Børnebidraget/ penge fra faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

N&J skriver:

Nej, vi ordnede det selv i sin tid, så han sætter ind hver måned, så tænker bare at jeg ripper op i noget unødvendig for de ekstra penge. 

Ja, vi har det godt over i kbh, håber jeg da også I har Louise

Nårh ja I ville jo flytte fra os;b
Jo vi har det da også godt. Jeg er bare ved at bugge under flere gange. Puha jeg synes det hårdt det der med pengene og samtidig med skolen. Og så sku Astrid pluselig flytte DP (KÆMPE nederlag for mig) Men skulle flyttes pga hun manglede udfordring - hun er lagt fremme i udvikling. Men det var fanme hårdt, og den falder jeg stadig tilbage i.
Men alt i alt går det skønt. Nyder hinanden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

N&J

LouiseVous skriver:

Nårh ja I ville jo flytte fra os;b
Jo vi har det da også godt. Jeg er bare ved at bugge under flere gange. Puha jeg synes det hårdt det der med pengene og samtidig med skolen. Og så sku Astrid pluselig flytte DP (KÆMPE nederlag for mig) Men skulle flyttes pga hun manglede udfordring - hun er lagt fremme i udvikling. Men det var fanme hårdt, og den falder jeg stadig tilbage i.
Men alt i alt går det skønt. Nyder hinanden..

Det lyder da ikke godt Louise.. hvorfor ser du det som et nederlag, Nikita har skiftet 3 gange nu, ikke lige planen men det var jeg simpelthen nødt til, hun har klaret det helt godt, og er på ingen måder utryg ved den nye inst., så jeg har været heldig, for ja det kan være en stor omvæltning for et barn, men nogen gange tror jeg vi har det værre fordi vi dunker os selv oveni hovedet.. 

Håber da du snart kommer helt ovenpå igen.. 

Anmeld

5. januar 2011

Noneother

Undskyld, men jeg bli´r lige nødt til at spørge. Går børnepengene ikke ind d. 20 ligesom alt det andet??

Jeg har fået papir på at det skulle gå i orden her fra januar, og jeg satsede da lidt på at få dem der

Anmeld

5. januar 2011

Mullebergen

Undskyld, men jeg bli´r lige nødt til at spørge. Går børnepengene ikke ind d. 20 ligesom alt det andet??

Jeg har fået papir på at det skulle gå i orden her fra januar, og jeg satsede da lidt på at få dem der

Mine børns fædre sætter penge direkte ind på min konto hver måned men jeg mener at når det går igennem kommunen så kommer de hver måned på den dato dit barn er født, fx. 5. januar, 5. februar osv. 

Anmeld

5. januar 2011

Noneother

MatildeS skriver:

Mine børns fædre sætter penge direkte ind på min konto hver måned men jeg mener at når det går igennem kommunen så kommer de hver måned på den dato dit barn er født, fx. 5. januar, 5. februar osv. 

Det var så igår  -Der er ikke gået ind.

Anmeld

5. januar 2011

Gittemor09

MatildeS skriver:

jeg får også børnebidrag igennem kommunen da faren ikke kunne overholde det...

og her er det sat ind inden d. 5. i hver måned.. og sofie er altså fra d. 24. september 2009....

Anmeld

5. januar 2011

DK

Godt du skrev det, ellers ville jeg have glemt det. Kirstines far skal gøres opmærksom på det hvert år...

Men nu har han lige fået en sms, og så må vi se. Det er jo ikke så stor en stigning, men alligevel! Han betaler INTET til Kirstine derudover, så så er det også kun på sin plads at han betaler det han minimum skal iflg. loven! Han overfører dem selv hver mdr. d. 3-4 cirka!

Anmeld

5. januar 2011

frk Jensen

MatildeS skriver:

Pengene går ind, alt efter hvad der aftales indbyrdes.

Hvis at forældrene kan snakke sammen, kan far jo selv overføre dem..

I mit tilfælde går det gennem kommunen, og her får jeg dem udbetalt den dato hvor sagen er gået i gennem.. Det er den 20. hver måned, og min søn har fødsdag den 26, så det hænger absolut ikke sammen.

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

N&J skriver:

Det lyder da ikke godt Louise.. hvorfor ser du det som et nederlag, Nikita har skiftet 3 gange nu, ikke lige planen men det var jeg simpelthen nødt til, hun har klaret det helt godt, og er på ingen måder utryg ved den nye inst., så jeg har været heldig, for ja det kan være en stor omvæltning for et barn, men nogen gange tror jeg vi har det værre fordi vi dunker os selv oveni hovedet.. 

Håber da du snart kommer helt ovenpå igen.. 

Tog det som et nederlag pga at Astrid og DPs andre børn ikke kunne samme, det var 3 drenge, men det var ikke lige så hurtig i udvikling som Astrid. Så Astrid havde det med at mugle drengene og nu kunne vores DP ikke mere. Helt i orden vi havde en fantatisk snak. Og vi ses stadig. Men da jeg snakkede med DP-pædagogen, så fik jeg bare at vide at der jo måtte være noget galt hjemme siden Astrid havde den adfær og jeg ved ikke hva jeg fik smidt i hovedet...
Og efter hun er kommet hos den nye DP (hun heldigvis har været i gæste ved) kan hun ikke forstå DP-pædagogen har sagt sådan. For det er simpelthen fordi der var for lidt udfordring for hende. Nu er hun jordens dejligste pige igen. Men det var nok chokket der var værst. For fik beskeden om at hun skulle flytte om mandagen og tirsdag (dagenefter) sku hun starte det nye sted..

Anmeld

5. januar 2011

Mullebergen

frk Jensen skriver:

Pengene går ind, alt efter hvad der aftales indbyrdes.

Hvis at forældrene kan snakke sammen, kan far jo selv overføre dem..

I mit tilfælde går det gennem kommunen, og her får jeg dem udbetalt den dato hvor sagen er gået i gennem.. Det er den 20. hver måned, og min søn har fødsdag den 26, så det hænger absolut ikke sammen.

Åh ok, hvad ved jeg  Jeg har aldrig selv haft kommunen indover men så blev jeg da lidt klogere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.