Isabella, Bella som kælenavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

Musen5

Sofia skriver:

Når jeg hører Bella tænker jeg på Twilight Jeg synes det lyder rigtig fint.

Hmmm det tænkte jeg oxo, men det er da nogle fine navne alligevel

/livsmor 13+0 (eller noget)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

LinLin

Buito skriver:

Jeg kan godt li Bella, synes ikke det er et hundenavn overhovedet 

Det kommer måske an på om man har "Kendt" en hund der hed det

Anmeld

19. december 2010

Tanja84

Dinna88 skriver:

Der er jeg helt enig med dig! Jeg kan ikke helt se meningen i at vælge et navn man egentlig synes er for langt

Jeg kender faktisk nogen der fravalgte navnet Frederikke fordi de var bange for at hun ville blive kaldt Rikke, hvilket de synes er et forfærdeligt navn, haha  

Ha, ha... manden og jeg sad med præcis samme problem, da vi skulle vælge navn til Emma. Vi kunne rigtig godt lide navnet Jennifer, men jeg vidste med 99% sikkerhed at hun sikkert ville blive kaldt for Jenni, og det navn kan jeg slet ikke have til min egen datter, da jeg gik i skole med en der hed det, og hende kunne jeg ikke lide

Sjovt som man dømmer navne ud fra folk man kender med det navn

Anmeld

19. december 2010

Dinna88

Tanja84 skriver:

Ha, ha... manden og jeg sad med præcis samme problem, da vi skulle vælge navn til Emma. Vi kunne rigtig godt lide navnet Jennifer, men jeg vidste med 99% sikkerhed at hun sikkert ville blive kaldt for Jenni, og det navn kan jeg slet ikke have til min egen datter, da jeg gik i skole med en der hed det, og hende kunne jeg ikke lide

Sjovt som man dømmer navne ud fra folk man kender med det navn

Men sikke et sødt navn I så fandt

Ja, altså, da jeg var yngre, og så 90210, HADEDE jeg navnet David fordi David der i er vildt træls da han er helt ung. Lignende tilfælde har jeg mange af! Det er lidt sjovt, ja

Anmeld

19. december 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
i min verden så er Bella en lille sort, tyk labrador.. jeg har kendt ikke mindre end tre hunde der hed Bella..
Sådan er det vist med nogle navne - dem forbinder 'man' med noget bestemt..
Men! Jeg synes, at i skal kalde jeres datter lige præcis dét i har lyst til..
Dog skal i, efter min mening, navngive hende dét i har tænkt jer at kalde hende i hverdagene.. Fx hedder min mand Lars, men er altid blevet kaldt Lasse af både forældre, søskende og resten af familien.. Det véd jeg han har været træt af i mange situationer..
Anja..

Anmeld

19. december 2010

DK

Sofia skriver:

Når jeg hører Bella tænker jeg på Twilight Jeg synes det lyder rigtig fint.

Også mig

Anmeld

19. december 2010

Giraffen

blomst84 skriver:

Hun hedder jo Bell

hun hedder faktisk Belle (det franske ord for smuk) så det er lidt den samme mening 

Anmeld

19. december 2010

Giraffen

DianaBaastrup skriver:

okay hihi troede det var Bella 

hun hedder Belle (det franske ord for smuk) så det er lidt den samme mening 

Anmeld

27. december 2010

eElak

Jeg stod med et lign. problem da vi skulle finde et navn til knægten... 

Min søn hedder Vincent, og vi havde svært ved at finde navn til ham.. 

Jeg tænkte at han nok endte med at blive kaldt Vince, som kælenavn og i daglig tale - både herhjemme og af venner. 

jeg luftede lige muligheden overfor hans far - om at nøjes med at navngive ham Vince - det ville han ikke høre tale om, og inderst inde var jeg også enig... 

Idag... Tjah, der bliver vores søn sjovt nok IKKE kaldt Vince.. Jo af hans dagplejemor, men det har jeg heldigvis intet imod... Herhjemme hedder knægten Vincent i daglig tale... Af omtale baronen ;-)

Så synes da sagtens at i kan døbe hende Isabella og så kalde hende Bella som kælenavn.. Men.. Bella er jo også flot for sig, så hvorfor ikke bare lade hende døbes som det??

Mangler lidt argumantationen fra trådstarter :-D 

Anmeld

27. december 2010

tinasmor

Jeg synes da sagtens i kan døbe hende Isabella og så kalde hende Bella. For mig er det da det same som når folk giver et for og mellemnavn. (og kun kalder barnet fornavnet) så ville argumentet da også være "hvorfor så ikke bare have et fornavn". Jeg synes da det er fint med Isabella, for så kan hun som voksen da selv bestemme om det skal være det rigtige navn, eller kaldenavnet.

Jeg selv har mange "gamle" venner hvor jeg aldrig hedder andet end mit "kælenavn- som også er et alm. navn. og så nye bekendtskaber hvor jeg hedder mit døbenavn. Det er da bare hyggeligt synes jeg. Sådan er det jo med kælenavne (forkortelser osv) at det jo ofte er dem som har kendt en længe og holder af en som kalder en det)

Så nej, jeg synes slet ikke det er nødvendigt at døbe hende Bella. For mig lyder det som om I kan lide begge navne, og så er det da en god løsning. Måske bedsteforældrene bedre kan lide Isabella og så kan De jo kalde hende det, og andre kan måske sige Isa osv osv. Sådan er det jo. Man får ofte mange navne gennem livet (f.eks hed jeg altid mit efternavn da jeg spillede håndbold hele min ungdom osv)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.