Tror jeg giver op nu .. :(((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

BinaMor

du er sikker på det ikke er dette http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

bortset fra det så er der grænser for hvad man skal byde sig selv., mine har aldrig fået flaske for har aldrig haft andre problemer end de vanlige appetitspring så kender desværre ikke til det men sys det er godt du har prøvet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Fru'Rugaard

Okay, ja så kan jeg godt se det..
Har du ik snakket med din sp om det?

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

22. december 2010

lucas<3

Maggieh skriver:

min datter er nu næsten 7 uger .. og siden hun var 2½ uge har jeg ikke haft nok mælk, jeg gav hende så KUN fra mig i lidt over 2 uger.. og det var i tiiimevis og indtil hun faldt i søvn af udmattelse.. den ene aften ammede jeg hende fra kl. 10 aften til 4 om natten /: .. det bliver FOR meget.. og jeg bliver VILDT stresset af at amme heeele tiden og det gør det jo ikke bedre. Vi startede så med at give hende en aften flaske, men jeg kan mærke at det ikke er nok fordi hun skal have at spise HELE tiden og i lang tid af gange OG begge bryster ..

er det for dårligt af mig at opgive nu? Jeg vil gerne amme men føler bare at det har været sådan i aalt for lang tid nu.. og det bliver kun værre hvis noget.

Kan man give om natten og morgenen kun? eller går det i stå hvis jeg stopper med at give hende om dagen? (hun bliver nemlig altid tilfreds, nat og morgen)

havde slet ikke set det her komme

heej..

jeg havde samme problem med min søn, og jeg supleret op med flaske når jeg kunne mærke han ikk blev ordenlig mæt. men min sp sagde bare at han skulle blive ved med og ammes for jo mere han suttede jo mere mælk kom der.. jeg ammede ham i 4 måneder..

Anmeld

22. december 2010

Magsen

BinaMor skriver:

du er sikker på det ikke er dette http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

bortset fra det så er der grænser for hvad man skal byde sig selv., mine har aldrig fået flaske for har aldrig haft andre problemer end de vanlige appetitspring så kender desværre ikke til det men sys det er godt du har prøvet

medmindre hun har haft appetitsprin siden hun var ca 3 uger så er jeg ret sikker på det ikke er det ja ..

Anmeld

22. december 2010

Magsen

Fru'Rugaard skriver:

Okay, ja så kan jeg godt se det..
Har du ik snakket med din sp om det?

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

jo, men det er allerede lang tid siden.. da sagde hun at jeg bare skulle blive ved og at der nok skulle komme mere mælk men det gør det bare ikke .. hun bliver mere og mere sur på mors bryst.. giver slip, tager fat igen osv .. og så sagde hun jo det samme som alle andre .. går det ikke jamen så er der bare ikke noget at gøre og at jeg skulle huske at en god mor ikke sidder i brysterne ..

Anmeld

22. december 2010

Tulle28

Maggieh skriver:

jeg VIL amme mit barn! mere end noget andet!! vidste egentlig ikke at her var en ammerådgiver? hvor finder jeg ham/hende??

- det ved jeg også godt.. jeg var bare en rigtig god mælk ko men nuu.. jaså kommer der kun 20-25 ud.. så det derfor jeg bekymrer mig ..

jeg vil gerne prøve at blive ved.. skulle stoppe igår.. så udsatte jeg det til idag, og nu sidder jeg IGEN igen og ammer hende altså jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at lade være selvom hun overhooovedet ikke bliver tilfreds og det går mig meeeegt på, psykisk

Jamen, hvis du går ind under "Rådgivning", så er der en masse forskellige man kan skrive til, heriblandt også en ammerådgiver. Hun kan garanteret hjælpe dig.

Jeg synes det er rigtig flot du stadigvæk ammer, selvom du er så frustreret - hvem hulen havde også troet at det skulle være så pokkers svært at amme?!? Det synes jeg også nogen "glemte" at fortælle mig.

Bare husk, at babyer er meget bedre til at malke ud end en pumpe er - så du kan ikke rigtig regne med den mængde, du selv kan pumpe ud, svarer til den mængde din datter kan få ud.

Anmeld

22. december 2010

Tulle28

Maggieh skriver:

jo, men det er allerede lang tid siden.. da sagde hun at jeg bare skulle blive ved og at der nok skulle komme mere mælk men det gør det bare ikke .. hun bliver mere og mere sur på mors bryst.. giver slip, tager fat igen osv .. og så sagde hun jo det samme som alle andre .. går det ikke jamen så er der bare ikke noget at gøre og at jeg skulle huske at en god mor ikke sidder i brysterne ..

