unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Anette&Sophia

Miss.Sunshine skriver:

Lige præcis. Og jeg tror problemet kan være at mange rigtig unge ikke er klar over PRÆCIS hvad det indebærer at få sådan en lille størrelse. babyer er jo søde og dufter dejligt, ja bevares,men de kræver at få deres behov opfyldt, også selvom det ikke passer ind i moderens program. Og de bliver også større. + den store følelse af ansvar der kan overvælde en. det er trods alt et menneske liv man pludselig har ansvaret for. Det er sgu ikke nogen lille opgave

nemlig. har selv en lillebror på 4, og ham har jeg skiftet den klammeste skide røv på, men det er sgu glemt bagefter. man skal nok bare være med på babyblob fra starten hihi.

glemmer aldrig det jeg fik af vide min far havde gjort den gang jeg var lille og sød. han skulle skifte det han troede der var en almindelig tisseblé. "KIIIIIIIRSTEEEEEN?!" ( min mor ) - Anette lugter, og har overskidt det hele, kom liiiiigee!

haha. hvad er der med mænd og lorte bleér? - de er da vandt til at have beskidte fingre, medmindre de er kontordimser. 

( emnet har vidst lige taget en lille drejning )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Benjamins'mor

Alberts/ skriver:

haha ej okay det passer faktisk ikk med de der dumme blikke, så du ham i fakta, var for anden gang idag nede og købe baby mælk da jeg ville have to istedet for en så da jeg kom med den bette på maven og skulle betale for mælken spørger han er du sikker på han skal spise så meget? har du nu også styr på det haha

måtte så fortælle ham ideen med at have nok mælk hjemme nu når der jo er lorte vejr som man ikke kan regne med

Sikke da en idiot. Det rager da heller ikke ham hvor meget dit barn spiser.

Anmeld

17. december 2010

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg var selv næsten 20, da jeg fik min søn for 4 år siden og nu er vi henholdvis 4 og 24.. så jeg var vel også ung mor..

Jeg har aldrig rigtig mødt fordomme som sådan, men har tit lagt mærke til folks blikke, da jeg var lidt yngre om kom trillende med en barnevogn..

Der hvor min søn har gået i VS og nu samme sted i BH, har de aldrig sagt nogle bemærkninger eller noget om at jeg var ung mor osv..

Selvf. var min familie overraskede da de fik at vide jeg skulle have et barn, men de har altid 100% stået bag mig og altid hjulpet mig, hvis der skulle være brug for det.. 

Så har heldigvis aldrig oplevet noget negativt som sådan.. 

Anmeld

17. december 2010

Alberts/

281210 skriver:

Sikke da en idiot. Det rager da heller ikke ham hvor meget dit barn spiser.

haha

Anmeld

17. december 2010

millesofie

Christina92!<3 skriver:

ja det seriøst  min storebror var med idag og da  vi kom d sage han ogsp hold da kæft de kiggede helt vildt ¨på diig!! jeg hader det nogle gange! jeg går også i skole der sad en pige for noget siden som IKKKK  ku få børn hun sage lige ud til nogen andre ja dem på 17-18 år skulle ha sådan en knytnæver lige i hovdet det remte miig altså må jeg indrømme jeg gør alt hvad jeg kan for min søn og lømper for og få uddan og så sådan noget der gør altså ondt

jeg kan godt forstå du bliver ramt når der sidder fjolser og siger sådan noget... sådan en idiot, sage du noget til hende tror ikke jeg ville kunne styre mig

men seriøst hør på en som siden hun var 5år gammel har været udenfor og blevet peget af.. luk øjnene for det, kast det væk det de siger

tænk på alt det gode du gør for dit barn, du er jo ikke den mor de taler om, for hun må jo være en seriøs dårlig og ukompetent og sløset mor som vælger sig selv frem for sit barn OG SÅDAN ER DU JO IKKE  og de mennesker der glor på dig nede i legestuen, stop op og henvend dig til den nærmeste og sig (i et neotralt tonelege) undskuld mig men du ser så søgende ud, var der noget du ville?? og læg det ud som om du vil hjælpe hende.. det er den bedste sætning folk bliver helt paf!! og er hun fræk og siger noget med ung mor og andre nedværdigende ord giver du bare tilbage i samme neotrale tone som før, det kan jeg da ikke forstå, du virker da ellers som et fornuftigt menneske, men jeg tror vores samtale er slut nu. sæt dig med oprejst pande og giv dit barn tøj på og rejst dig sig pænt forvel i døren til dem alle sammen og gå(og så kan man jo altid tænke )

og så er det sidste gang de kigger

Anmeld

17. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Jeg dømmer ikke unge mødre, ville gerne selv have været yngre når jeg fik min første.

Synes ikke det er synd for barnet, man kan være lige så god mor som ung. Og en mor på 30 kan være en dårligere mor end den unge.

