Må jeres børn drikke kaffe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.847 visninger
75 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Dinna88

Så sidder man lige sådan en torsdag aften og venter på julekalender/keder sig over en spansk aflevering med en kop kaffe.

Jeg kom til at tænke på at da jeg var yngre (over 10 år) ville jeg meget gerne have kaffe, men jeg måtte maks. drikke en halv kop en sjælden gang i mellem, fordi min mor mente det slog ret hårdt i maven. Men hvad med hjemme ved jer, må jeres børn drikke kaffe og hvor gamle er de? Jeg synes det er ret interessant.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

missie20

Dinna88 skriver:

Så sidder man lige sådan en torsdag aften og venter på julekalender/keder sig over en spansk aflevering med en kop kaffe.

Jeg kom til at tænke på at da jeg var yngre (over 10 år) ville jeg meget gerne have kaffe, men jeg måtte maks. drikke en halv kop en sjælden gang i mellem, fordi min mor mente det slog ret hårdt i maven. Men hvad med hjemme ved jer, må jeres børn drikke kaffe og hvor gamle er de? Jeg synes det er ret interessant.

Altså jeg er en kaffesøster og måtte godt få det da jeg var barn, men tror jeg har været omkring de 8 år da jeg drak det hver gang mine forældre havde gæster, altså bare en kop. Tror også jeg vil tage den videre, hvis min søn fik de lyster.

Anmeld

2. december 2010

SSL

Jeg ville heller ikke tage det tungt, så længe det ikke er hver dag, og det ikke er med 30tsk sukker i, og at det ikke er inden sengetid  Jeg drak selv en kop kaffe enten lør el. søn. morgen i weekenden som barn, synes det smagte så godt

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

missie20 skriver:

Altså jeg er en kaffesøster og måtte godt få det da jeg var barn, men tror jeg har været omkring de 8 år da jeg drak det hver gang mine forældre havde gæster, altså bare en kop. Tror også jeg vil tage den videre, hvis min søn fik de lyster.

Okay, har du en alder på hvornår du sender "traditionen" videre?

Jeg kan bare huske at da jeg var helt lille måtte jeg ikke få det.

Anmeld

2. december 2010

missie20

Dinna88 skriver:

Okay, har du en alder på hvornår du sender "traditionen" videre?

Jeg kan bare huske at da jeg var helt lille måtte jeg ikke få det.

Altså han er jo kun omkring de 8 måneder så kan jo sagtens ændre min mening hen af vejen. Men hvis han en aften spørger om han må smage når han er 6 år så må han da selvfølgelig det. Skal jo bare huske der er koffein i, så nok ik nogen god ide inden sengetid Men tror nu ikke en tår skader. Syntes du det da?

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

missie20 skriver:

Altså han er jo kun omkring de 8 måneder så kan jo sagtens ændre min mening hen af vejen. Men hvis han en aften spørger om han må smage når han er 6 år så må han da selvfølgelig det. Skal jo bare huske der er koffein i, så nok ik nogen god ide inden sengetid Men tror nu ikke en tår skader. Syntes du det da?

Der er vel heller ikke nogen grund til at benægte ham en lille tår, det skulle jo også modvirke at de små bliver kræsne når de smager så meget som muligt
Men ja, så er der jo lang tid endnu.

Haha, kan lige se det for mig, at man kommer til at give sit barn kaffe lige inden sengetid.

Altså, jeg har ikke rigtig en holdning til det fordi jeg ikke ved noget om det. Jeg ved blot at det er lidt krads krads mod maven. Men alt med måde jo (:

Anmeld

2. december 2010

Lise

Jeg begyndte at drikke kaffe da jeg var 4-5 år gammel. Eller var det mere mælk og en ordentlig bunke sukker, med kaffe ovenpå? I hvert fald syntes jeg det smagte SKØNT, og jeg drak det hver dag

Og det har jeg gjort lige siden. Nu uden sukker, tak!

Min søn på tre år, siger han elsker kaffe. Han napper en gang imellem en tår af min, og siger uuhhmmm  Det får han lov til. Men det sker måske et par gange om måneden. Hvis han skulle have sin egen kop, ville han få en "caffe Latte" med masser af mælk, og en lille smule kaffe til at farve mælken.

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

Lise skriver:

Jeg begyndte at drikke kaffe da jeg var 4-5 år gammel. Eller var det mere mælk og en ordentlig bunke sukker, med kaffe ovenpå? I hvert fald syntes jeg det smagte SKØNT, og jeg drak det hver dag

Og det har jeg gjort lige siden. Nu uden sukker, tak!

Det var tidligt! Mon det med mælken var for at gøre det lidt bedre for din krop?
Jeg har også holdt fast i kaffen, jeg tager den bare sort! 

Anmeld

2. december 2010

Barbamama

Nej det må hun ikke. Hun må heller ikke få cola.... Jeg synes ikke hun skal have noget med koffein i før hun er en del ældre. Og jeg fik sgu min farmors kaffe fra jeg var 4-5år og jeg drikker den stadig... Men jeg synes bare ikke min datter skal have noget med koffein i. Lige der er jeg lidt sippet! He he

Anmeld

2. december 2010

Dinna88

michella80 skriver:

Nej det må hun ikke. Hun må heller ikke få cola.... Jeg synes ikke hun skal have noget med koffein i før hun er en del ældre. Og jeg fik sgu min farmors kaffe fra jeg var 4-5år og jeg drikker den stadig... Men jeg synes bare ikke min datter skal have noget med koffein i. Lige der er jeg lidt sippet! He he

Okay, det var faktisk også de holdninger jeg forventede at se flest af! Hvornår må hun så få det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.