Glemte lige: Husk at beskrive din datters adfærd helt præcist, hvis og når du skriver til ammerådgiveren. For der kan jo være så meget i vejen - måske er hun bare utålmidg, hvis din mælk løber langsomt? Er der noget af dette du kan nikke genkendende til? For så har du måske overproduktion (selvom det nu ikke lyder sådan udfra det du har beskrevet indtil nu).

• Barnet græder ofte og er ofte meget irritabel og rastløs
  • Barnet kløjes i mælken under amningen
  • Barnet lader til at bide eller hage sig fast i brystvorten under amningen
  • Mælken sprøjter når barnet giver slip, specielt i begyndelsen af en amning
  • Moderen kan have ømme brystvorter
  • Amningen føles ofte som en kamp, hvor babyen tager fat og giver slip hele tiden
  • Barnet dier ofte og i meget kort tid, 5 eller 10 min ad gangen
  • Barnet lader til at have et had/kærlighedsforhold til brystet
  • Barnet bøvser meget eller har meget luft i maven, og har tendens til at gylpe meget
  • Barnet har grøn, tynd eller slimet eksplosiv afføring
  • Moderens bryster føles ofte overfyldte
  • Moderen har ofte tilstoppede mælkegange

I så fald, kan du læse mere her: http://ammenet.dk/wiki/overproduktion

Det KAN jo også være tigerspring - der kan de godt have rigtig meget brug for mor = babserne i en periode. Sådan kan jeg huske min datter havde en periode, da hun var på din datters alder.

Anmeld

22. december 2010

Magsen

Tulle28 skriver:

Glemte lige: Husk at beskrive din datters adfærd helt præcist, hvis og når du skriver til ammerådgiveren. For der kan jo være så meget i vejen - måske er hun bare utålmidg, hvis din mælk løber langsomt? Er der noget af dette du kan nikke genkendende til? For så har du måske overproduktion (selvom det nu ikke lyder sådan udfra det du har beskrevet indtil nu).

• Barnet græder ofte og er ofte meget irritabel og rastløs - hun kan ikke finde udaf at græde hvis man kan sige det sådan hehe. men piver RIGTIG meget..
  • Barnet kløjes i mælken under amningen - nææ..
  • Barnet lader til at bide eller hage sig fast i brystvorten under amningen -??
  • Mælken sprøjter når barnet giver slip, specielt i begyndelsen af en amning - JA ?
  • Moderen kan have ømme brystvorter - JA ?
  • Amningen føles ofte som en kamp, hvor babyen tager fat og giver slip hele tiden - JA heele tiden
  • Barnet bøvser meget eller har meget luft i maven, og har tendens til at gylpe meget - JA ?
  • Barnet har grøn, tynd eller slimet eksplosiv afføring - øhm, hun har 'klumpet' afføring .. ?
  • Moderens bryster føles ofte overfyldte - OVERHOVEDET ikke ..
  • Moderen har ofte tilstoppede mælkegange - Sleet ikke ..

Det KAN jo også være tigerspring - der kan de godt have rigtig meget brug for mor = babserne i en periode. Sådan kan jeg huske min datter havde en periode, da hun var på din datters alder.

hvis det er tigerspring så har hun haft det siden hun var ca 3 uger og så længe tror jeg nu ikke liiige det kan vare ..

tak for svar !!

- besvarer dig bare i din besked

Anmeld

3. januar 2011

Magsen

Tulle28 skriver:

• Barnet græder ofte og er ofte meget irritabel og rastløs
  • Barnet kløjes i mælken under amningen
  • Barnet lader til at bide eller hage sig fast i brystvorten under amningen
  • Mælken sprøjter når barnet giver slip, specielt i begyndelsen af en amning
  • Moderen kan have ømme brystvorter
  • Amningen føles ofte som en kamp, hvor babyen tager fat og giver slip hele tiden
  • Barnet bøvser meget eller har meget luft i maven, og har tendens til at gylpe meget
  • Barnet har grøn, tynd eller slimet eksplosiv afføring
  • Moderens bryster føles ofte overfyldte
  • Moderen har ofte tilstoppede mælkegange

vil lige skrive tilbage til dig og sige tuuuuuuuusind tak for dit råd!!! takket være dig ammer jeg stadig

du er også lige nævnt i min nye tråd

Anmeld

3. januar 2011

Tulle28

Maggieh skriver:

vil lige skrive tilbage til dig og sige tuuuuuuuusind tak for dit råd!!! takket være dig ammer jeg stadig

du er også lige nævnt i min nye tråd

Jubiii det er jeg glad for at høre - har lige skrevet i din nye tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.