, men det er bare gået rigtig godt. Det er da dejligt at det er gået rigtig godt med hende det nye sted, når nu hun ikke kunne med børnene det andet sted... men kan godt forstå du blev ked af det, man er bare mere sårbar når man er alene om det, men jeg ser dog ingen grund til at du skal føle at det er din skyld.. 

Den nye DP har fundet ud af at Astrid har svært ved at udtrykke sig hvis hun vil noget- og derfor gør som hun gør fx kaster med ting, eller slår andre :s (og nej self er det ikke en undskyldning for at det er i orden hun slår andre overhovedet ikke, og hun får heller ikke lov til det- men vi er bare alle blevet mere opmærksomme på at fange hende lige inden hun gør det,og spørge indtil hvad hun gerne vil. Så hører hun også orderne for det hun ikke kan udtrykke)
Jeg er super glad for det nye sted også. Savner sog min gamle DP- men det er nok fordi det var mere hen af veninde forhold. Og hun kender også historien om det hele Astrids biofar og alt det. Super dejligt, at en er klar over det og forstår tingene bedre.

Men må indrømme at jeg tror også tit vi mødre er bedre til at køre mere op over tingene og blive bekymret for børnene, end børnene er og tager der Heldigvis
Kram til dig

Anmeld

6. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Charlotte Wberg skriver:

nej de kommer særskilt.

Jeg mener at jeg får bidrag fra faderen omkring den 28. i hver måned... og vil tro det er ens for alle, indenfor den samme kommune, men er ikke sikker...

Er dit barn født den 28.?

Mit fader bidrag bliver overført den dato min datter er født i hver mdr, sådan har jeg forstået det er flere steder. Så længe det går over kommunen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.