Dinna88 skriver:
Så sidder man lige sådan en torsdag aften og venter på julekalender/keder sig over en spansk aflevering med en kop kaffe.
Jeg kom til at tænke på at da jeg var yngre (over 10 år) ville jeg meget gerne have kaffe, men jeg måtte maks. drikke en halv kop en sjælden gang i mellem, fordi min mor mente det slog ret hårdt i maven. Men hvad med hjemme ved jer, må jeres børn drikke kaffe og hvor gamle er de?
Jeg synes det er ret interessant. 
Efter min mening hører børn under 15 år og kaffe ikke sammen.
Jeg kan da huske, at da jeg var barn, fik jeg en sjælden gang lov til at tage den sidste mundfuld i bunden af fars kop, men den bestod også mest af sukker og fløde LOL
Og lykken var, når jeg kunne få lov til at få et slurp af farmors nesskaffe med masser af mælk i. Mums.
Jeg synes også at det er ok de smager på den måde, men ellers...nej!
Te derimod er mine flasket op med at få fra ganske små. Med eller uden mælk men aldrig med sukker. Kun hvis de var småsløje har de fået lidt rørsukker eller honning i.
Jeg snakker ikke om alle de underlige teer, man kan få i vore dage, men om ganske almindelig Earl Gray, grøn te eller kamille evt. blandet med hyben.
Earl Gray og Grøn te indeholder store mængder af flour, som er sundt for børnenes tænder. Faktisk er eller var engelske børns tænder igennem et par århundreder eller mere og helt op til tæt på vor tid, de bedste i verden, fordi de blev fyldt med te fra bitte små. Nok havde og har englændere store problemer med tandstillingen, men huller var minimalt takket være tedrikningen.

Kærligst
Sussie
Anmeld