Til gengæld synes jeg at det KAN være synd for den unge. Synes man skal nyde sin ungdom , den uden børn, til man føler sig "færdig med det". Hvis man bliver ung mor ved et uheld er det jo ikke sikkert at man har nået det.

Desuden er det sådan at pga ens naturlige udviklling, Jeg siger IKKE ALLE men nogle unge/teenagere har svært ved at sætte sig ud over sine egne behov. Og det er HELT naturligt.

Man kan have haft en anden udvikling gennem livet der gør at man er nået længere og derudover så modnes ALLE til at være mor graviditeten igennem, også unge.

Anmeld

17. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Og forresten så heler kroppen bedre ovenpå en fødsel når man er yngre. Kroppen bygget til at få børn langt tidligere end folk får idag. Synes det er mere forargende at folk får børn når de er i 40´erne.

Bedre at være ung med sine børn Så har de jo også mor længere.

Anmeld

17. december 2010

H+S Skjolgborg.

jeg ville bare sig kan vil man og ønsker man det så hvorfor ikke... ens engen valg..

jeg ville heller se en 15-18 år gravid ind en på 50-80 år... det er sgu mere syndt....

Anmeld

17. december 2010

H+S Skjolgborg.

sommerbarn<3 skriver:

Og forresten så heler kroppen bedre ovenpå en fødsel når man er yngre. Kroppen bygget til at få børn langt tidligere end folk får idag. Synes det er mere forargende at folk får børn når de er i 40´erne.

Bedre at være ung med sine børn Så har de jo også mor længere.

lige det jeg mente...

Anmeld

17. december 2010

lara82

Hej piger

Nu vil jeg fortælle min historie, da jeg formoder, at andre unge møder kan få nogle ideer. Det er første gang jeg gør det, hvorfor det føles lidt mærkeligt

Jeg blev gravid med min søn som 17 årige og fødte lige efter min 18 års fødselsdag. Nu er min søn snart 11 år! - tiden går

Kort fortalt, synes jeg det var hårdt i starten - jeg mistede mange af mine veninder og måtte droppe ud af 2G - desuden var min søn heller ikke et nemt barn!Efter endt barsel begyndte jeg at tænke, "Hvad skal jeg" - Først var jeg et par måneder på kontanthjælp derefter fandt jeg et rengøringsjob, som jeg ikke var glad for, da der var rigtig meget at se til men få timer!...i det hele taget var jeg rimelig utilfreds med min  situation og tvivlede rimelig meget på min fremtid

Efter lange samtaler med min socialrådgiver fra kommunen samt min mand, besluttede jeg mig for at virkliggøre min drøm, nemlig at starte på politiforskolen(grundforløb) - på den måde kunne jeg komme ind på politiskolen. Jeg færdiggjorde politiforskolen, men kunne mærke på mig selv, at det alligevel ikke var lige det jeg brændte for, da jeg mest interesserede mig for at "løse problemer" og prøve at finde muligheder, altså måtte jeg læse til socialrådgiver. Da jeg ikke havde en gymnasial udd., kunne jeg derfor ikke søge ind på socialrådgiver udd. og ikke mindst skulle jeg have et gennemsnit på over 8,5 for at være sikker på at blive optaget på socialrådgiver udd. - pu ha, laaaang vej, tænkte jeg

Det lange af det korte startede jeg på gymnasie igen efter 4 år, he he jeg var 21 år og resten af klassen bestod af 16-17 årige - og da de fandt ud af, at jeg havde en søn på 3½ år gloede de alle sammen meget bedømmende på mig og rygterne om at jeg var mærkelig osv. osv. tog fart...dog overlevede jeg og blev student med et gennemsnit på 9,7...derefter søgte jeg ind på socialrådgiver udd. og blev optaget. De samme grusomme fordomme om min personlighed, grundet min tittel "ung mor" afkræftede mig -noget andet var, at studiet var meget svært med rigtig mange lektier, afleveringsopgaver, synopser, eksamener osv. ...men jeg var stædig - trods mange dage med tårer i øjnene tog jeg den lange vej med toget(lidt over en time hver vej!).... I år blev jeg færdigudd. socialrådgiver med et snit på 10,5...det skal også lige siges, at jeg under soc.råd.udd. tog kørekort og bestod første gang i begge prøver

Idag er jeg fortsat sammen med min mand(søns far), arbejder som soc.rådg. 37 t. ugl. med psykisk syge og misbrugere., dog er jeg for en uge siden gået på barsel, da jeg har termin den 31 januar 2011. Vi glæder os så meget til at møde lillebror

Altså kan unge mødre også komme videre med deres liv, hvis de vil!! - det er bestemt meget sværere med et barn, kæreste/mand og ikke mindst hjemlige gøremål, men det kan lade sig gøre.

Sorry det blev en LAAANG historie

Krydser fingre  for alle unge mødre - Glædelig jul til jer alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.