Flaskebarn - Er det forkert at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

Mor til L&S

Du har fået svaret fra de andre... Ville bare fortælle dig at på pakkerne står der ALTID hvordan MME skal tilberedes

Vandet skal koges pga baktierier....

Jeg koger altid vandet på forhånd og opbevarer det i køleskabet.. Når det skal bruges varmer jeg flasken i mikro (uden sutten) hælder MME i, ryster og klar til servering

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

mybaby-girl

Assi skriver:

så må du ikke vandet skal være kogt. Min søn er flaskebarn, og vi koger vandet, hælder det i de rengjorte og nykogte flasker og ind i køleskabet. Når han skal ha en flaske varmer vi den op til passende temperatur og blander mælkepulveret i

Ok, mange tak ..

Det må jeg hellere begynde på ..

Anmeld

29. november 2010

mybaby-girl

bagger26 skriver:

Ja det kan det nok godt, fordi der er noget i vandet maven ikke kan klare endnu. Kan ikke helt præcis huske, om det er nogle bakterier de er for lille til at tåle eller hvad det er, de kan i hvert fald bare ikke tåle det når de er så små.. Så bare kog det fra nu af.  

mmm

mange tak for svar ... jeg begynder nu med kogt vand !

Anmeld

29. november 2010

mybaby-girl

Mor til Liva skriver:

Du har fået svaret fra de andre... Ville bare fortælle dig at på pakkerne står der ALTID hvordan MME skal tilberedes

Jeg koger altid vandet på forhånd og opbevarer det i køleskabet.. Når det skal bruges varmer jeg flasken i mikro (uden sutten) hælder MME i, ryster og klar til servering

Mange tak for svar alligevel

Anmeld

29. november 2010

mybaby-girl

Silvermist skriver:

Du kan evt. koge vand, så der er til ca 2 måltider ad gangen og sætte den ene flaske vand i køleskabet. Så har du altid noget kogt vand parat, når sulten melder sig. Han er nemlig ikke gammel nok til at få vand direte fra hanen endnu.

Tak for svar, det kunne være en ide ...

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

mybaby-girl skriver:

tage vand fra vandhanen og putte puvler i og i køleskabet og så varme i micro når han er sulten ???? Er lidt i vildrede

Du skal ALTID koge det vand der skal bruges til mælkepuler uanset alder.
Men du kan da godt varme flaskevandet i mikroen inden du så putter mælkepulveret i, det sker der ikke noget ved, når bare vandet har været kogt og så det er opbevaret på køl. Men husk ikke at koge vand til mere end et døgn ad gangen.
Husk også at mælken der ER blandet IKKE må opvarmes i mikroovn!!!
Og så tænk lige på smagen.
Ville du bryde dig om at få en fesenlunken gang nesskaffe eller te kun lige lavet i vand fra hanen og varmet i mikroen, hvor det ikke har kogt ordentligt??
Endelig er der det med bakterier.
Vand der ikke er ordentligt kogt indeholder mange bakterier, og selvom du sætter det på køl og så lige luner det, slår ikke bakterierne ihjel..tværimod eksploderer de i den lune temperatur.
Så kog først, køl ned og lun så vandet inden du blander pulveret i.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. november 2010

bagger26

mybaby-girl skriver:

mmm

mange tak for svar ... jeg begynder nu med kogt vand !

Det skal du ikke være ked af, vi laver alle sammen nogle små smuttere, så er det jo godt vi altid kan få svar og hjælp af hinanden herinde..

Anmeld

29. november 2010

mybaby-girl

SussieThyssen skriver:

Du skal ALTID koge det vand der skal bruges til mælkepuler uanset alder.
Men du kan da godt varme flaskevandet i mikroen inden du så putter mælkepulveret i, det sker der ikke noget ved, når bare vandet har været kogt og så det er opbevaret på køl. Men husk ikke at koge vand til mere end et døgn ad gangen.
Husk også at mælken der ER blandet IKKE må opvarmes i mikroovn!!!
Og så tænk lige på smagen.
Ville du bryde dig om at få en fesenlunken gang nesskaffe eller te kun lige lavet i vand fra hanen og varmet i mikroen, hvor det ikke har kogt ordentligt??
Endelig er der det med bakterier.
Vand der ikke er ordentligt kogt indeholder mange bakterier, og selvom du sætter det på køl og så lige luner det, slår ikke bakterierne ihjel..tværimod eksploderer de i den lune temperatur.
Så kog først, køl ned og lun så vandet inden du blander pulveret i.

Kærligst
Sussie

uhh, har helt dårlig samvittighed

mange tak for svar ..

Anmeld

29. november 2010

Nadia&Daniel

Mor til Liva skriver:

Årh  jeg har altid lavet flasker klar, det vil sige, kogt vand, puttede MME i og så puttet dem i køleskabet. Når sulten melder sig, har jeg taget en færdig flaske i køleskabet og så varmet den. Er det meget forkert???

Anmeld

29. november 2010

mybaby-girl

bagger26 skriver:

Det skal du ikke være ked af, vi laver alle sammen nogle små smuttere, så er det jo godt vi altid kan få svar og hjælp af hinanden herinde..

Jaa helt sikkert, det er nu rart med nogle som kan hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.