Jeg har et spørgsmål som nok opfattes hårdt men det er egentlig mere fordi jeg er nysgerrig. Hvorfor vælger så mange at få et barn hvis ikke deres egen økonomi kan hænge sammen? Jeg ved godt at nogen går fra hinanden undervejs og derfor bliver enlige men har I ikke overvejet det inden I lavede et barn?
Jeg synes der er så mange tråde herinde om hvordan nogen får presset mest ud af systemet enten på den lovlige måde som denne tråd handler om eller på den ulovlige (f.eks. ved at man ikke bor sammen med barnets far fordi det bedre kan betale sig).
Ville I slet ikke have det bedre med Jer selv hvis I havde ventet og dermed kunne forsørge jer selv samt jeres barn?
Da jeg stod i situationen og netop havde fundet ud af jeg var gravid, havde jeg et rigtig godt job, tjente godt og havde en lækker stabil bolig jeg sagtens have råd til, så havde aldrig været mere klar på noget tidspunkt i mit liv..
Siden da er jeg blevet opsagt, fundet et andet job der giver knap så godt, og nu blevet opsagt fra dette også, så jeg ikke kan regne med andet en højeste dagpengesats fra næste år af.. Begge gange pga. finanskrisen..
Mit liv er derfor nu afhængigt af at jeg kan få disse tilskud, da jeg jo ikke bare kan afskaffe mig barnet i maven.. Lejligheden er for dyr ja, men kan ikke sælge den lige pt pga af markedet..
Min pointe er at man kan planlægge nok så tosset man vil, og alligevel sidde bare et halvt år efter med en helt anden situation end da du tog din beslutning.. Synes faktisk det er ret lidt hjælp man kan få, når man tænker over det..
Anmeld
Citér