unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Mullebergen

Det er folks eget valg, dog kan jeg godt forarges over børn (ja, det er man efter min mening før man bliver 18) der planlægger at få barn -Især hvis de ikke har en indkomst der kan forsørge barnet.

Jeg ville aldrig selv få børn så tidligt og fravalgte det også da jeg var 19 år -Jeg ville gerne leve min ungdom og jeg har aldrig nogensinde fortrudt, de år ville jeg ikke have været foruden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

JuelZ

Altså da jeg for godt 2 uger siden skulle ned og købe en graviditetstest, blev jeg allerede gloet på fordi jeg ser - ekstrem ung ud, uden makeup og jeg hørte en ældre kvinde sige til sin mand "hold da kæft, en klam tøs, allerede måske at være gravid, hun burde skamme sig, arme barn, må det blive fjernet fra hende"...
- Det er det eneste jeg hørte,... Jeg er dog kun få uger henne, men begynder allerede at høre ting og sager når jeg fx er inden og kigge tremmeseng o.lign.. Jeg er lige fyldt 19år... Og jeg fortryder ikke at jeg er gravid, og vil heller ikke fortryde... Ja det bliver hårdt, men sådan er det sku for alle, uanset alder...

Alle kan være lige gode, og lige dårlige ! sådan er det bare, vi er hver især forskellige... Men jeg har ingen problemer med unge mødre, så længe de passer deres barn som de skal

Anmeld

18. december 2010

tinasmor

Jeg tror sagtens unge mødre kan være gode mødre for deres børn. Min egen holdning er, at jeg ville blive meget ked af det hvis min egen datter når hun blev voksen valgte at få et barn tidligt. Mine årsager er følgende: Unge mødre (og her snakker jeg om dem på f.eks 16-17 år) har ofte ingen uddannelse, de hænger fast i kh eller ender med ufaglært arbejde, har skiftende kærester (hvilket jo er helt normalt når man er så ung), har jo ikke rigtig fået dannet sin egen identitet, vil gå glip af en masse ved at læse videre på uddannelse, få oplevelser ved at rejse. Mit ønske for hende vil være: Få en god uddannelse, se verden, få et fast kæreste og nyd livet. Babygråd og faste rammer med et barn er ikke noget der løber nogle steder. I mit hoved er en idel alder til at få børn omkring 25 år. Alt i dette indlæg er selvfølgelig generaliseret. Men jeg synes altså, at der er så mange eksempler på unge piger hvor barnet nærmest vokser op hos mormor (og gudske lov for bedste mødre som hjælper) Og jeg tænker også, at det må være dejligt at være en mor som barnet senere kan se op til mht have et godt job en god uddannelse en stabil hverdag osv. Alt dette kan man selvfølgelig sagtens få hvis man bliver mor som 18 årig og læser videre, og selvfølgelig har ens morevne ikke noget at gøre med hvilken udd og job man har. Men jeg kan bare ikke forstå hvorfor man med vilje ønkser at få et barn så tidligt. Hvis det er et uheld man bliver gravid, så er det selvfølgelig fint at man ikke ønsker en abort og man gør sit bedste. Men som sagt håber jeg meget, at min egen pige vil nyde livet og gøre alle de ting jeg ønsker for hende før hun bliver gravid og mor.

Anmeld

18. december 2010

Margorie

Som ung mor (jeg er 21 nu, men var 18 da jeg fødte) må jeg da vist være lidt dobbelt moralsk- for jeg glor sgu også lige engang hvis jeg ser en alt for ung pige med et barn. Men for mig drejer det sig ikke meget om alder, mere om den usikkerhed man tit kan se lige under overfladen hos meget unge mødre, at de mangler den modenhed, viden og tålmodighed man tilegner sig med alderen. Det er tit ret let at se på en person om han/hun har ro i sit liv og styr på tilværelsen- og det er min holdning at det mangler mange unge forældre altså. Men der er jo også dem der klare det super, dem der lære at klare det super, og stor hånd til dem da. Men mange bliver 'tabt' og klare det kun lige med nød og næppe, og det er ikke godt nok i min verden. Derfor kommer de mange fordomme nok. Jeg har ikke selv oplevet fordomme.

Anmeld

18. december 2010

lucas<3

jeg syns helt klart det er for tidligt og få børn når man er under 18, for det er lige i alderen hvor man er færdig med skolen og skal igang med en udd. og måske masser a sprut og fester. men selvf, hvis de unge piger føler sig klar og vel ha et barn så er der vel ingen grund til og se surt og nede stiger dem..  de kan være ligeså go´ mor som en på 50 eller 30 for den sags skyld. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.