Hvad kan man søge som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2009

qp

linda2009 skriver:

Søger man selv om ekstra tilskud mht. børnepenge? Altså dem man får fra det offentlige. Jeg har bare søgt almindeligt bidrag fra faderen ind til nu.

Lige så snart dit barn er født så skal du sende ansøgning om ordinært og ekstraord... tilskud afsted. Du kan lige så godt printe det ud nu og så skrive cpr nr på når hun kommer og sende det afsted, så skulle det hele være på plads!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2009

Pige2009

qp skriver:

Lige så snart dit barn er født så skal du sende ansøgning om ordinært og ekstraord... tilskud afsted. Du kan lige så godt printe det ud nu og så skrive cpr nr på når hun kommer og sende det afsted, så skulle det hele være på plads!

Super. Tak. Det vil jeg da helt sikkert gøre. Min moster arbejder heldigvis hos kommunen, så hun har også lovet at hjælpe med at søge, hvad der søges kan!  Jeg kommer heldigvis ikke til at savne noget til Laura, som hun skal hedde. Alt ekstra sætter jeg til side til hende til f.eks. barnedåb, konfirmation osv.

Anmeld Citér

8. september 2009

qp

Ja du kan så også søge sølle 1000 kr til hendes barnedåb....  hehe!

Anmeld Citér

26. september 2009

....

Nu står jeg i den situation, at fadderskabet er fastslået som, at der ikke er en far til min datter.

Jeg har fået af vide af statsamtet, at jeg kan søge om tilskud fra kommunen, men er der nogen der ved hvilket tilskud? Jeg regner med at det i hvert fald er det særlige tilskud, men jeg kan vel ikke samtidigt søge ordinært og ekstra ordinært tilskud...???

Og hvad med det der støtte til barnedåb osv. Frafalder det også hvis der ikke er en far

Det er ikke altid til at hitte ud af, det der kommune-ræs

Anmeld Citér

26. september 2009

dorthemus

MayaMor skriver:

Nu står jeg i den situation, at fadderskabet er fastslået som, at der ikke er en far til min datter.

Jeg har fået af vide af statsamtet, at jeg kan søge om tilskud fra kommunen, men er der nogen der ved hvilket tilskud? Jeg regner med at det i hvert fald er det særlige tilskud, men jeg kan vel ikke samtidigt søge ordinært og ekstra ordinært tilskud...???

Og hvad med det der støtte til barnedåb osv. Frafalder det også hvis der ikke er en far

Det er ikke altid til at hitte ud af, det der kommune-ræs

Det tror jeg faktisk godt du kan...altså søge ekstraordinært tilskud.
Jeg har lige læst i et blad, at fra 1. januar i år kan enlige foældre til donorbørn ikke få det særlige børnetilskud, der udbetales til andre enlige forældre. Vi bliver sidestillet med enlige der adopterer. Hvis man bliver gravid på naturlig vis, men uden en fast partner, har man ret til tilskuddet.

Hmm det synes jeg altså er diskriminering

Anyway som jeg forstår det kan du altså godt

Knus
Dorthe

Anmeld Citér

12. oktober 2009

carina mor til timmi og casper

nogen der ved hvor meget man får i børnepenge??

Anmeld Citér

13. oktober 2009

frk andreasen

0-3 år 4107kr

3-12 år 3207 kr

12-18 år 2600kr

mener det er sådan

Anmeld Citér

13. oktober 2009

carina mor til timmi og casper

når man er enlig mor  hvor meget får man så

Anmeld Citér

13. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Det kan godt ske det er mange penge som man får, men det er ikke let at sidde for det med alt.. Ikke under uddannelse på elevløn... Så jeg kan kun opfordre at man søger kontanthjælp inden man læser med elevløn -så kan man nemlig få supleret op..

Anmeld Citér

13. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

qp skriver:

Ja du kan så også søge sølle 1000 kr til hendes barnedåb....  hehe!

Det kan lade sig gøre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.