Kære mødregruppe 1. kvartal 2011 :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Riksen

Ih, jeg synes også at vores mødregruppe fungerer rigtigt godt og at her er god stemning. Her er bare rigtigt hyggeligt at være, så jeg bruger efterhånden det meste af min baby.dk-tid herinde, da jeg synes der er blevet for meget fnidder og uvenskab i de andre debatrum.

Jeg er jo så en af dem, der stadig stresser med studiet, så jeg er ikke så aktiv herinde. Men, men, men... jeg forsøger da at følge med i hvad der sker i vores lille grupperum, for det skal man jo - kan jo overhovedet ikke fungere uden  Men altså, lige pt. er jeg nok mest sådan et slags spøgelse, der en gang i mellem tjekker vores gruppe for at blive opdateret  for derefter at begrave mig i skriveriet igen... Men jeg er her altså stadig og har ikke glemt jer!

Uha, champagne.... og sprut i det hele taget. MUMS! Hvor kan jeg godt følge jer! Så sent som i går snakkede vi om hvor meget jeg glæder mig til at kunne drikke alkohol igen, hvilket er meget! Mange drinks og former for alkohol blev vendt, men jeg kom frem til nogle helt bestemte, som jeg glæder mig helt vildt til at indtage. De er som følger: champagne!, Bailey's!, Tequila!, Frozen White Russian! og rød- og hvidvin!  Det var de former for alkohol jeg kunne komme i tanke om, men hvis I har forslag, så bring it. Det er jo altid rart med inspiration Det blev en længere smøre (lyder helt alkoholiker-agtig), men det korte af det lange er, at jeg forstår jer fuldstændig! Savner det man ikke må!

Det var vist alt fra mig - over and out.

Rigtig god weekend til jer, når I kommer dertil!

Kram fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

IAH

18januar/kats skriver:

Kan forstå at der har været en periode med lidt stormvejr - men det har jeg heldigvis intet hørt til her i gruppen - som tilsyneladende er gode til at holde fokus 
- og det er bare dejligt!

Synes det er hyggeligt at læse om - og følge I andre, som også snart bliver mødre - og synes det er fedt, at man kan udveksle både tant og fjas, samt lidt ideer, råd og anbefalinger.

Håber I hygger jer og kan nyde julemåneden uden for meget graviditetsbøvl (og for fleres vedkommende, uden at stresse for meget over studierne)

Nå men nu er det snart weekend  ”..og så skal vi rigtigt ud …….” eller hvad?

Har SÅ meget lyst til at drikke kulørte drinks (not virgin) i weekenden.
Manden skal til et årligt fodboldarrangement, hvor der helt sikkert skal skåles og hygges igennem.
Kæresterne plejer så samtidigt at mødes til tøsehygge, spas og kulørte drinks ad libitum…… og jeg vil også!!
Øv - selvom man sagtens kan være med, så kan man altså godt blive en lille smule træt af sine virgindrinks og gravide outfits. 
Har fundet stiletterne frem og en kort kort kjole, men kunne nu også godt sippe lidt pagne og andre boblende drinks..  Åh altså, jeg tager SÅ meget revanche, når jeg engang er forbi ammeriet

Note to self: Husk hvor skønt det er at vågne op, UDEN at have en ørken i munden og trommer på indvendig side af hovedet

GOD SNARLIG WEEKEND

Jeg er udstyret med et filter over for kværulanter. Jeg griner lidt af det, når jeg ser det.

Jeg deltager stort set kun herinde i gruppen. Det er blevet fast rutine i min hverdag, og det vil jeg da blive ved med, helt bestemt.

Det er sådan lidt mere ok her, at f.eks skrive om trangen til en sjov bytur og alt muligt andet forbudt. For ja, jeg er sindssygt misundelig på de andre til julefrokosterne....men men igen. Grunden til at man får tømmermænd, er jo fordi det er så belastende for kroppen.

Knus Iben

Anmeld

9. december 2010

CA

Maria-s skriver:

Hehehehe her gik jeg og troede jeg bare var MEGA "dårlig" til at være gravid.. Jeg HUNGRE efter at nyde noget god drue!

