når de dårlige nyheder altid kommer fra mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Har selv været i behandling og det var det svar mine drenge fik, når de spurgte til mig. Men jeg havde dem på fast samvær hver anden weekend.

Det er også svaret min datter har fået når hendes far har været indlagt on/off

synes faktisk også den er rigtig god, og den behøver ikke nødvendigvis uddybes.

det er nu rart at vide at han er i behandling. det er et godt sted, og jeg har tilbragt mange timer derude.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

wamse

nutche skriver:

synes faktisk også den er rigtig god, og den behøver ikke nødvendigvis uddybes.

det er nu rart at vide at han er i behandling. det er et godt sted, og jeg har tilbragt mange timer derude.

Det er rigtig godt at han får hjælp nu Men det er super svært som pårørende at stå ved siden af et menneske der er så destruktiv for ham selv og hans omgivelser.

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Det er rigtig godt at han får hjælp nu Men det er super svært som pårørende at stå ved siden af et menneske der er så destruktiv for ham selv og hans omgivelser.

ja men det var værre dengang hvor jeg var i et forhold til ham. denne gang er det mere simpelt. jeg ved heller ikke om han friviligt tog derhen, eller om de pressede ham til det. for man må sige at det gør en stor forskel.

Anmeld

18. november 2010

wamse

nutche skriver:

ja men det var værre dengang hvor jeg var i et forhold til ham. denne gang er det mere simpelt. jeg ved heller ikke om han friviligt tog derhen, eller om de pressede ham til det. for man må sige at det gør en stor forskel.

Det gør nemlig en kæmpe forskel for hans videre ædrulighed

Min eks var nemlig presset, hvor jeg selv havde taget valget.

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

wamse skriver:

Det gør nemlig en kæmpe forskel for hans videre ædrulighed

Min eks var nemlig presset, hvor jeg selv havde taget valget.

sidste gang blev han også presset til det, så håber at det er frivilligt denne gang

Anmeld

18. november 2010

wamse

nutche skriver:

sidste gang blev han også presset til det, så håber at det er frivilligt denne gang

Det håber jeg også, ikke mindst for jeres børns skyld.

Anmeld

18. november 2010

Skouboe

Allerførst 

Den her tråd får mig til at tænke på da min farmor døde.. min far har været alkoholiker i mange år og mine forældre har ikke boet sammen i 25 år eller deromkring, så min lillebror er ved at være vant til min far og hans drikkeri. 

Vi har en laaaang historie og en hel posefuld forholdsvist grimme oplevelser, som vores mor desværre ikke har kunnet skåne os for, men denne her ramte godt nok rent - især ved min lillebror (han er 7 år yngre end mig, så han har nok været omkring 18 da det her skete).

Det var 14 dage efter min farmor blevet begravet - vi havde aftalt at vi ville komme op til ham lillejuleaften og hygge og bytte gaver, siden vi ikke skulle holde jul sammen det år.

Da vi kommer er han fuld og ynkelig og har ondt af sig selv over at hans mor er død - forståeligt nok... desværre vender den ret hurtigt til at han ville ønske at han aldrig havde fået os, og at hvis han skulle vælge mellem os og alkohol, ville han til enhver tid vælge alkohol.. vi havde ødelagt hans liv osv... min lillebror græd hele køreturen hjem og han er ellers ikke typen der har let til tårer.

Lad ALDRIG ALDRIG ALDRIG dine børn være i nærheden af deres far når han er fuld hvis du på nogen måde kan forhindre det...

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

Skouboe skriver:

puha... en rigtigt grim historie du fortæller >:<

man bare rolig. jeg har kendt deres far i omkring 8 år nu. jeg har været igennem mange grimme ting. men børnene har intet oplevet (kun da Isac var meget lille) omkring Elians fødsel begyndte jeg at bryde med ham, og skønt det tog noget tid, så har mine børn været sparet for mange ting.

for et par år siden blev farfar syg, og da det tidligere var ham der havde overvåget drengenes samvær med deres far, så gik jeg til amtet og fik lavet det sådan at han sku aflevere en kvittering fra lægen på at han havde taget antabus... ellers fik han ikke lov til at se børnene.

den ordning har vi kørt med lige siden.

Anmeld

18. november 2010

Nemesis

AnneBJ skriver:

Hvem skulle bebejdre dig og hvorfor!

Aner ikke hvad du skal gøre... Dine drenge er 5 og 8 så vidt jeg kan se? - så små, men alligevel store! Hvis de ikke er vant til at se far, og ikke spørger til ham, så ville jeg nok lige pt lade dem leve i lykkelig uvidenhed. Dog ville jeg ikke lyve hvis de spurgte til ham, men give dem en sandhed de kan magte i betragtning af deres alder...

er helt enig her. Hvis de ikke spørger så lad være med at fortælle noget. Hvis/når de spørger kan du fortælle at far er dårlig og derfor ikke kan se dem lige nu.

Ville ikke gøre noget stort ud af det og jo længere tid der går inden de spørger jo mindre tid skal de føle de venter.

synes da ellers nok du er hårdt ramt.

:-) Sisse

Anmeld

18. november 2010

Skouboe

nutche skriver:

puha... en rigtigt grim historie du fortæller >:<

man bare rolig. jeg har kendt deres far i omkring 8 år nu. jeg har været igennem mange grimme ting. men børnene har intet oplevet (kun da Isac var meget lille) omkring Elians fødsel begyndte jeg at bryde med ham, og skønt det tog noget tid, så har mine børn været sparet for mange ting.

for et par år siden blev farfar syg, og da det tidligere var ham der havde overvåget drengenes samvær med deres far, så gik jeg til amtet og fik lavet det sådan at han sku aflevere en kvittering fra lægen på at han havde taget antabus... ellers fik han ikke lov til at se børnene.

den ordning har vi kørt med lige siden.

Når deres far ikke er stærk nok til at holde sig fra de våde varer, er det godt at de har en mor der er stærk for jer begge to..

Bare hold fast i den aftale, den lyder rigtig fornuftig. Alkoholikere kan sagtens være gode forældre, så længe de er ædru, det gælder bare om at skærme ungerne for den grimme side, og det lyder til at du gør et rigtigt godt job der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.