Tror jeg giver op nu .. :(((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Magsen

Mia&Tonny skriver:

Åh det er præcis det samme som jeg var igennem, jeg havde bare pokkers ondt også

Men du skal virkelig ikke ha dårlig samvittighed, ved godt det er så nemt at sige, for jeg var også selv helt fortvivlet over ikke at kunne amme og gav op da kæresten tilsidst sagde stop....

Du skal tænke på at en af de vigtigste ting, udover at bebs selvfølgelig skal ha mad  er at du har det godt....

EN GOD MOR SIDDER IKKE I BRYSTERNE SØDE!!!

Her er alt bare blevet super godt efter vores datter får mme, hun trives og er glad og sover igennem om natten nu

hvordan ondt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Mia&Allan

Maggieh skriver:

hvordan ondt?

Ehm ja sådan meget ondt  Det gjorde ondt som en kniv der blev stukket ind i mit bryst og så drejet rundt, lidt svært at forklare... Lægen mente det var fordi jeg havde svamp, men cremen hjalp ikke og han ville ikke give mig andet... Nu hvor jeg ikke ammer mere og mælken er væk, ja så har jeg ikke ondt mere

Så hvad grunden præcist har været, aner jeg ikke... Men at giver mme, er den bedste beslutning vi nogensinde har taget...

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Maggieh skriver:

dejlig opmuntrende besked!

hmm, så kan jeg jo selvf. også tænke - hun fik så ihvertfald de første 7 uger

Nemlig 

Anmeld

21. december 2010

jannebjerre

Maggieh skriver:

min datter er nu næsten 7 uger .. og siden hun var 2½ uge har jeg ikke haft nok mælk, jeg gav hende så KUN fra mig i lidt over 2 uger.. og det var i tiiimevis og indtil hun faldt i søvn af udmattelse.. den ene aften ammede jeg hende fra kl. 10 aften til 4 om natten /: .. det bliver FOR meget.. og jeg bliver VILDT stresset af at amme heeele tiden og det gør det jo ikke bedre. Vi startede så med at give hende en aften flaske, men jeg kan mærke at det ikke er nok fordi hun skal have at spise HELE tiden og i lang tid af gange OG begge bryster ..

er det for dårligt af mig at opgive nu? Jeg vil gerne amme men føler bare at det har været sådan i aalt for lang tid nu.. og det bliver kun værre hvis noget.

Kan man give om natten og morgenen kun? eller går det i stå hvis jeg stopper med at give hende om dagen? (hun bliver nemlig altid tilfreds, nat og morgen)

havde slet ikke set det her komme

ååhh hvor jeg føler med dig 

Men HUSK en god mor sidder ikke i brysterne

Anmeld

21. december 2010

ESV

Jeg kunne have skrevet dig indlæg for knap 11 måneder siden.

Det er rigtig hårdt i starten at opgive at amme men i det lange løbet bliver i glade for at have en pige der er mæt glad og tilfreds og for at far kan være mere med.

jeg ammede da det toppede 14-16 gange i døgnet fordi der ikke var nok det tog altid ca 45 min. jeg følte mig som verdens største fiasko fordi jeg ikke kunne brødføde mit eget barn men da hun havde været på flaske i 14 dage var jeg bare SÅ glad for jeg endelig havde taget mig sammen, vi havde et helt helt andet barn, glad og tilfreds hele tiden fordi hun nu fik mad nok!!

Så klø på du bliver ikke en bedre mor af at amme...

Anmeld

21. december 2010

..

Hej.

Jeg havde også store problemer med at amme min datter i begyndelsen men jeg kæmpede og hun fik kun bryst ved mig.

Er din datter sløv og utilpas eller er hun glad og trivelig, har hun våde bleer hvis hun kun ammer?

Her er et link med lidt god info:

http://altomboern.dk/artikel/amning

Kh Rikke

Anmeld

22. december 2010

Magsen

Macrolf skriver:

Hej.

Jeg havde også store problemer med at amme min datter i begyndelsen men jeg kæmpede og hun fik kun bryst ved mig.

Er din datter sløv og utilpas eller er hun glad og trivelig, har hun våde bleer hvis hun kun ammer?