Neeej hvor jeg savner at få lov til at sidde og hygge med rødvinen

Har røget førhen og jeg må sige at selvom jeg ikke skal begynde at ryge igen, så er lysten der rigtig meget ligenu. Men tror egentlig mere at det er forbundet til den "hygge" der er med det. Rødvin i den ene hånd, en smøg i den anden og så bare hyyyyggeeeee....  ja det er nok meget det der fordi man ikke MÅ, at det giver lige en ekstra tand til lysten...!!

Jeg synes vi har en rigtig god gruppe herinde, med en dejlig stemning. Og jeg gad egentlig godt vide hvor folk kommer fra i landet?? KUNNE det mon lade sig gøre, på et tidspunkt at arrangere et møde?... Tror jeg jeg opretter en tråd, så kan I jo skrive ind hvis I vil "afsløre" hjemsted

Enig i det med røgen! Det er nok bare fordi man ikke må. Jeg kan huske min sidste smøg aftenen før jeg tog graviditetstesten. Jeg var bare så sikker på at jeg ikke kunne være gravid, men mistanken om at jeg kunne skade mit barn gjorde det bare til den dårligste halve smøg ever... Den gad jeg godt kunne få med god samvittighed en dag - min farvelsmøg. Lyder det dumt?

Men nej, vil ikke begynde igen. Bortset fra at kroppen nu er belastet af graviditet, kan jeg sagtens mærke en forskel på at ryge og ikke ryge. Savner det ikke - kun hyggen og afslapningen på trappen efter en dårlig dag... 

Anmeld

9. december 2010

Kats

PeruBaby skriver:

Uhhh ja, et glas rødvin øl, eller bobler... Jeg har store planer om at jeg skal drikke RIGTIG meget rødvin så snart jeg er færdig med at amme og i hvert fald inden vi evt. skal have én til. Det totale skrækscenarie ville jo være at man går lige fra at amme til at blive gravid igen og dermed skal igennem omkring 2 år uden alkohol - ha, ha, ha...

Men er det ikke altid sådan? Man har SÅ meget lyst til at det man ikke kan få?!?! Pga. mange plukveer har lægen frarådet alt sex (eller i hvert fald orgasme fra min side) frem til uge 37... og der er altså stadig 4 uger til - og når man får at vide at man ikke må... Jeg føler at det er lidt det samme som med et lækkert glas champange, som man kun får lov til at lugte til...

Er for øvrigt også rigtig glad for denne mødregruppe Har været lidt fraværende i en periode, fordi jeg var ude at rejse, men er tilbage og glæder mig også fremover til at læse jeres indlæg...

Jaaa god plan

Jeg må altså lige nævne en løsning på skrækscenariet... Jeg ved at man i England kan købe sådan nogle ”alko-sticks” (det hedder de ikke, men noget lignende)
Min veninde skulle til bryllup, da hendes lille pige var 4 måneder - og ville gerne nyde et par glas med god samvittighed.
Så hun brugte en brystpumpe og sørgede efter alle kunstens regler for, at der var masser af god mælk til den lille, hvorefter hun deltog i festen.
Dagen derpå var der mælk til hendes lille pige (fra før festen), og så kunne vi teste med de ”alkosticks” løbende og derved følge med i, hvornår alkoholen var helt ude af mælken igen - smart!

Så jeg tænker at der er håb... altså at man har en mulighed for at få et glas vino eller en drink, uden på nogen måde at skulle være usikker på sin lille øjesten.

Plukveer og sex... uhh man bliver da lidt forsigtig når du skriver sådan.

