Hej piger
Nu vil jeg fortælle min historie, da jeg formoder, at andre unge møder kan få nogle ideer. Det er første gang jeg gør det, hvorfor det føles lidt mærkeligt
Jeg blev gravid med min søn som 17 årige og fødte lige efter min 18 års fødselsdag. Nu er min søn snart 11 år! - tiden går
Kort fortalt, synes jeg det var hårdt i starten - jeg mistede mange af mine veninder og måtte droppe ud af 2G - desuden var min søn heller ikke et nemt barn!Efter endt barsel begyndte jeg at tænke, "Hvad skal jeg" - Først var jeg et par måneder på kontanthjælp derefter fandt jeg et rengøringsjob, som jeg ikke var glad for, da der var rigtig meget at se til men få timer!
...i det hele taget var jeg rimelig utilfreds med min situation og tvivlede rimelig meget på min fremtid
Efter lange samtaler med min socialrådgiver fra kommunen samt min mand, besluttede jeg mig for at virkliggøre min drøm, nemlig at starte på politiforskolen(grundforløb) - på den måde kunne jeg komme ind på politiskolen. Jeg færdiggjorde politiforskolen, men kunne mærke på mig selv, at det alligevel ikke var lige det jeg brændte for, da jeg mest interesserede mig for at "løse problemer" og prøve at finde muligheder, altså måtte jeg læse til socialrådgiver. Da jeg ikke havde en gymnasial udd., kunne jeg derfor ikke søge ind på socialrådgiver udd. og ikke mindst skulle jeg have et gennemsnit på over 8,5 for at være sikker på at blive optaget på socialrådgiver udd. - pu ha, laaaang vej, tænkte jeg
Det lange af det korte startede jeg på gymnasie igen efter 4 år, he he
jeg var 21 år og resten af klassen bestod af 16-17 årige
- og da de fandt ud af, at jeg havde en søn på 3½ år gloede de alle sammen meget bedømmende på mig
og rygterne om at jeg var mærkelig osv. osv. tog fart...dog overlevede jeg og blev student med et gennemsnit på 9,7
...derefter søgte jeg ind på socialrådgiver udd. og blev optaget. De samme grusomme fordomme om min personlighed, grundet min tittel "ung mor" afkræftede mig
-noget andet var, at studiet var meget svært med rigtig mange lektier, afleveringsopgaver, synopser, eksamener osv. ...men jeg var stædig - trods mange dage med tårer i øjnene tog jeg den lange vej med toget
(lidt over en time hver vej!).... I år blev jeg færdigudd. socialrådgiver med et snit på 10,5...det skal også lige siges, at jeg under soc.råd.udd. tog kørekort og bestod første gang i begge prøver
Idag er jeg fortsat sammen med min mand(søns far), arbejder som soc.rådg. 37 t. ugl. med psykisk syge og misbrugere., dog er jeg for en uge siden gået på barsel, da jeg har termin den 31 januar 2011. Vi glæder os så meget til at møde lillebror

Altså kan unge mødre også komme videre med deres liv, hvis de vil!! - det er bestemt meget sværere med et barn, kæreste/mand og ikke mindst hjemlige gøremål, men det kan lade sig gøre.
Sorry
det blev en LAAANG historie
Krydser fingre 

for alle unge mødre - Glædelig jul til jer alle sammen