Hvad kan man søge som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2009

@spire

Jeg har et spørgsmål som nok opfattes hårdt men det er egentlig mere fordi jeg er nysgerrig. Hvorfor vælger så mange at få et barn hvis ikke deres egen økonomi kan hænge sammen? Jeg ved godt at nogen går fra hinanden undervejs og derfor bliver enlige men har I ikke overvejet det inden I lavede et barn?

Jeg synes der er så mange tråde herinde om hvordan nogen får presset mest ud af systemet enten på den lovlige måde som denne tråd handler om eller på den ulovlige (f.eks. ved at man ikke bor sammen med barnets far fordi det bedre kan betale sig).

Ville I slet ikke have det bedre med Jer selv hvis I havde ventet og dermed kunne forsørge jer selv samt jeres barn?

Da jeg stod i situationen og netop havde fundet ud af jeg var gravid, havde jeg et rigtig godt job, tjente godt og havde en lækker stabil bolig jeg sagtens have råd til, så havde aldrig været mere klar på noget tidspunkt i mit liv..

Siden da er jeg blevet opsagt, fundet et andet job der giver knap så godt, og nu blevet opsagt fra dette også, så jeg ikke kan regne med andet en højeste dagpengesats fra næste år af.. Begge gange pga. finanskrisen..

Mit liv er derfor nu afhængigt af at jeg kan få disse tilskud, da jeg jo ikke bare kan afskaffe mig barnet i maven.. Lejligheden er for dyr ja, men kan ikke sælge den lige pt pga af markedet..

Min pointe er at man kan planlægge nok så tosset man vil, og alligevel sidde bare et halvt år efter med en helt anden situation end da du tog din beslutning.. Synes faktisk det er ret lidt hjælp man kan få, når man tænker over det.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

Happy

@spire skriver:

Da jeg stod i situationen og netop havde fundet ud af jeg var gravid, havde jeg et rigtig godt job, tjente godt og havde en lækker stabil bolig jeg sagtens have råd til, så havde aldrig været mere klar på noget tidspunkt i mit liv..

Siden da er jeg blevet opsagt, fundet et andet job der giver knap så godt, og nu blevet opsagt fra dette også, så jeg ikke kan regne med andet en højeste dagpengesats fra næste år af.. Begge gange pga. finanskrisen..

Mit liv er derfor nu afhængigt af at jeg kan få disse tilskud, da jeg jo ikke bare kan afskaffe mig barnet i maven.. Lejligheden er for dyr ja, men kan ikke sælge den lige pt pga af markedet..

Min pointe er at man kan planlægge nok så tosset man vil, og alligevel sidde bare et halvt år efter med en helt anden situation end da du tog din beslutning.. Synes faktisk det er ret lidt hjælp man kan få, når man tænker over det.. 

Lidt tilskud??? Det er jeg så absolut ikke enig i. Og da slet ikke som du skriver at du sidder i en dyr ejer/andelslejlighed. Det kan jo ikke være kommunens problem at du ikke kan sælge din lejlighed.

Ja undskyld I alle synes jeg er for hård men jeg kan bare ikke forstå det. Husk lige at der er nogen der skal betale regningen....

Anmeld Citér

18. december 2009

@spire

Happy skriver:

Lidt tilskud??? Det er jeg så absolut ikke enig i. Og da slet ikke som du skriver at du sidder i en dyr ejer/andelslejlighed. Det kan jo ikke være kommunens problem at du ikke kan sælge din lejlighed.

Ja undskyld I alle synes jeg er for hård men jeg kan bare ikke forstå det. Husk lige at der er nogen der skal betale regningen....

Ja mig selv bla... Jeg betaler jo min skat, og grunden til jeg gør det er jo netop for at jeg kan få hjælp når situationen pludselig er noget lort..!!!

