Må jeres børn drikke kaffe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Lise

Dinna88 skriver:

Det var tidligt! Mon det med mælken var for at gøre det lidt bedre for din krop?
Jeg har også holdt fast i kaffen, jeg tager den bare sort! 

Tror ikke mine forældre tænkte så meget på at gøre noget godt for min krop.... Det var vist bare fordi det var sådan jeg kunne lide det. Hvis de ville gøre noget godt for min krop, skulle de have stillet sukkerskålen op på en hylde, hvor jeg ikke kunne nå den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Barbamama

Dinna88 skriver:

Okay, det var faktisk også de holdninger jeg forventede at se flest af! Hvornår må hun så få det?

Ja det er jeg jo så lidt i tvivl om..... Men hun må få cola før hun må få kaffe...... Jeg ved ikke om den ene er værre end den anden, men kaffe er for mig en voksenting, såååå.... nok først når hun bliver 13-14år eller mere.... He he.... Det er slet ikke sikkert det bliver et problem. De fleste børn kan jo slet ikke lide det....

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

Lise skriver:

Tror ikke mine forældre tænkte så meget på at gøre noget godt for min krop.... Det var vist bare fordi det var sådan jeg kunne lide det. Hvis de ville gøre noget godt for min krop, skulle de have stillet sukkerskålen op på en hylde, hvor jeg ikke kunne nå den

Det har du nu nok ret i

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

michella80 skriver:

Ja det er jeg jo så lidt i tvivl om..... Men hun må få cola før hun må få kaffe...... Jeg ved ikke om den ene er værre end den anden, men kaffe er for mig en voksenting, såååå.... nok først når hun bliver 13-14år eller mere.... He he.... Det er slet ikke sikkert det bliver et problem. De fleste børn kan jo slet ikke lide det....

Vil du også holde hende fra colaen til hun bliver 14?? Det tror jeg kan blive lidt svært med ydre påvirkninger Du kan jo nemt klare det derhjemme, men mon ikke hendes venner vil påvirke hende?

Jeg ser også kaffe som en voksen ting faktisk. Men jeg var nu vild med det, for jeg syntes (og synes det stadig!) at eftersmagen smager af lakrids

Anmeld

2. december 2010

Lise

michella80 skriver:

Held og lykke med at holde hende fra cola til hun er 13 år gammel

Jeg er vokset op i et hjem hvor der nærmest ikke eksisterede forbud. Så jeg måtte gerne drikke cola (og kaffe). Men det var ikke noget vi nogensinde havde i huset, så det var nærmest uinteressant. Seriøst, jeg tror jeg har fået lov at drikke al den sodavand, jeg havde lyst til som barn, men jeg har aldrig haft noget behov for det. Det var måske ikke så spændende fordi jeg gerne måtte...... jeg ved det ikke.

Min søn på tre fik cola for første gang i sommer. Det kunne han godt lide. Han fik lov at få en masse cola mens vi holdt sommerferie, og der var 100 grader varmt udenfor. Men da ferien sluttede, sluttede coladrikkeriet også. Ikke fordi vi har lavet noget forbud - men vi har ikke haft det, og han har ikke spurgt efter det...

Anmeld

2. december 2010

BinaMor

i mit hoved virker det virkelig forkert for at barn at få kaffe at jeg slet ikke har tænkt over det før.  men jeg tilbyder dem nok ikke det før de er 16-17... måske... hvis de selv spørger. ej kaffe er ski for koffeinfyldt til mine børn. de har ski nok energi i forvejn...

Anmeld

2. december 2010

Miamaja

jeg kan huske min far gav min lillebror en slurk ol da han var 1 aar gammel og min lillebror elskede det! Altsaa nu var det bare for at lade ham smage en taar og ikke baelde i sig, men mine foraeldre har aldrig vaeret sippede med kaffe og alkohol. Vi maatte gerne smage hos mor og far naar der var vin og kaffe paa bordet en gang imellem. Jeg kunne saa ikke fordrage kaffe foer som voksen og jeg bryder mig stadig ikke specielt om det.

Mit barn er 3 aar gammel og hvis han vil smage en theske fuld kaffe synes jeg det er fint. jeg er ret sikker paa han ikke vil kunne lide det for jeg kender hans smagslog ret godt som mor men at give en hel kop kaffe regelmassigt til barn under 12 aar er jeg dybt imod.

Det skal lige siges der er ingen alkoholikere i familien men de havde et afslappet synspunkt, med undtagelse af cigaretter. Der gik graensen: Vi maatte ikke ryge uanset alder!! Det er jeg glad for.

Anmeld

2. december 2010

Barbamama

Lise skriver:

Held og lykke med at holde hende fra cola til hun er 13 år gammel

Jeg er vokset op i et hjem hvor der nærmest ikke eksisterede forbud. Så jeg måtte gerne drikke cola (og kaffe). Men det var ikke noget vi nogensinde havde i huset, så det var nærmest uinteressant. Seriøst, jeg tror jeg har fået lov at drikke al den sodavand, jeg havde lyst til som barn, men jeg har aldrig haft noget behov for det. Det var måske ikke så spændende fordi jeg gerne måtte...... jeg ved det ikke.

Min søn på tre fik cola for første gang i sommer. Det kunne han godt lide. Han fik lov at få en masse cola mens vi holdt sommerferie, og der var 100 grader varmt udenfor. Men da ferien sluttede, sluttede coladrikkeriet også. Ikke fordi vi har lavet noget forbud - men vi har ikke haft det, og han har ikke spurgt efter det...

Nej det var nu mere kaffen hun ikke måtte få før der. Men altså cola får hun ikke før hun er 5-6år gammel....

Anmeld

2. december 2010

Barbamama

Dinna88 skriver:

Vil du også holde hende fra colaen til hun bliver 14?? Det tror jeg kan blive lidt svært med ydre påvirkninger Du kan jo nemt klare det derhjemme, men mon ikke hendes venner vil påvirke hende?

Jeg ser også kaffe som en voksen ting faktisk. Men jeg var nu vild med det, for jeg syntes (og synes det stadig!) at eftersmagen smager af lakrids

Nej jeg tænker hun kan få lov at smage cola når hun er 5-6år men ikke før. Jeg tror på at vi kan sige til hende at det er en voksendrik. Lige så vel som jeg ikke vil servere rødvin for hende.

Anmeld

2. december 2010

Mira0911

Dinna88 skriver:

Så sidder man lige sådan en torsdag aften og venter på julekalender/keder sig over en spansk aflevering med en kop kaffe.

Jeg kom til at tænke på at da jeg var yngre (over 10 år) ville jeg meget gerne have kaffe, men jeg måtte maks. drikke en halv kop en sjælden gang i mellem, fordi min mor mente det slog ret hårdt i maven. Men hvad med hjemme ved jer, må jeres børn drikke kaffe og hvor gamle er de? Jeg synes det er ret interessant.

Har en niece der drikker kaffe hun er 8 år... og startede med at drikke kaffe da hun var 4-5 år.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.