Her er et link med lidt god info:

http://altomboern.dk/artikel/amning

Kh Rikke

• Fordi din modermælk uden sammenligning er det bedste og den mest optimale ernæring for dit spæde barn. Din mælk er altid sammensat, så den præcis passer til netop dit barn og dets aktuelle behov.
  • Amning nedsætter risikoen for infektionssygdomme, specielt diare, mellemørebetændelse og luftvejsinfektioner hos dit barn.
  • Amning mindsker risikoen for dehydrering og utilstrækkelig ernæring, når dit barn er sygt, og fremmer derigennem dets helbredelse.
  • Amning har muligvis en beskyttende effekt mod flere kroniske sygdomme senere i dit barns liv, som for eksempel allergi, fedme, insulinkrævende sukkersyge og forhøjet blodtryk.
  • Ammede børn har formentlig en nedsat risiko for pludselig uventet spædbarnsdødelighed (vuggedød).
  • Amning giver dig en meget god mulighed for den vigtige hud-til-hud kontakt og opbygger en stærk tilknytning og relation mellem dig og dit barn. Det er meget vigtige forhold for dit barns fysiske og mentale udvikling på både kort og lang sigt.
  • Amning har ligeledes fordele for dit helbred, og kan have forebyggede virkning på for eksempel brystkræft, æggestokkræft, det hæmmer ikke knoglemineraliseringen, men nedsætter muligvis risikoen for type 2-diabetes.
  • Endelig er amning billigt - både for samfundet, dig og familien.eD

Det gjorde det BESTEMT ikke nemmere for mig

• Dit barn kommer med tydelige synkelyde efter at have suttet i kortere tid. det hører jeg ikke meget til længere
  • Varigheden af måltiderne varierer i løbet af dagen fra korte og effektive til mere langtrukkende. I reglen er der længere pauser mellem amningerne i løbet af formiddagen og de tidlige eftermiddagstimer. Mange børn vil gerne die næsten uafbrudt sidst på eftermiddagen og i de tidlige aftentimer. Om natten er der længst tid mellem amningerne. nææ hun skal bare have hele tiden..
  • Dit barn dier og nogle børn trives på 6 amninger per døgn, mens andre børn har brug for at blive ammet 10-12 gange i døgnet, heraf 2 gange om natten.
  • Dit barn tilbydes det samme bryst, indtil det tydeligt viser, at der er færdigt ved dette bryst, inden du eventuelt skifter til det andet bryst, og at dit barn dernæst får tid til at gøre sig færdig her.
  • Dit barn virker mæt og veltilpas efter amningen OVERHOVEDET ikke
  • Dit bryst føles mindre spændt efter amningen. det føles aldrig spænt længere, heller ikke før ammning :/
  • Dit barn har 6-8 våde bleer i døgnet. - ikke så mange våde bleer..
  • Dit barn har afføringer flere gange om dagen (den første måned), senere kan der gå op til 1-2 uger mellem afføringerne. - har haft afføring 6-7 gange de seneste dage???
  • Dit barn trives og tager i gennemsnit 100-200 gram på per uge (ca. 400-800 gram på en måned). Det betyder at halvdelen af børnene har en mindre vægtøgning.- hun tager GODT på men det er ikke så underligt når jeg ammer KONSTANT plus hun får ersatning .. 

eks. ammede hende i LANG tid, begge bryster men hun blev bare IKKE færdig og blev ved at give slip og tage fat igen.. endte så med at jeg blandede en flaske på 180 ml og hun drak det hele og så var hun glad. Men det var mor ikke

et andet eks. før ammningen gik i stå.. kunne jeg mælke 180-200 ml ud på 15-20 min. prøvede idag at mælke ud og fik kun 20-25 ml på 15 min ..

Anmeld

22. december 2010

Magsen

Mia&Tonny skriver:

Ehm ja sådan meget ondt  Det gjorde ondt som en kniv der blev stukket ind i mit bryst og så drejet rundt, lidt svært at forklare... Lægen mente det var fordi jeg havde svamp, men cremen hjalp ikke og han ville ikke give mig andet... Nu hvor jeg ikke ammer mere og mælken er væk, ja så har jeg ikke ondt mere

Så hvad grunden præcist har været, aner jeg ikke... Men at giver mme, er den bedste beslutning vi nogensinde har taget...

sådan er det også her!!! min sp har set på det og siger det ikke er svamp..

Anmeld

22. december 2010

Magsen

jannebjerre skriver:

ååhh hvor jeg føler med dig 

Men HUSK en god mor sidder ikke i brysterne

det så svært !!

Anmeld

22. december 2010

Magsen

ESV skriver:

Jeg kunne have skrevet dig indlæg for knap 11 måneder siden.

Det er rigtig hårdt i starten at opgive at amme men i det lange løbet bliver i glade for at have en pige der er mæt glad og tilfreds og for at far kan være mere med.

jeg ammede da det toppede 14-16 gange i døgnet fordi der ikke var nok det tog altid ca 45 min. jeg følte mig som verdens største fiasko fordi jeg ikke kunne brødføde mit eget barn men da hun havde været på flaske i 14 dage var jeg bare SÅ glad for jeg endelig havde taget mig sammen, vi havde et helt helt andet barn, glad og tilfreds hele tiden fordi hun nu fik mad nok!!

Så klø på du bliver ikke en bedre mor af at amme...

mhh.. !!

jeg kan slet ikke få mig selv til at stoppe selvom det nok havde været nemmere end det her ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.