Anmeld

9. december 2010

Kats

Marco2 skriver:

Jamen har da set at der er nogle brugere som hele tiden refererer til en dårlig stemning mm. men synes det er lidt de samme der kvæulerer, og er der nogle indlæg der er trælse kan man jo bare lade være med at gå ind på det indlæg igen. Men de fortsætter jo i det samme spor igen og igen og igen. Men det kan nok ikke undgåes på et så stort site som dette. Men heldigvis er der vist ikke mange af os herinde fra der indlemmer os vildt i de debatter, men kløgtig næsen for os selv 

Og det med drinks... åhh efter mit indlæg idag, kan jeg jo mageligt sætte mig tilbage i sofaen og forestille mig stiletterne, den lille korte, en kir royal til at varme op på, en lækker middag i stearinlysets skær og så senere slænge mig i baren med en velserveret kold strawberry daiquiri  … god musik og sjovt selskab. Ujjj hvor jeg længes …

Har dog tænkt mig at "synde" juleaften med et glad Asti og ligeså nytårsaften. Og med god samvittighed... 

Og for pokker tøser … snart er det BARSELTID!!

AG - straks i bedre humør 

He he - godt at humøret er bedre

Og ja, man kan nemlig komme helt i munter stemning af at forestille sig en super fino aften

Synd du bare lidt - svigerfar som er ledende overlæge på gynobs - siger at det er de første 6½ måned hvor man skal holde sig fra opløsningsmidler!  Nyd din barselstid !!! 

Anmeld

9. december 2010

Kats

Maria-s skriver:

Hehehehe her gik jeg og troede jeg bare var MEGA "dårlig" til at være gravid.. Jeg HUNGRE efter at nyde noget god drue!

Neeej hvor jeg savner at få lov til at sidde og hygge med rødvinen

Har røget førhen og jeg må sige at selvom jeg ikke skal begynde at ryge igen, så er lysten der rigtig meget ligenu. Men tror egentlig mere at det er forbundet til den "hygge" der er med det. Rødvin i den ene hånd, en smøg i den anden og så bare hyyyyggeeeee....  ja det er nok meget det der fordi man ikke MÅ, at det giver lige en ekstra tand til lysten...!!

Jeg synes vi har en rigtig god gruppe herinde, med en dejlig stemning. Og jeg gad egentlig godt vide hvor folk kommer fra i landet?? KUNNE det mon lade sig gøre, på et tidspunkt at arrangere et møde?... Tror jeg jeg opretter en tråd, så kan I jo skrive ind hvis I vil "afsløre" hjemsted

Ja rigtig god gruppe og hyggelig stemning!

Nej du er ikke mega dårlig .... eller du er i hvert fald ikke den eneste, der synes det kunne være såååååå hyggeligt, hvis man lige kunne nuppe et glas ind imellem.
Og det er sjovt det med rygningen... Jeg har også været lidt af en hyggeryger på et tidspunkt. For det passer bare så fint med et glas i den ene hånd og en ciggy i den anden og så ellers mundtøjet på gled
Så det kan jeg sagtens genkende!!! Men har aldrig været rigtig ryger, kun sådan en hyggeryger - og det er jo noget pjat når man bliver mor - så det er slut. Men rødvinen den må man altså fortsat godt nyde... så det ser jeg frem til

Anmeld

9. december 2010

Kats

Riksen skriver:

Ih, jeg synes også at vores mødregruppe fungerer rigtigt godt og at her er god stemning. Her er bare rigtigt hyggeligt at være, så jeg bruger efterhånden det meste af min baby.dk-tid herinde, da jeg synes der er blevet for meget fnidder og uvenskab i de andre debatrum.

Jeg er jo så en af dem, der stadig stresser med studiet, så jeg er ikke så aktiv herinde. Men, men, men... jeg forsøger da at følge med i hvad der sker i vores lille grupperum, for det skal man jo - kan jo overhovedet ikke fungere uden  Men altså, lige pt. er jeg nok mest sådan et slags spøgelse, der en gang i mellem tjekker vores gruppe for at blive opdateret  for derefter at begrave mig i skriveriet igen... Men jeg er her altså stadig og har ikke glemt jer!

Uha, champagne.... og sprut i det hele taget. MUMS! Hvor kan jeg godt følge jer! Så sent som i går snakkede vi om hvor meget jeg glæder mig til at kunne drikke alkohol igen, hvilket er meget! Mange drinks og former for alkohol blev vendt, men jeg kom frem til nogle helt bestemte, som jeg glæder mig helt vildt til at indtage. De er som følger: champagne!, Bailey's!, Tequila!, Frozen White Russian! og rød- og hvidvin!  Det var de former for alkohol jeg kunne komme i tanke om, men hvis I har forslag, så bring it. Det er jo altid rart med inspiration Det blev en længere smøre (lyder helt alkoholiker-agtig), men det korte af det lange er, at jeg forstår jer fuldstændig! Savner det man ikke må!

