Isabellas vej til verden - fuld udgave!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2010

Frøken J.

Et par billeder af prinsessen

billed 1 - et par timer gammel

billed 3 - 3 døgn gammel

billed 4+5 - undersøgelsen, et par timer gammel

Hold da op, det gik pludselig stærkt! Hehe! Men kæmpe tillykke, sikke en fantastisk smuk pige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

VNB

Sakris skriver:

Tusind tak. Ja tænkt vi nåede decembers ende  Går alt godt med jeres lille decemberdreng?

Ja det og det har været den skønneste december nogensinde ikk?

alting går rigtig rigtig godt med lille Viktor! Han har kørt i fast rytme siden den første uge, og er en meget nem og godmodig lille dreng!

Nu er han 3 uger gammel på søndag! Shit tiden går stærkt! og for hver dag lærer han nogle nye ting. Det er så sjovt at se

Hvordan går det med lillepigen? Hun er virkelig bare en NUTTET bette nips!

Anmeld

31. december 2010

Sakris

VNB skriver:

Ja det og det har været den skønneste december nogensinde ikk?

alting går rigtig rigtig godt med lille Viktor! Han har kørt i fast rytme siden den første uge, og er en meget nem og godmodig lille dreng!

Nu er han 3 uger gammel på søndag! Shit tiden går stærkt! og for hver dag lærer han nogle nye ting. Det er så sjovt at se

Hvordan går det med lillepigen? Hun er virkelig bare en NUTTET bette nips!

Så enig

Ej, hvor er han dygtig. Sikke hurtigt han fik en rytme Det er da bare helt vildt skønt

Det går godt. Men en fast rytme har hun ihvertfald ikke skyggen af. Men det gør heller ikke så meget. Siden den dag hun blev født har hun taget søvnperioder på 3-4 timer af gangen 3 gange dagligt, så vi også har fået noget søvn. De første to døgn var hun kun vågen 1 gang om natten (hvilket bare var skønt efter at have haft halvanden døgn uden søvn), igår spiste hun stort set hele dagen+nat, og hun har også spist hele morgenen - nu er hun så igang med en skraber på fjerde time. Vi havde forventet det meget værre, så selvom vi er trætte er vi egentlig meget positive. Min kæreste har sovet hele natten de to sidste nætter og står derfor for ALT praktisk om dagen, hvilket vel egentlig er en meget god fordeling 

Anmeld

1. januar 2011

BechHannibal

Sakris skriver:

Tak søde. Håber da bestemt din lille pige venter nogle uger med at komme ud Hvordan går det idag? Jeg havde også sådan et par dage med plukkeveer, hvor jeg bare måtte ligge. Så var de første 12 timer helt i tvivl om fødslen var gået igang!

Hun var/er 49 cm lang og vejer 2600g.  Så ikke særlig stor, men hold da op en appetit hun har

En lille nips men din mave var jo heller ikke så stor Godt hun har en stor appetit.

De har stået på i to dage, men de gør ikke som sådan ondt, bare mere voldsomme end normalt. Har læst mig lidt frem til at de også kan skyldes at hun allerede har roteret sig langt ned i bækkenet og står fast, når hun så er så livlig som hun er, skaber det plukveer

Jeg håber bare det forholder sig sådan - Vi står jo og skal flytte til Skive på lørdag

Anmeld

1. januar 2011

Sakris

BechHannibal skriver:

En lille nips men din mave var jo heller ikke så stor Godt hun har en stor appetit.

De har stået på i to dage, men de gør ikke som sådan ondt, bare mere voldsomme end normalt. Har læst mig lidt frem til at de også kan skyldes at hun allerede har roteret sig langt ned i bækkenet og står fast, når hun så er så livlig som hun er, skaber det plukveer

Jeg håber bare det forholder sig sådan - Vi står jo og skal flytte til Skive på lørdag

Ja det kan da godt være. Det var også derefter jeg begyndte at have dage med mange og kraftigere plukkeveer. Hvor er hun dygtig at have vendt sig allerede....

Ja appetitten er helt vild. I næsten 2 døgn har hun spist 1 gang for hver halvanden time. Så er pænt træt og har bare sovet hver eneste gang hun har. Så det ender da med at hun bliver ret godt polstret... hehe!

Og held og lykke med flytningen

Anmeld

1. januar 2011

Mettemus

Tillykke med prinsessen - hvor er hun bare fin!!

Anmeld

1. januar 2011

Lou87

Sakris skriver:

Så blev det endelig min tur til at blive mor, og se hvilken dejlig lille pige, der har gemt sig i maven i ni måneder. På forhånd vil jeg undskylde hvis der er lidt rod i det!

