når de dårlige nyheder altid kommer fra mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

wamse

nutche skriver:

nej heldigvis glemmer de hurtigt, og ellers så er børn gode til at vænne sig til nyt. det er mere os andre der kæmper med de barske realiteter.

Du skal endelig bruge mig, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe dig, også hvis du har brug for en der lytter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Du skal endelig bruge mig, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe dig, også hvis du har brug for en der lytter

tak skal du ha

Anmeld

19. november 2010

Lone Jakobsen

Elian spurgte så til ham her til morgen...og jeg forklarede at far var kommet på en lille ferie, et sted hvor de sku hjælpe ham til at få det bedre. men at han ikke var syg, så de sku ikke være bange for at miste ham.

helt seriøst så tror jeg at jeg klarede det ret ringe.... men jeg var ikke lige forberedt på spørgsmålet her til morgen

Anmeld

19. november 2010

Vidunderligeunger

Der sker da også lige rigeligt i det lille hjem hva? 

men jeg synes nu du har gjort det rigtige mht at fortælle (eller ikke fortælle) dem hele sandheden. De har jo lige mistet deres bedsteforældre, og sådan noget kan godt tage meget hårdt på dem, meget længe... Også selvom det var "ventet" med bedstefaren.. han er jo stadig død...

men ville bare lige give dig et stort knus 

har ikke rigtig nogen erfaring indenfor misbrugsområdet så kan kun komme med knus  

Anmeld

19. november 2010

Lone Jakobsen

BlyViol skriver:

Der sker da også lige rigeligt i det lille hjem hva? 

men jeg synes nu du har gjort det rigtige mht at fortælle (eller ikke fortælle) dem hele sandheden. De har jo lige mistet deres bedsteforældre, og sådan noget kan godt tage meget hårdt på dem, meget længe... Også selvom det var "ventet" med bedstefaren.. han er jo stadig død...

men ville bare lige give dig et stort knus 

har ikke rigtig nogen erfaring indenfor misbrugsområdet så kan kun komme med knus  

tak for din hilsen

gør ikke så meget at du ikke har en masse gode råd... jeg havde bare brug for lige at få det hele ned på tekst. men sammenlignet med det andet.... så ser jeg ikke hans indlæggelse som det store problem. jeg kender rutinen, har været i det før...og håber bare at børnene ikke kommer til at savne ham alt for meget inden han er klar til at se dem igen.

Anmeld

21. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

burde de ikke komme ned og besøge ham?

der er besøgsdag hver søndag, og det er bare en rigtig svær dag for os. jeg vil nemlig gerne derned kun med dem (altså uden mine andre børn) men jeg synes det er svært. lige nu spørger de ikke til ham, så måske er det bare mig der mener at de burde besøge ham.

skal jeg vente til de selv kommer og spørger til det? eller burde de besøge ham nu hvor han er et roligt, trygt sted? jeg er bare sådan i tvivl. har tænkt på at ringe derned og snakke med dem om hvad de synes er bedst.

Anmeld

21. november 2010

wamse

nutche skriver:

burde de ikke komme ned og besøge ham?

der er besøgsdag hver søndag, og det er bare en rigtig svær dag for os. jeg vil nemlig gerne derned kun med dem (altså uden mine andre børn) men jeg synes det er svært. lige nu spørger de ikke til ham, så måske er det bare mig der mener at de burde besøge ham.

skal jeg vente til de selv kommer og spørger til det? eller burde de besøge ham nu hvor han er et roligt, trygt sted? jeg er bare sådan i tvivl. har tænkt på at ringe derned og snakke med dem om hvad de synes er bedst.

Hvad siger han til det? Er han evt klar til at de kommer der ned? Jeg tror at det er en rigtig god ide at de besøger ham, men ikke før de værste abstinenser er overstået for hans vedkommende.

Når alle parter er klar, synes jeg absolut det er en god idé, at de ser ham. Det gjorde de fleste af os i behandlingen, som havde børn.

Ved børnene at han er, hvor han er nu?

Anmeld

21. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Hvad siger han til det? Er han evt klar til at de kommer der ned? Jeg tror at det er en rigtig god ide at de besøger ham, men ikke før de værste abstinenser er overstået for hans vedkommende.

Når alle parter er klar, synes jeg absolut det er en god idé, at de ser ham. Det gjorde de fleste af os i behandlingen, som havde børn.

Ved børnene at han er, hvor han er nu?

de ved ikke at han er på afvænning, men de ved at han er et sted hvor han skal ha hjælp til at få de bedre.

jeg prøvede engang at forklare dem at deres far havde et problem med at drikke alkohol, men da de aldrig har set ham påvirket, kan de slet ikke forstå det. "han drikker jo bare cola" 

jeg spurgte dem om de ville besøge ham, men de afviser det helt. de vil først se ham når han har det bedre. kan ikke lade være med at tænke på om de afviser det fordi de er bange for hvad de vil møde.

måske jeg sku ringe derud og snakke med dem. de behandler det jo som en familie sygdom, så de vil vide hvad der er bedst for børnene. de kan også spørge ham om han overhovedet ønsker besøg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.