Hvad kan man søge som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2010

TTM

Jeg kan godt følge de foregående indlæg. Men hva med dem som har arbejdet i mange år, betalt en god slat til kommunen, må de så ikke får hjælp hvis man f.eks bliver opsagt fra sit job?

jeg stod med en god lederstilling, egen bil, god lejlighed, min økonomi var god, men efter min datter kom til verden mistede jeg desværre jobbet grundet konkurs. Skal jeg så ikke være berettiget til hjælp fra kommunen? Eller skal jeg smide min datter på gade og sige trist, mor kunne ikke finde et andet arbejde, så nu bor vi på fortovet?!?

Ja jeg syntes -helt ærligt- jeres harme er meget malplaceret. Og hvis alle skulle vente til de selv 100% kunne klare sig selv uden overførselsindkomster eller andre former for tilskud? er i så klar over hvor FÅ børn der så ville blive født?

Så ville "piben nok få en anden lyd" hvis det pludseligt var jer selv som stod og manglede hjælp.

Husk, man skal altid tænke mere end 5 år frem i tiden, men kvinders evne til forplantning stopper tidligere og tidligere...

Så mon ikke man må få lidt igen når man i 10 år har betalt skat? Det tror jeg så nok lige man godt må...

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. marts 2011

kiwifrugten

Jeg står selv som enlig og skal føde i næste mdr. Selvom jeg har ret til alle disse ydelser  så søger jeg ikke. Jeg er ikke ude på at tømme ham for penge. Ved godt han har været med til at gøre mig gravid men det var mit valg at beholde barnet. Han har jo intet at skulle sige så det gir mig ikke ret til at presse ham for penge.

Jeg søger om børnepenge og barnedåb/konfirmation. Han han en eget høj inkomst så kunne sagtens få søgt om alt det der men sys ikke helt det er fair. Er det bare mig der er for godhjertet???

Anmeld Citér

8. marts 2011

frk Jensen

kiwifrugten skriver:

Jeg står selv som enlig og skal føde i næste mdr. Selvom jeg har ret til alle disse ydelser  så søger jeg ikke. Jeg er ikke ude på at tømme ham for penge. Ved godt han har været med til at gøre mig gravid men det var mit valg at beholde barnet. Han har jo intet at skulle sige så det gir mig ikke ret til at presse ham for penge.

Jeg søger om børnepenge og barnedåb/konfirmation. Han han en eget høj inkomst så kunne sagtens få søgt om alt det der men sys ikke helt det er fair. Er det bare mig der er for godhjertet???

Jeg syns du skal søge de ekstra børnepenge man får hver 3 måned på ca 2500 kr, boligsikring osv..

Hvis du godt kan undvære de penge, så sæt dem ind og lav en god opsparing til jer selv..

Du skal self også søge de måndelige børnepenge fra faderen på 1193 kr..

Knus

Anmeld Citér

8. marts 2011

N&J

kiwifrugten skriver:

Hvad er det for nogle - alle disse ydelser - du tænker på, jeg har søgt om alm. børnepenge fra min datters far, og det tror jeg de fleste har.. 

Anmeld Citér

8. marts 2011

kiwifrugten

Jamen der står jo i alle disse indlæg hvad der er af ydelser men behøver ikke lige remse dem alle op.

Men ja børnepengene søger jeg.

Men jeg er super bange for at skulle til at blive uvenner med ham, godt nok vil han ikke have noget med barnet at gøre eller se hende men vi snakker stadig godt sammen, og når jeg besøger min familie i Jylland så passer han min kat, da han bor lige ved siden af. Ville da hellere end gerne søge om divers ting frygter bare at han blir sur osv, selvom jeg godt ved det ikke kan være mit problem at tage hensyn til det

Anmeld Citér

8. marts 2011

Ni-ko-li-ne

kiwifrugten skriver:

Jamen der står jo i alle disse indlæg hvad der er af ydelser men behøver ikke lige remse dem alle op.

Men jeg er super bange for at skulle til at blive uvenner med ham, godt nok vil han ikke have noget med barnet at gøre eller se hende men vi snakker stadig godt sammen, og når jeg besøger min familie i Jylland så passer han min kat, da han bor lige ved siden af. Ville da hellere end gerne søge om divers ting frygter bare at han blir sur osv, selvom jeg godt ved det ikke kan være mit problem at tage hensyn til det

men langt det meste af det er noget staten/kommunen står for at betale...

det du kunne blive uvenner med eksen over er det der ekstraordinære børnebidrag hvis han tjener godt...

om det er fair eller ej ved jeg ikke... jeg synes det er fair at barnet nyder godt af at faderen tjener ekstra

Anmeld Citér

8. marts 2011

kiwifrugten

Ni-ko-li-ne skriver:

men langt det meste af det er noget staten/kommunen står for at betale...

det du kunne blive uvenner med eksen over er det der ekstraordinære børnebidrag hvis han tjener godt...

om det er fair eller ej ved jeg ikke... jeg synes det er fair at barnet nyder godt af at faderen tjener ekstra

Ja det lyder meget fornuftigt det du skriver :-) Tak for hjælpen rart at høre hvad andre sys er rigtigt at gøre :-D

Anmeld Citér

8. marts 2011

Pige2009

kiwifrugten skriver:

Jeg synes da klart, at du skal søge det almindelige bidrag fra faderen. Det er jo ikke dig eller ham, det drejer sig om, men barnet. Du kan evt. sætte pengene ind på en opsparing til barnet, for jeg synes det er dumt ikke at søge de penge. Det kan være, du får brug for dem senere

Anmeld Citér

12. april 2011

mortilflere

kiwifrugten skriver:

Syntes det er mærkeligt du ikke søger når nu han har pengene , og mangler du en katte passer så brug da pengene fra ham til det

Du ved ikke hvor du er om 5 år pga dette barn , og så er det lidt underligt at komme og søge

Anmeld Citér

12. april 2011

kiwifrugten

mortilflere skriver:

Syntes det er mærkeligt du ikke søger når nu han har pengene , og mangler du en katte passer så brug da pengene fra ham til det

Du ved ikke hvor du er om 5 år pga dette barn , og så er det lidt underligt at komme og søge

Ja der er nok nogle der vil syntes det er mærkeligt men nej jeg er ikke ude på at tømme ham for penge, han ønskede jo ikke det barn her mjen accepterede at jeg valgte at beholde det. Jeg syntes at kontakten til ham er meget vigtigere, der er ingen grund til at vi skal til at blive uenige og uvenner :-)

Muligehden for han vil have noget med hende at gøre er der jo stadig :-)

men nu har jeg søgt om normal bidrag og barsels bidrag og barnedåbs bidrag :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.