Den 25. december om morgenen vågnede jeg med plukkeveer. De spændte, men ignorerede dem da vi havde mine svigerforældre på besøg for at holde jul. Da de kørte begyndte jeg at notere hvornår plukkeveerne kom og gik. Der var 2 til 15 min imellem (enkelte gange 30 min), og de gjorde ikke specielt ondt, så havde indstillet mig på en absolut dovnedag med film med kæresten.

Halv tolv gik vi i seng. Min kæreste sov næsten med det samme. Mine plukkeveer var taget til og kl. 00 var jeg på ingen måde i tvivl om at min fødsel var på vej igang. De begyndte at nive godt varede 40-60 sekunder og havde 3-6 min imellem. De tog til i styrke og kl. 3 var der 2-4 min imellem. Jeg kunne ikke holde ud at være nogle steder og vækkede derfor min kæreste, der stod op og begyndte at pakke barselstasken, mens jeg valgte at tage et bad.

Derefter ringede min kæreste til fødegangen. Jeg havde hverken haft vandafgang eller tegnblødning, og de rådede os derfor til at blive hjemme, da veerne så stadig kunne nå at gå i sig selv (min tanke var fuck i helvede jeg bliver gal hvis de gør det!). Vi satte en film på, jeg fik en varmepude, og vi bar alt ind af dyner og puder som vi havde. Veerne blev ved med at tage til, og kan pt huske meget lidt af de film vi så over de næste 5 timer.

Kl. 9 var jeg wasted. Veerne var stadig ikke blevet helt regelmæssige. Men de varede efterhånden 1,5-2 min og havde 2-5 min imellem. Jeg kunne slet ikke holde ud at være nogle steder, men havde endnu ikke haft tegnblødning eller vandafgang. Vi ringede til fødegangen igen, bestilte en taxa og tog ind til tjeck. Vi var ved fødegangen i løbet af et kvarter og kl. 10 kom vi ind i modtagelsen. Endelig havde jeg tegnblødning. Vandet gik kort tid efter, midt i modtagelsen, mens jeg bed skeer med endnu en lang ve. Min største frygt var at få af vide at jeg kun havde åbnet mig én cm, for kunne slet ikke overskue konsekvensen af det. Men sådan var det ikke. jeg havde åbnet mig 7 cm, og det kan nok være det gik stærkt med at få fyldt et fødekar, som jeg havde ønsket at føde i.

Da vi kom ind på fødestuen fik jeg lov til at gå op i karet og sidde et øjeblik, selvom det langt fra var fyldt. Blev dog hevet op igen kort efter, for at få lavet endnu et tjeck. Da jeg nåede hen mod briksen fik jeg den første presseve, og knækkede helt sammen i benene. Har et mindre blackout fra disse minutter, men har ladet mig fortælle at jeg bestemt ikke følte for at skulle op og ligge.

Havde åbnet mig 10 cm. og fik besked om at presse en smule, så de kunne se hvor hun stod. Kl. var 10.33 og fik med det samme lov til at bevæge mig tilbage til bassinet og presse når jeg ville. Så snart jeg havde fået sat mig kom endnu et par presseveer. Ved anden presseve i karet kom hovedet. Jordemoderen, som ikke lige var ved karet kom styrtende og bad mig om at vende mig om mod hende, så hun kunne tage imod. Endnu en presseve og ude var prinsessen. Vi kom hurtigt op af bassinet igen, og imens jeg blev syet, sad min kæreste med vores lille Isabella.  Hun blev født 10:38 og er bare på alle måder helt fantastisk.

Har nydt hvert et minut med min lille familie. Min kæreste har løbet rundt for at hjælpe og sørge for at vi havde det godt. Bedsteforældre, 3 oldeforældre og moster, faster og onkel har været på besøg, og omend vi idag er dødtrætte, er vi hjemme og lykkelige

Et par billeder af prinsessen

billed 1 - et par timer gammel

billed 3 - 3 døgn gammel

billed 4+5 - undersøgelsen, et par timer gammel

SUPER misundelig på din fødsel :-)
Og SUPER fin lille pige..
Hun ser ikk særlig stor ud - lignede lidt min pige, hvor stor & lang var hun hvis man må spørge ?

TILLYKKE MED HENDE KRAMMER

Anmeld

2. januar 2011

Sofia

Hvor har jeg glædet mig til din fødselsberetning. Det lyder som en rigtig god fødsel, om end der gik noget tid inden du følte det gik "rigtigt" igang. Jeres lille pige er så yndig, jeg er især helt vild med billede nummer to Velkommen til verden lille Isabella, et julemirakel

Anmeld

2. januar 2011

Najsen86

hvor er hun bare skøn den lille

Anmeld

4. januar 2011

Sakris

Mettemus skriver:

Tillykke med prinsessen - hvor er hun bare fin!!

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.