Det var vist alt fra mig - over and out.

Rigtig god weekend til jer, når I kommer dertil!

Kram fra mig

Ja det er besværligt at skulle afslutte speciale og eksamen lige oveni at man er højgravid… og i virkeligheden er det også lidt uretfærdigt!
Men det er jo også sejt, og man bliver alligevel overrasket over hvor meget man kan klare - bagefter!

Det gode herinde er jo netop, at man kan deltage i det omfang man lige har tid og lyst… og det er da ret befriende 

Uhmmm drinks drinks drinks… tror vi er lidt af en alkogruppe
- der er i hvert fald flere der har meldt ind, at de også savner vin, øl og smækre drinks !!

Rigtig god skrivelyst

Anmeld

9. december 2010

Kats

IAH skriver:

Jeg er udstyret med et filter over for kværulanter. Jeg griner lidt af det, når jeg ser det.

Jeg deltager stort set kun herinde i gruppen. Det er blevet fast rutine i min hverdag, og det vil jeg da blive ved med, helt bestemt.

Det er sådan lidt mere ok her, at f.eks skrive om trangen til en sjov bytur og alt muligt andet forbudt. For ja, jeg er sindssygt misundelig på de andre til julefrokosterne....men men igen. Grunden til at man får tømmermænd, er jo fordi det er så belastende for kroppen.

Knus Iben

Det er godt med sådan et filter

Og gruppen er super hyggelig og ret afslappende, så det passer også mig rigtig fint!

Og ja, når man nu alligevel er på virginvognen, så kan man lige så godt nyde, at kroppen og hovedet er så meget mere frisk dagen efter!  Det er altså ikke at kimse af  

Anmeld

9. december 2010

Mettemus

For dejlig mødregruppe!!! Det er vist mest her jeg er aktiv lige for tiden - synes sjældent jeg har opdateringer, der er "vigtige" nok til den store debat... og det er jo lidt fjollet, for der bør vel være plads til det hele? Anyway, så synes jeg det er så super hyggeligt at følge jer alle så tæt på -   Til jer!

Og mht crawings for alt (!!!) med alkohol - I HEAR YOU! Ork man hvor har jeg bare haft lyst til rødvin, asti, champagne, øl, drinks, selv glögg (WTF?? Det kan jeg ellers ikke li'?) osv. Skal vi ikke aftale at vi ALLESAMMEN drikker et glas champagne nytårsaften? Bare et lille, bitte et? Eller?? Hmm... ved alligevel ikke om jeg har samvittighed til det...

Anmeld

9. december 2010

PeruBaby

18januar/kats skriver:

Jaaa god plan

Jeg må altså lige nævne en løsning på skrækscenariet... Jeg ved at man i England kan købe sådan nogle ”alko-sticks” (det hedder de ikke, men noget lignende)
Min veninde skulle til bryllup, da hendes lille pige var 4 måneder - og ville gerne nyde et par glas med god samvittighed.
Så hun brugte en brystpumpe og sørgede efter alle kunstens regler for, at der var masser af god mælk til den lille, hvorefter hun deltog i festen.
Dagen derpå var der mælk til hendes lille pige (fra før festen), og så kunne vi teste med de ”alkosticks” løbende og derved følge med i, hvornår alkoholen var helt ude af mælken igen - smart!

Så jeg tænker at der er håb... altså at man har en mulighed for at få et glas vino eller en drink, uden på nogen måde at skulle være usikker på sin lille øjesten.

Plukveer og sex... uhh man bliver da lidt forsigtig når du skriver sådan.

Ok, det er jo SÅ smart med sådan nogle alko-sticks!! Det havde jeg aldrig hørt om... Det kan være jeg skal få min mor til at tage sådan nogle med som barselsgave, når hun kommer og besøger os i februar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.