Allerførst 
Den her tråd får mig til at tænke på da min farmor døde.. min far har været alkoholiker i mange år og mine forældre har ikke boet sammen i 25 år eller deromkring, så min lillebror er ved at være vant til min far og hans drikkeri.
Vi har en laaaang historie og en hel posefuld forholdsvist grimme oplevelser, som vores mor desværre ikke har kunnet skåne os for, men denne her ramte godt nok rent - især ved min lillebror (han er 7 år yngre end mig, så han har nok været omkring 18 da det her skete).
Det var 14 dage efter min farmor blevet begravet - vi havde aftalt at vi ville komme op til ham lillejuleaften og hygge og bytte gaver, siden vi ikke skulle holde jul sammen det år.
Da vi kommer er han fuld og ynkelig og har ondt af sig selv over at hans mor er død - forståeligt nok... desværre vender den ret hurtigt til at han ville ønske at han aldrig havde fået os, og at hvis han skulle vælge mellem os og alkohol, ville han til enhver tid vælge alkohol.. vi havde ødelagt hans liv osv... min lillebror græd hele køreturen hjem og han er ellers ikke typen der har let til tårer.
Lad ALDRIG ALDRIG ALDRIG dine børn være i nærheden af deres far når han er fuld hvis du på nogen måde kan forhindre det...
Anmeld