Må jeres børn drikke kaffe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

JustinsMoar

Justin er 1 år, og er heelt vild når jeg drikker kaffe!
Har har fået lov at smage et par gange, men jeg er heller ikke den mor der siger "NEJ det må han ikke SMAGE" - han må smage alt (vi snakker IKKE alkohol ) i visse mængder!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Dinna88

JustinsMor skriver:

Justin er 1 år, og er heelt vild når jeg drikker kaffe!
Har har fået lov at smage et par gange, men jeg er heller ikke den mor der siger "NEJ det må han ikke SMAGE" - han må smage alt (vi snakker IKKE alkohol ) i visse mængder!

Så hjemme ved dig er det altså (næsten) alt med måde? Det synes jeg lyder fornuftigt. Især også at udelukke alkohol, hæhæ.

Anmeld

3. december 2010

Nalle

Vores datter på 2, drak kaffe igår for første gang, hun mente lige hun skulle smage hendes mosters kaffe, tror kun hun kunne li det fordi der var sukker i

Jeg tager det slet ikke så tungt, så længe det ikke er hver dag, hver uge for den sags skyld hun drikker det.

Anmeld

3. december 2010

Carina1977

Dinna88 skriver:

Okay, hvad så med andre ting der indeholder koffein? f.eks. cola

Det må han godt i begrænsede mængder, men kun i weekenden. men han gider ikke rigtig cola, hvis det er det du hentyder til. Så han drikker mest vand, mælk og saftevand

Anmeld

3. december 2010

JustinsMoar

Dinna88 skriver:

Så hjemme ved dig er det altså (næsten) alt med måde? Det synes jeg lyder fornuftigt. Især også at udelukke alkohol, hæhæ.

Ja, det er det!

Og det er min kæreste heldigvis enig i..

- Justin har altid helst skulle have noget med sukker, eller meget fedt i. Fordi han er så lille (ved fødslen vejede han 2125 g., nu er han 1 år og vejer 8 kg.) ..

Anmeld

3. december 2010

Dinna88

Carina1977 skriver:

Det må han godt i begrænsede mængder, men kun i weekenden. men han gider ikke rigtig cola, hvis det er det du hentyder til. Så han drikker mest vand, mælk og saftevand

Okay, men der er da også koffein i cola? Altså, intet negativt og intet dømmende, jeg er bare nysgerring

Anmeld

3. december 2010

Dinna88

JustinsMor skriver:

Ja, det er det!

Og det er min kæreste heldigvis enig i..

- Justin har altid helst skulle have noget med sukker, eller meget fedt i. Fordi han er så lille (ved fødslen vejede han 2125 g., nu er han 1 år og vejer 8 kg.) ..

Det synes jeg også er vejen frem i forhold til stort set alt, bortset fra de åbenlyse ting man ikke giver børn, som f.eks. alkohol

Ih, en lille purk! Så må I have lidt fed mad i ham, min niece har også fået ekstra smør i sin mad og sødmælk fordi hun var en lille en

Anmeld

3. december 2010

Tropez

Lise skriver:

Jeg begyndte at drikke kaffe da jeg var 4-5 år gammel. Eller var det mere mælk og en ordentlig bunke sukker, med kaffe ovenpå? I hvert fald syntes jeg det smagte SKØNT, og jeg drak det hver dag

Og det har jeg gjort lige siden. Nu uden sukker, tak!

Min søn på tre år, siger han elsker kaffe. Han napper en gang imellem en tår af min, og siger uuhhmmm  Det får han lov til. Men det sker måske et par gange om måneden. Hvis han skulle have sin egen kop, ville han få en "caffe Latte" med masser af mælk, og en lille smule kaffe til at farve mælken.

ej hvor hyggeligt, jeg har også drukket kaffe, dog sort fra jeg var ca 3 år gammel, og har det sådan at hvis mit barn spørg om at smage så værsgo, det er også den eneste måde man kan opretholde deres nysgerrighed overfor mad og drikke og få dem til at smage på nye ting 

Anmeld

3. december 2010

JustinsMoar

Dinna88 skriver:

Det synes jeg også er vejen frem i forhold til stort set alt, bortset fra de åbenlyse ting man ikke giver børn, som f.eks. alkohol

Ih, en lille purk! Så må I have lidt fed mad i ham, min niece har også fået ekstra smør i sin mad og sødmælk fordi hun var en lille en

Det får han også...

En overgang fik han fløde i natflasken, men det vil han sku ikke ha' mere..

Og så er det jo fedt at være mindre end de andre, for så skal man jo spise Kinder Mælkesnitter..
Dét er lykken for Justin

Anmeld

3. december 2010

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Så sidder man lige sådan en torsdag aften og venter på julekalender/keder sig over en spansk aflevering med en kop kaffe.

Jeg kom til at tænke på at da jeg var yngre (over 10 år) ville jeg meget gerne have kaffe, men jeg måtte maks. drikke en halv kop en sjælden gang i mellem, fordi min mor mente det slog ret hårdt i maven. Men hvad med hjemme ved jer, må jeres børn drikke kaffe og hvor gamle er de? Jeg synes det er ret interessant.

Jeg synes kaffe er en voksendrik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.