når de dårlige nyheder altid kommer fra mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

twinboys

wamse skriver:

Jeg ville fortælle dem, at far var på et sted, hvor han kunne få hjælp til at få det bedre. Men kun hvis de egentlig spurgte efter ham, for ellers ville jeg lade det være, når de jo alligevel ikke er vant til fast samvær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Lone Jakobsen

er helt enig her. Hvis de ikke spørger så lad være med at fortælle noget. Hvis/når de spørger kan du fortælle at far er dårlig og derfor ikke kan se dem lige nu.

Ville ikke gøre noget stort ud af det og jo længere tid der går inden de spørger jo mindre tid skal de føle de venter.

synes da ellers nok du er hårdt ramt.

:-) Sisse

ja det har jeg også tænkt på... men samtidig overvejer jeg også at give alle 4 (5) børn beskeden på samme tid. min datter på 11 er meget nysgerrig, og lytter tit efter når vi snakker, så jeg er bange for at hun skal overhøre noget... så måske var det nemmere bare at sige "sandheden" fra starten af

jeg synes det var værst da deres farmor døde, fordi det kom meget pludseligt. farfars død gjorde mig trist... men det var forventet.... dette her var (på et eller andet plan) også forventet.

så håber ikke jeg kommer til at lyde kynisk eller kold... men efter mange år med en misbruger.... så tar man den slags med ophøjet ro. jeg frygtede jo at han var død... så for mig er afvænningen ikke det store chok. er bare ked af at børnene skal savne ham.

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

Skouboe skriver:

Når deres far ikke er stærk nok til at holde sig fra de våde varer, er det godt at de har en mor der er stærk for jer begge to..

Bare hold fast i den aftale, den lyder rigtig fornuftig. Alkoholikere kan sagtens være gode forældre, så længe de er ædru, det gælder bare om at skærme ungerne for den grimme side, og det lyder til at du gør et rigtigt godt job der

tak skal du ha.

man lærer jo af sin erfaring, og jeg har læst om de skadevirkninger som børn af alkoholikere kan få. dem vil jeg gerne skåne mine børn for

Anmeld

18. november 2010

wamse

nutche skriver:

ja det har jeg også tænkt på... men samtidig overvejer jeg også at give alle 4 (5) børn beskeden på samme tid. min datter på 11 er meget nysgerrig, og lytter tit efter når vi snakker, så jeg er bange for at hun skal overhøre noget... så måske var det nemmere bare at sige "sandheden" fra starten af

jeg synes det var værst da deres farmor døde, fordi det kom meget pludseligt. farfars død gjorde mig trist... men det var forventet.... dette her var (på et eller andet plan) også forventet.

så håber ikke jeg kommer til at lyde kynisk eller kold... men efter mange år med en misbruger.... så tar man den slags med ophøjet ro. jeg frygtede jo at han var død... så for mig er afvænningen ikke det store chok. er bare ked af at børnene skal savne ham.

Er det meningen at han ikke skal se børnene mens han er i behandling? Eller ved du ikke så meget om det endnu ?

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Er det meningen at han ikke skal se børnene mens han er i behandling? Eller ved du ikke så meget om det endnu ?

han er først blevet indlagt her igår (tror jeg) så ved faktisk ikke så meget endnu.

sidste gang (for ca 6 år siden) var der en ugentlig besøgsdag, men om det stadig fungere sådan ved jeg ikke. på hans svoger lød det ikke som om børnene sku derud... men jeg har faktisk ikke tænkt så langt.

men det er da klart noget jeg skal ha tænkt igennem. jeg kan ikke se det skadelige ved at de kommer derud. det er et hyggeligt sted med rare behandlere.... og.... nej jeg skal som sagt først finde ud af det

Anmeld

18. november 2010

wamse

nutche skriver:

han er først blevet indlagt her igår (tror jeg) så ved faktisk ikke så meget endnu.

sidste gang (for ca 6 år siden) var der en ugentlig besøgsdag, men om det stadig fungere sådan ved jeg ikke. på hans svoger lød det ikke som om børnene sku derud... men jeg har faktisk ikke tænkt så langt.

men det er da klart noget jeg skal ha tænkt igennem. jeg kan ikke se det skadelige ved at de kommer derud. det er et hyggeligt sted med rare behandlere.... og.... nej jeg skal som sagt først finde ud af det

Okay det er så samme sted som sidst? Jeg tror så også på at det er godt St børnene får lov til at se, hvor er henne, så det ikke bliver til et tabu for dem, og så de oplever at det er ok at snakke om det. Jeg synes du gør det godt og har nogle super gode overvejelser med (her skulle være et knus, men skriver fra min mobil, så kan ikke indsætte det, så du må forestille dig et knus her)

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

tak skal du ha. dine spørgsmål og erfaringer hjælper mig er spændt på hvad de siger....

det er nu bare pisse ærgeligt.... for han kan bare være super god ved dem, og de forguder ham 

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Okay det er så samme sted som sidst? Jeg tror så også på at det er godt St børnene får lov til at se, hvor er henne, så det ikke bliver til et tabu for dem, og så de oplever at det er ok at snakke om det. Jeg synes du gør det godt og har nogle super gode overvejelser med (her skulle være et knus, men skriver fra min mobil, så kan ikke indsætte det, så du må forestille dig et knus her)

hov... men ja det er samme sted som sidst. ved ikke hvorfor de har valgt det sådan. men det er en fordel for mig hvis jeg skal ha dem med derud

Anmeld

18. november 2010

wamse

nutche skriver:

tak skal du ha. dine spørgsmål og erfaringer hjælper mig er spændt på hvad de siger....

det er nu bare pisse ærgeligt.... for han kan bare være super god ved dem, og de forguder ham 

Det er nemlig så ærgeligt :/Jeg taler meget åbent med mine drenge omkring mit misbrug, og om deres tanker og følelser. De har heldigvis ingen erindringer om at jeg skulle have været påvirket, mens jeg har været sammen med dem.

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Det er nemlig så ærgeligt :/Jeg taler meget åbent med mine drenge omkring mit misbrug, og om deres tanker og følelser. De har heldigvis ingen erindringer om at jeg skulle have været påvirket, mens jeg har været sammen med dem.

nej heldigvis glemmer de hurtigt, og ellers så er børn gode til at vænne sig til nyt. det er mere os andre der kæmper med de barske realiteter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.