DK skriver:
Altså, der er vel heller ikke noget i vejen for at du ikke er færdig-færdig når Karla kommer? Jeg har da på fornemmelsen at du har arbejdet flittigt, og så er der jo heller ikke mere man kan gøre. Altså nu mere gravid jeg bliver, nu mindre kan jeg også læse til eksamen... altså forstås som at jeg bliver mere og mere træt og kan koncentrere mig i langt kortere tid, og ikke holde til all-night'ere osv som jeg plejer. Men sådan er det så bare! Man må gøre sit bedste efter omstændighederne!
Altså jeg har været oppe til en mdt. i dec. som gik godt, og afleveret en skriftlig eksamensopgave som jeg går og venter svar på.
Pt. læser jeg (eller prøver jeg) at læse op til skatteretseksamen d. 12.1 Det er en skriftlig eksamen og jeg giiiider det bare ikke. Skatteret er et af to tvungne fag på kandidaten og bestemt heller ikke et jeg frivilligt havde valgt. Jeg har ingen ambitioner for faget, ud over at jeg gerne vil undgå at få de sådan heeeelt lave karakterer 00/02. en 4 ville være træls, men på den anden side også bare skøn at få så jeg er FÆRDIG med det rådne fag. Pensum er kæmpe stort, indviklet og svært og... ja. Altså så er det bare ikke lysten der driver værket!
d. 28/1 har jeg den sidste mundtlige eksamen her på kandidaten. Jeg hååber sørme jeg har født der, og ved ikke helt om jeg tager eksamen der d. 28, eller og jeg skyder det til en reeksamen sidst i februar. Det kommer meget an på hvornår jeg har født Bimmeren/om jeg har født, og hvor artig han er/om jeg kan koncentrere mig om at læse osv. Jeg går på hold med en meget dygtig veninde og hun har lovet at jeg må få hendes eksamens dispositioner til faget, så det vil hjælpe en hel del. Men vi får se!
Nej, det er der som sådan ikke, men yndlingsscenariet var for mig at gå på barsel uden at skulle tænke på og stresse over studiet - ville jo godt kunne bruge tiden på udelukkende at nyde Karla. Men altså.. det går nok, og ligesom du har jeg måttet indse at hverken min krop eller hjerne magter intense læse/skrive-dage. Og ja, jeg vil da mene at jeg har været flittig, men man er vel også perfektionist, og så kan det være svært at lave om på den oprindelige plan. Men ikke desto mindre er det det der er situationen nu, og det har jeg det faktisk fint med.
Og så skal jeg da i øvrigt ikke beklage mig, når jeg læser om alle dine eksaminer samtidig med at du døjer med bækkenløsning. Jeg bliver helt flov over, at jeg har haft svært ved at udskyde et enkelt speciale, når nu du (og så mange andre herinde) knokler på med flere forskellige eksaminer - både mundtlige og skriftlige 
Puha, det er lidt af puslespil at få eksaminer og fødsel til at gå op i en højere enhed. Jeg håber du har født inden den sidste eksamen, så det ikke clasher helt.
Rigtig god læselyst!
Kram 
Det var sødt af din veninde at hjælpe dig.