Hvad kan man søge som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2009

Pige2009

carina ny mor skriver:

når man er enlig mor  hvor meget får man så

Nu får man ikke mere fordi man er enlig forsøger, men det handler derimod om ens hustandsindkomst. Så selvom man er to i husstanden, kan man godt få lige så meget i tilskud som en enlig forsørger.

Knus Linda 40+3, som bliver enlig forsørger

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Maiken85

Altså på mine faderskabspapirer der har jeg skrevet to muligheder som far, selvom at jeg er ret så sikker på hvem faren er...

og jeg har så søgt om hjælp 2mdr før og 1 mdr efter fødslen,hjælp til fødslen og hjælp til barnedåb...

hva sker der i den situation? altså faderskabet skal vel først fastslåes før jeg får nogle penge eller?

Anmeld Citér

19. oktober 2009

N&J

Altså på mine faderskabspapirer der har jeg skrevet to muligheder som far, selvom at jeg er ret så sikker på hvem faren er...

og jeg har så søgt om hjælp 2mdr før og 1 mdr efter fødslen,hjælp til fødslen og hjælp til barnedåb...

hva sker der i den situation? altså faderskabet skal vel først fastslåes før jeg får nogle penge eller?

Altså jeg troede faktisk at man skulle vente på at det var afklaret, men flere har pointeret i andre tråde at man kan søge fra kommunen at de dækker det faderen skal betale og at han så når faderskabet er fastslået, skal tilbagebetale de penge til kommunen.

'Knuz fra Jane

Anmeld Citér

19. oktober 2009

Pige2009

Maiken85 skriver:

Du kan søge om at få pengene udbetalt af kommunen, og så vil de opkræve dem af faderen, når faderskabet bliver fastslået.

Hilsen Linda 41+2

Anmeld Citér

19. oktober 2009

mor-til-vanessa

qp skriver:

Ohh lige en ting mere... nu når man har ret til, at søge om bidrag til underhold 2 måneder før og 1 efter - burde jeg så egentlig ikke for længst have søgt om det? Jeg mener... der er jo kun 3 uger til jeg skal føde....

ej kan man det. hvor søger man om det henne??? kommunen??

Anmeld Citér

20. oktober 2009

qp

ej kan man det. hvor søger man om det henne??? kommunen??

Hos statsforvaltningen

Jeg fik et pr tusinde for udgifter i forbindelse med fødselen + et andet bidrag som jeg ikke lige kan huske hvad hedder. (Skal siges at denne tråd et over 1 år gl) ... hehe! Så jeg har både født og holdt 1 års fødselsdag siden jeg skrev den

Anmeld Citér

20. oktober 2009

mor-til-vanessa

qp skriver:

Hos statsforvaltningen

Jeg fik et pr tusinde for udgifter i forbindelse med fødselen + et andet bidrag som jeg ikke lige kan huske hvad hedder. (Skal siges at denne tråd et over 1 år gl) ... hehe! Så jeg har både født og holdt 1 års fødselsdag siden jeg skrev den

okay tak sjovt den er dukket op igen. tillykke med 1 års fødselsdag

Anmeld Citér

20. oktober 2009

qp

livpultz skriver:

okay tak sjovt den er dukket op igen. tillykke med 1 års fødselsdag

Ja den sidder fast som nr 1 i denne kategori da det jo er et spørgsmål som rejser sig igen og igen....

Håber du finder ud af det med bidragene osv... ellers må du jo endelig spørge

Og tak

Anmeld Citér

31. oktober 2009

Tenna92

agnieszka skriver:

nej jeg har søget om det lige før jeg skulle føde man skal alligevel vente par mdr inden man for svasr fra dem..

Og hvad så når man nu vælger at have ukendt far??

Anmeld Citér

15. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Tenna92 skriver:

Og hvad så når man nu vælger at have ukendt far??

Så kan du ikke få så meget, som hvis det barn har en far!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.