Tror jeg giver op nu .. :(((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

uduak

Maggieh skriver:

var det ikke også vildt svært at opgive?

Jo det var meget svært at skulle give op, da jeg hele tiden have sagt jeg ville amme mine børn.

Men jeg kunne jo godt se det ikke gik mere, når han begyndte at tabe sig selvom han spiste hele tiden.Det gjorde det lidt nemmere da jeg kunne begynde at mærke hvor meget han forandrede sig efter han fik MME, fra at være utilfreds, ked, græde meget og ikke sove.Til bare at være glad og sove godtog jeg kunne sidde og kigge på ham og bare se på hans ansigt hvor tilfreds han var.

Så den dag i dag vil jeg også sige man ikke skal amme for hver en pris, til sidst var jeg så frustreret og min kæreste også.Jeg kunne jo hverken få sovet og kunne heller ikke gå nogen vejne uden ham, kunne ikke engang gå en tur med hunden. Da det højst gik 10 min så ringede min kæreste, som så stod med et skrigende barn der ikke ville sove og ikke var til at tryste på nogen måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Magsen

iris-mor skriver:

Man skal gøre det der er bedst for mor og barn, det nytter ikke lille Maggi (rigtig sødt navn) at mor er træt og frustreret.

En anden fordel ved ikke at amme er at far kan være mere med, mor og baby sover bedre om natten.

Pøj pøj med din beslutning.

ida

præcis! og tak for det

Anmeld

21. december 2010

Magsen

morethanperfect skriver:

Orr skatter .. Ikke tag det så tungt .. (det gjorde jeg også)

Det er skide træls når de små ikke blir mæt, men der er ikke så meget andet og gøre .. Jeg ammede hele tiden, og han blev ved og ved m og spise ... 

Jeg syns det heelt okay at stoppe her , jeg gav selv op for længe siden 

Men har nu en glad og mæt baby  

..

hun er nemlig også tilfreds og glad når hun får flaske..

Anmeld

21. december 2010

morethanperfect

Maggieh skriver:

..

hun er nemlig også tilfreds og glad når hun får flaske..

Ja , så er det jo bare det der skal til .. 

Jeg kan huske lige da jeg var stoppet med at amme .. Jeg kunne bare lige pludselig begynde og tude fordi jeg syns det var så hårdt at jeg ikke ammede mere .. 

Man skal bare huske ikke at bebrejde sig selv 

Anmeld

21. december 2010

Fru'Rugaard

Hvis du malker ud hver 2-4 time, så får du mere mælk, jo mere du ammer eller malker ud, jo mere mælk får du.
Og det du malker ud, kan du så give hende i flaske, muligvis.

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

21. december 2010

Magsen

Fru'Rugaard skriver:

Hvis du malker ud hver 2-4 time, så får du mere mælk, jo mere du ammer eller malker ud, jo mere mælk får du.
Og det du malker ud, kan du så give hende i flaske, muligvis.

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

det så også sådan jeg har gjort i 4 uger nu.. og der kommer IKKE mere.. hun ammer så går der en time så vil hun have mere.. så det er ikke der problemet ligger, jeg HAR bare ikke nok mælk

Anmeld

21. december 2010

Magsen

quar20 skriver:

Arhhh det kunne ligeså godt have været mig det har skrevet det her indlæg..!!

HUSK : EN GOD MOR SIDDER IKKE I BRYSTERNE...!!

Liam får en flaske om morgenen og om aftenen og resten af dagen får han ved mig.. Han er 5 uger idag..!! Føler du det er hård og træls at amme så stop min pige..!! Der er ingen grund til at fortsætte hvis DU syntes det er hårdt og træls..!! Husk på jo mere du sidder og kæmper og nærmest græder over ikke at kunne give hende hvad hun har brug for - jo mere ked og fortvivlet bliver hun, fordi hun kan mærke på dig at DU ikke nyder det..!!

Så syntes du det hele er for meget nu så stop du bare..!!

Liam får MAX 100ml om morgenen og om aftenen..!! Min sp. sagde at man får altså intet ud af at amme i mere end 1 time af gangen også skal brysterne have ro mindst 2 timer..!! Jeg sad nemlig oppe i 5 timer i træk for at amme, og var fuldstændig færdig af gråd..!! Det resulterede i meget ømme og røde brysvorter hvor jeg hylede hvergang han suttede og nu med brystbetændelse..!!

amning er bedst for barnet indtil de er 6 måneder som alle de kloger siger, men du kan vende den om og stille dig spørgsmålet.. Hvad vil jeg give min datter? - En glad og overskudsmor eller en mor der er grædefærdig og absolut ikke kan klarer tanken om at sidde 4-5 timer i streg..!!

Håber det hjælper dig lidt på vejen..

KÆMPE juleknus til dig

Der er åbenbart mange der har det på samme måde kan jeg se..

jeg nyder at amme hende, bare ikke i så lang tid af gangen, men kan ikke forestille mig at stoppe ..

præcis!

tak for svar og tilbage til dig!

Anmeld

21. december 2010

Magsen

Alberts/ skriver:

jeg havde præsis samme problem det stoppede bare da han  var 8 uger og stoppede efter en bryst betændelse

hvis du vil stoppe så stop(; og lad for guds skyld hver med at pine dig selv med det, en god mor hænger ikke i brysterne men i hjertet, og du har kæmpet, så bare stop. du kan som du selv forslår amme om natten(; det gjorde jeg og fungeret fint i en tid, men pludslig var de helt tomme,

Kram

hvor lang tid fungerede det for dig?

Anmeld

21. december 2010

Alberts/

Maggieh skriver:

hvor lang tid fungerede det for dig?

3 uger med at amme om natten morgen og ved en 16 tiden

Anmeld

21. december 2010

Magsen

SussieThyssen skriver:

Ja..jeg ved præcis hvordan du har det, sådan havde jeg det også med min den første, men da jeg først havde taget min beslutning om at stoppe, så fik jeg ro i sjælen og det var guddommeligt.
Nogle kvinder er bare ikke gode ammere og sådan er det. Naturfolk klarer det ved at de nærmeste kvinder i slægten eller landsbyen hjælper til, så det kan løses på den måde, og vi kvinder her i Europa er så heldige at vi kan få mælken som pulver og tilsætte en tår vand.
Men er du i tvivl om hvorvidt man svigter sine børn ved ikke at amme, så gå ind på min profil og se på mine 3 "unger", og sig mig om de ser særligt svigtede ud 
Det er den psykiske kontakt og nærhed, dit barn først og fremmest har brug for, og så er det ikke så vigtigt om den mælk det får kommer ud af en babs eller en flaske.

dejlig opmuntrende besked!

hmm, så kan jeg jo selvf. også tænke - hun fik så ihvertfald de første 7 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.