Og hvad angår lejligheden og tilskudene, så JO! så er det sq for lidt..! Kan jo heller ikke bare sælge den også have ingenting at bo i, vel...?? Og kommunen kan ikke hjælpe med bolig FØR jeg bor på gaden, og det er rimelig utænkeligt at jeg har lyst til det med en lille nyfødt..

Din kloge kvinde.. Hvad ville du gøre i min situation? -Husk på jeg er blevet opsagt fra mine jobs 2 gange siden jeg fandt ud af jeg var gravid og besluttede mig for at beholde det... Hvad mener du kloge kloge dame jeg kunne have gjort anderledes/planlagt anderledes, for IKKE at stå i denne situation lige nu?

Anmeld Citér

9. januar 2010

qp

Happy skriver:

Ja jeg har faktisk overvejet om jeg kan være alene med mit kommende barn, det er jo ting som jeg mener at man skal overveje, trods er er skilsmisse procenten i DK forholdsvis høj.

Det er jo ikke noget jeg håber eller regner med men synes det er utroligt at fordi et forhold ikke går så SKAL kommunen gå ind og betale, og i dette tilfælde bliver den enlige kvinde tit boende i den lejlighed hvor hun har boet med manden, istedet for at finde noget billigere.

Men læs også mit indlæg ordentligt, det jeg er mest harm over er at folk fuldstændigt åbenlyst herinde opretter indlææg kun med henblik på at nasse mest på samfundet f.eks. i det eks. med at man stadig er mand og kon(kærester) og ses flere gange om ugen men kun bor hver for sig for at få flest mulige penge.

At folk uddanner sig synes jeg er en fantastisk ting, men jeg synes bare også selv at man må tage et ansvar og vre sikker på at man har råd til barnet også uden alt det fra kommunen.

Dit indlæg er lidt malplaceret i denne tråd. Det er ok, at undre sig og spørge men dette er ikke den rette tråd, at gøre det i.

Jeg vil derfor råde dig til, at oprette din egen tråd hvis du gerne vil have svar på dine undringer!

/ qp

Anmeld Citér

11. januar 2010

justice

Tenna92 skriver:

Og hvad så når man nu vælger at have ukendt far??

dåbshjælp + fødselshjælp er penge givet af faderen - så uden far ingen penge mener jeg. Har selv netop fået søgningen godkendt (kendt far) Ordningen kan først træde igennem når HAN har godkendt faderskabet og børnebidraget.

- først når børnebidraget IKKE betales af faderen, kan man bede komunen om hjælp - dvs. de tager pengene fra hans konto (uden spørge om lov!!) og overflytter til min - og hvis han ingen penge tjener, så opretter kommunen en gæld til ham, for pengene til bidrag SKAL HAN BETALE de 18år - forældremyndighed eller ej.

Anmeld Citér

13. januar 2010

Pige2009

justice skriver:

dåbshjælp + fødselshjælp er penge givet af faderen - så uden far ingen penge mener jeg. Har selv netop fået søgningen godkendt (kendt far) Ordningen kan først træde igennem når HAN har godkendt faderskabet og børnebidraget.

- først når børnebidraget IKKE betales af faderen, kan man bede komunen om hjælp - dvs. de tager pengene fra hans konto (uden spørge om lov!!) og overflytter til min - og hvis han ingen penge tjener, så opretter kommunen en gæld til ham, for pengene til bidrag SKAL HAN BETALE de 18år - forældremyndighed eller ej.

Kommunen lægger pengene ud og så skal de kræve dem ind hos ham.

Ingen kan bare tage penge fra en andens konto uden samtykke... Det er tyveri

Anmeld Citér

19. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Happy skriver:

Undskyld jeg tager tråden op igen, men fandt den lige.. den gav mig lige lidt hjælp...

Jeg synes ikke der er vildt meget hjælp at hente ved kommunen. Og aller helst vil de slet ikke hjælpe os.
Jeg ved godt jeg selv har valgt at blive alene med mit barn da faren smuttede, det fortryder jeg ikke, men jeg kan ikke prale af at jeg er stolt af danmarks kommunehjælperi..
Jeg har nu en datter på 9½ mdr og jeg render konstant på kommunen for at blive sendt videre og videre ....... hele tiden. Og når så der er en anden der kontakte dem på ens vegne- ja så kender de pludselig ikke en.

