ku ikke finde det rigtige sted til denne... så prøver her:
mine drenge har (som nogle ved) for knap 2 mdr siden mistet deres farmor. det var et stort tab for dem, de elskede hende meget, og de var utrøstlige ved hendes begravelse. hendes død kom som et chok både for dem og os.
deres farfar var meget syg af kræft, og for ca 1½ uge siden, døde han så også. det var meget naturligt, børnene forventede det, Isac var nærmest ligeglad, og Elian græd lidt. vi valgte begravelsen fra denne gang, ikke af mangel på respekt, men fordi farfar sku brændes, så børnene ville ikke få den samme afslutning. samtidig havde Isac sagt at han ikke gad høre mere om det, han orkede ikke mere elendighed.
idag ringer telefonen så, på displayet står der **** som er navnet på mine drenges faster, og straks ringer alle alarmklokker. da jeg tar røret er det børnenes onkel jeg hører....og jeg frygter straks det værste. "heldigvis" er det kun for at fortælle mig at deres far er blevet indlagt til afvænning (igen) jeg får afvide at han har drukket tæt i flere måneder (siden hans mors død) og at han har haft det meget skidt de sidste stykke tid.
og så står jeg her....
børnene har ikke set deres far længe, tror kun det har været en enkelt gang siden farmors død. han har snakket udenom, fundet på undskyldninger... men har dog deltaget i en forældredag på skolen (hvor han var pinligt ædru) så de er "vant" til ikke at se ham. men stadig skal jeg nu ha fortalt dem at de ikke kommer til at se deres far meget længe. afvænning tager lang tid, og bagefter kan der komme et slemt dyk, når personen lukkes ud i den virkelige verden.
jeg har ikke gjort det endnu. de er glade, er lige blevet puttet, og jeg skal ha fundet den rette forklaring.... dette her var blot for at få luft for mine tanker. jeg har valgt ikke at være anonym, så skån mig for bebrejdelser
Anmeld