En ting er man sidder i en dyr lejlighed, det giver jo stadig ikke ret til man skal have mindre i hjælp. Det helt i orden at hvis man har en høj indtægt skal der jo selvfølgelig tages udfra det, men når man er på elev løn og under 25, jah så får man ikke meget hjælp nogle steder. Og under 25 og stadig skal forsørge et andet menneske så er det virkelig ikke nogen penge til overs når alt er betalt..

Anmeld Citér

19. januar 2010

Honningblomst

Astrids-mor skriver:

Undskyld jeg tager tråden op igen, men fandt den lige.. den gav mig lige lidt hjælp...

Jeg synes ikke der er vildt meget hjælp at hente ved kommunen. Og aller helst vil de slet ikke hjælpe os.
Jeg ved godt jeg selv har valgt at blive alene med mit barn da faren smuttede, det fortryder jeg ikke, men jeg kan ikke prale af at jeg er stolt af danmarks kommunehjælperi..
Jeg har nu en datter på 9½ mdr og jeg render konstant på kommunen for at blive sendt videre og videre ....... hele tiden. Og når så der er en anden der kontakte dem på ens vegne- ja så kender de pludselig ikke en.

En ting er man sidder i en dyr lejlighed, det giver jo stadig ikke ret til man skal have mindre i hjælp. Det helt i orden at hvis man har en høj indtægt skal der jo selvfølgelig tages udfra det, men når man er på elev løn og under 25, jah så får man ikke meget hjælp nogle steder. Og under 25 og stadig skal forsørge et andet menneske så er det virkelig ikke nogen penge til overs når alt er betalt..

Forstår ikke lige hvad du mener...alle har ens rettigheder og de store tabere er da virkelig de enlige som har en helt almindelig gennemsnits løn, de får stort set intet i tilskud.

Hvis du ikke få nok(hvad det så end er) i feks boligsikring, så kunne det være at biligen er for stor til to, for dyr i forhold til andre boliger i det område...?

Knus Eva..som synes der er mange tilskud til enlige og som ikke helt kan forstå at det skal være en samfundsopgave at forsørge de enliges børn.

Anmeld Citér

28. januar 2010

justice

Eva skriver:

Forstår ikke lige hvad du mener...alle har ens rettigheder og de store tabere er da virkelig de enlige som har en helt almindelig gennemsnits løn, de får stort set intet i tilskud.

Hvis du ikke få nok(hvad det så end er) i feks boligsikring, så kunne det være at biligen er for stor til to, for dyr i forhold til andre boliger i det område...?

Knus Eva..som synes der er mange tilskud til enlige og som ikke helt kan forstå at det skal være en samfundsopgave at forsørge de enliges børn.

Helt klart enig med dig - det har aldrig været nogen hemmelighed at BØRN KOSTER PENGE - hvad der gives i støtte fra bl.a. kommunen er kun en HJÆLP man skal jo ikke nasse på kommunekassen og regne med de støtter en i at føde børn hele tiden. Synes det er top nice at der i det hele taget  ER noget hjælp at få når nu man mangler den ene indtægt som enlig mor - men dertil må man jo også indrette sig med bolig, transport, drop byturene og shopping m.m. for nu drejer livet sig jo ikke om én selv mere vel?

Man må tage efter næring, så jeg kiggede også ihærdigt efter bolig der 1) kunne bruge barnevognen dér og 2) huslejen og -str må ikke være for høj (der gives kun boligstøtte til 85m2 når man har ét barn)

Anmeld Citér

28. januar 2010

Cstinne

Eva skriver:

Kan kun være 110% enig med Eva...

Kan blive helt ggrrrrr  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.